cash$$money

Hallvar

Ny medlem
cash$$money
Tja!
HUr fan ska man lyckas skrapa ihop cashen innan resan ner till alperna utan att behöva dra till Norge o jobba. Det måste finas fler sätt, t ex att jobba hemma i Sverige...alla som lyckats kan ju kasta in ett inlägg här!
/Don Tomaso

cash$$money
jobba på flera jobb! surt som fan men i ett par månader kan man stå ut. förra hösten jobbade jag som lärarvikarie i veckorna, på scania på helgerna och ibland som tidningsutdelare. om man jobbar helg tjänar man dels bra och sen slipper men slösa massa stålar på krogen.
ha det!

cash$$money
...eller så kan man jobba som konsult.... comme moi :)
har ett grymt jobb på volvo nu... kan jobba mkt övertid om jag vill!

men det bästa sättet (förutom en anständig lön) är ju att S.N.Å.L.A!!!!!!

Handla på stormarknader och lågprisvaruhus. Du klarar dig långt på bara pasta och ost, eller varför inte lyxa till det med lite créme fraiche.

Se över din hyra...kan du ha inneboende? Själv låter jag en kompis bo hos mig på mitt 18kvm stora studentrum...det blir en hyra på 1370kr per person och månad.

Gör en budget och rätta dig efter den! får du ut 10.000kr i månaden kan du minst spara 7000kr av dem...

KÖP INGET ONÖDIGT! inget godis, ingen saft, ät inte ute och köp inga kläder!!
Önska dig istället underställ och lavinsändare både till födelsedagen och i julklapp...

... på detta sätt är du även förberedd på vad som komma skall. Många alpbyar är DYRA vilket gör att matkonsumtionen drastiskt sjunker. Dessutom är det ingen som bryr sig om hur man ser ut så länge man kan åka skidor eller bräda. Åker man ner för att bumma så kommer man att se ut därefter. Det är bara att köpa läget. :) Fast det är kanska skönt att slippa bry sig om nya kläder, smink, hårklippning och annat tjafs. En schysst goggles-bränna räcker med andra ord!

Må det komma massor av snö i år!!!!

/e-beth

P.S
Om det är någon som ska dra ner till österrike i bil så är du/ni välkomna att höra av er. Jag tänkte sticka efter jul/nyår och vara borta till slutet av säsongen.

cash$$money
Tja annars kan du ju helt enkelt bli munk och späka din kropp till den kommande säsongen. Då FÅR du ju inte ens supa, billigt boende och gratis mat.

Tillbaka
Topp