cartels spänne

krilleee

Ny medlem
cartels spänne
hej, jag fick precis hem mina cartel bindningar och spände på mig dom osv osv. Problemet är att när jag spände fast den ena capstrapen så "släppte" den när jag pumpade så att den inte ville spännas mer, vet att spännena gör så mot sluet men den var knappt spänd alls när jag gjorde det. Finns det något sätt att fixa så att den inte "släpper" lika lätt?
Chill
//krille

cartels spänne
Uhm.. låter ju inte så bra.. satt capstrapen bra runt foten? för om den sitter snett kanske den gör de.. mina släpper iaf inte.. testa att joxxa runt lite med själva spännesgrejen så att hakarna inte har hamnat snett eller nåt sånt..
annars får du skicka tillbaka o byta!

cartels spänne
sksa försöka joxa runt lite med dom....grejen är den att den funkar typ 2 pump, sen går det inte men om man tar bort den från foten och kör ett pump och sen sätter tillbaka den på foten så funkar det utan problem....men tänkte att detta kanske e jobbigt att göra varje gång man sitter i backen och har det jobbigt;)

cartels spänne
krilleee sa:
sksa försöka joxa runt lite med dom....grejen är den att den funkar typ 2 pump, sen går det inte men om man tar bort den från foten och kör ett pump och sen sätter tillbaka den på foten så funkar det utan problem....men tänkte att detta kanske e jobbigt att göra varje gång man sitter i backen och har det jobbigt;)
hmm fan låter asskumt.. det ör inget som gått sönder?

vad har du för boots?

kan det vara så att den går i botten? u kan ju liksom förskort den i fästet, alltså på motsatt sida om pumpen..

fota! så kan vi se bättre vad du menar!

cartels spänne
saken är bara den att pumpen liksom inte tar fast och drar in mer av den taggiga remmen när man pumpar utan den liksom glider över. Jag har ett par helt nya Burton moto boots till så det borde ju sitta fint?
MVH krille

cartels spänne
Foto vore faktist bra så man ser när den "trillar ur".. men joxxa är väl tips nr1.. har haft liknande småproblem me mina, nån morgon när man kommer ut o spänner på sig o plötsligt märker att de satt löst.. kan ju vart att nåt satt snett.. eller att man bara va så bakis att man glömde spänna helt enkelt haha...
fråga annars butiken imorrn o kolla va de har o säga.. kanske nån annan som haft samma grej som de känner till.. (eller mejla burton, de lär ju kunna komma på nåt smart!).....

edit: får du inte rätt på de kan ja komma o kolla på de om du vill.. har ingen aning om var du bor iofs..

Senast ändrad:
cartels spänne
joxxade lite med det nu och kom fram till vad problemet var, tror jag. Tror att det är den ena strapen med taggar på som har en tagg som är lite dåligt...för det är bara på ett ställe där den släpper och sedan är det bra igen. Vad tror ni o mden teorin?

cartels spänne
Om det är den vänstra strapen på vänster boot (eller vice versa) som är av plast är det bara att byta den i random skidbutik, kostar oftast ingenting.. kan vara att den är knas o att spännet därför hoppar till. Testa byta höger med vänster i se..

cartels spänne
kom på vad det var nu! den vänstra strapen på vänstra foten satt lite snett då jag försökte spänna fast capstrapen lite konstigt så nu är allt frid och fröjd:) tacl för hjälpen ändå dudes.

cartels spänne
jo, man känner kvalite bara man står på mattan o jibbar runt:P här nere i skåne har man ju inte så mycket snö.....får bli mycket mattjibbande......haha
CHILL

cartels spänne
Jag är riiiktigt nära att köpa mig ett par cartel, grejen är att jag har kört flow innan och har ett par i princip nya flowboots. Funkar det ändå eller krävs det nästan ett par Burtonboots?

cartels spänne
nej det krävs inte burtonboots, capstrapen funkar med nästan alla boots, det viktigaste är att dom inte är för breda. Körde också flow innan, cartel är en helt annan grej.
CHILL

cartels spänne
fablenine sa:
Jag är riiiktigt nära att köpa mig ett par cartel, grejen är att jag har kört flow innan och har ett par i princip nya flowboots. Funkar det ändå eller krävs det nästan ett par Burtonboots?
Det är inga problem! kör på Cartel du kommer inte ängra dig!

lycka till..

ps. jag hade med mig mina boots när jag köpte mina Cartel, bara att pröva...

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp