Chamonix... börjar bli lite stressad...

Retard

Ny medlem
Jag har bestämt mig från att dra till Cham för en säsong.. Problemet är att jag inte har fixat något alls förutom pengar och lite kontakter om vem man ska prata med om jobb där nere..

Jag behöven alltså komma på ett sätt att ta mig ner, hitta boende och ett kvällsjobb hade varit bra då jag inte har med mig groteskt mycket pengar... problemet är att jag vill åka om två veckor (27 dec) Min flickvän kommer även hon komma ner fast en månad senare(säsongat innan o måste plugga klart) Innan hon kommer ner så tänkte jag lära känna lite nytt folk och åka en massa puder.

Om ni har någon bra lösning eller tips på vad jag kan göra så vore jag väldigt tacksam.

//Robban

p.s. jag har sökt på ALLT på freeride.

Ja jag kan ju säga att jag sitter i samma sits jag... hur kommer du ner?
Alla säger till en att det är inga problem att hitta något litet kneg även om man skulle komma ner i mitten på januari, undra om det stämmer... jag hade nämligen tänkt mig att ta mig ner vecka 1 eller 2...

Men man kankse få lida lite, dvs nudlar och vatten varje dag för att få lite puder...

Ha det!

/fia

Resa ner e inga problem, ring och snacka med någon av resebolagen som kör bussar ner. Skulle tippa på att en sittplats ner skulle kosta runt 800-1000 spänn. Om det nu inte finns bussresa ner så kan man alltid flyga för en relativt billig slant men då kan man kanske inte ta med så mycket packning, därför rekommenderar jag buss istället.

När man kommer till cham som bummare så finns det bara ett ställe att bo på och det e chamonix sud. Om man vill kirra boende där så kan man snacka med t.ex Claude som har sitt "office" mitt i Sud.
FÖr att få lite bättre förklarning var det ligger så man man glida in i den utomordentliga varen South-Bar som också ligger i Sud. Där hänger de flesta av bummarna(dom flesta bummare bor i Sud) och där kan man få hjälp med allt från vägbeskrivningar till fylla.

För att fixa ett kvällsjobb så gäller det bara att ligga på, gå och snacka med folk på olika barer o.s.v
Ett bra sätt att få jobb e att lära känna en helvetes massa kids där nere, spendera sjukt mycket tid i barer och sånna grejjor, det var så jag fixade jobb när jag var där.

ha en go säsong!

/Jake

säger alla att det inte är några problem att fixa kneg i cham ? och framförallt så sent som i januari ? ..då är dom sjukt körda ! det är svårt !

Nää skitsnack A-Karlsson. Största myten med Chamonix. Mycket lättare att skaffa jobb i januari än i början på december. Har man dessutom varit där ett tag känner man lite folk då, fler tjänster blir tillgängliga, folk får sparken, skadar sig, lessnar och åker hem osv. Dessutom är det många som kanske fick jobb i december som lessnar och vill splitta din heltid med någon. Annars tycker jag att Grohl den horan slog huvudet på spiken. Mycket korrekt svar broder! Bry er inte så mycket. Ha stålar så nu klarar er en månad så löser sig allting. Gjort 3 säsonger och vet inte en person som fått åka hem för att de itne fått något jobb och deras pengar tagit slut. Lycka till med säsongen alla, i mars kommer jag ner och pajjar idyllen!:)

Har fixat transport ner men boende o jobb är fortfarande olösta.. kommer komma ner med rätt mycket bagage och kommer ha lite problem att springa runt med allt föratt hitta boende... är det någon idé att kolla in vandrarhemmet vagabond(fulllbokat?)? är det någon här som har eller vet något om en ledig säng i cham så vore jag otroligt tacksam om ni hörde av er på 0709 630 639.

//Robban

kan ordna fram 2 studios och ett Mazot (litet hus). Slå en signal så skall jag se efter vad de kostar.
00 33 6 11 05 10 35
Nick

Tja.

Sitter nere i chamonix nu varit här sen den 4 dec. Det är absolut inte lätt att få jobb, tvärtom. Vi är en grupp på sex och två av oss har fått jobb. Men kul är det.

Tillbaka
Topp