Cocåspollarna.In.Snowjoggers-SVCD

Vad är det för fel på svcd? tycker kvaliten är mycket god, antar att ovanstående oftast ser på Real player snuttar ;)
Det är väl snarare åkningen som inte är i toppklass...

Jag håller med Bo87, 135,407 MB för 6,45 min är faktiskt alldeles för mycket.
Det är inte många som har så mycket plats på sin hårddisk helt enkelt.

Kvalitet-meg är aldeles för hög om man gemför med tex långfilmer som är i topp kvalitet så kan dom gå på 1400meg men då är dom 2timmar.... Det kanske inte är det lättaste men man borde kuna få ner storleken lite. Problemet är inte lite plats utan uppkoppling vi som sitter på Adsl har det lite tungt.

//Oskar

Hemmsidan är väldigt bra gjort en eloge till den!

Kompimera till vanlig vcd med 352* 288.. Blir ganska så bra då... Sen när man lägger ut på hemsidor så tycker jag man ska ha wmv format, blir små filer å bra kvalité.. Använd Pinnacle studio 8. Det är sketbra...

Finns en hel del skid å snowboard filmer på
http://www.extreme-mld.tk

Till: Oskar_Nt, Bizz, Bo87

Vi komprimerade först till DivX, men filen vart då större av någon konstig anledning.
Även vi tycker det är dåligt att filerna ska behöva ta så mycket, då de ligger på en så pass slö server.

Bo87, du kanske har något bra förslag hur vi ska gå till väga?

Tack för alla åsikter!

M v h

Perti

till RideHard:

Använd som perti säger windows media player.

istallera sedan ett svcd codec, du kan söka på google efter ett m2v codec. det som pinnacle har på sin sida fungerar bra!

Lycka till.

Mvh /robert

Testa att göra en Real Media-version av filmen.. typ 512kbit/s eller nåt sånt. Jag gjorde om en mpeg2 till rm och bantade filen från 481 meg till 68. Kvaliteten är ändå hyffsad.

Till MarkusO:

Nej, hatar real player :)... men jag kan testa wmv eller nåt annat, tack för tipset iaf!!!

Mvh /robert

Jag hatar wmv...!

Hur ska vi lösa det här? ;-)

Tycker realplayer är rätt ok om man vet vad man gör när man installerar det. Startcenter och allt vad det heter måste man ju såklart se till att det inte körs. Det ligger och vilar snällt när man inte kör det på min burk iaf. Inget hatobjekt.

Till MarkusO:

Nu finns det iaf en Wmv version av filmerna! :) dom tar mycket mindre plats, få se om jag har tid sen så ska jag kanske fixa en real media version också.

Mvh /Robert

Till Olof_SFR:

Windows media player funkar bra om du har ett m2v codec, men nu finns ju en version av varje film i Wmv så då behöver du endast windows media player och inget codec + att filmerna tar mindre plats!

Mvh /robert

Nu har jag kikat på er senaste produktion. SVCD-versionen såklart, man är väl inte stressad av sig.

Förvånad måste jag erkänna att det var bra ladd här och var! Klart bäst hittills av era små filmer!

Snödjup

Tillbaka
Topp