Colorado, 2011/12

Emlun

Ny medlem
Colorado, 2011/12
Hej alla!

Har planer och ett omättat sug efter att säsonga någonstans i närheten av Denver, Colorado vartsom...
Har dock lite dålig koll på hoodsen, är det någon vänlig själ som kan rekommendera något? (Vi pratar boende, jobb, offpist, budget...allt är välkommet!)

Ha det fint, hörsdahej!
/Karin o Emma

Colorado, 2011/12
Jag längtar big till november och säsongen \'11/12. Vill helst också till US. Har dock läst i en del trådar om olika tveksamheter. Därför, undrar jag precis som ni, hur det fungerar om man vill stanna en hel säsong (inte i 3 månader som det flesta bumsen gör när de är i Amerikat)? Boende kan man lösa via alpservice, någon som har erfarenhet från dem? Men jobb? Visum?

Peace Y.

Colorado, 2011/12
patpatpat sa:
Jag längtar big till november och säsongen \\\'11/12. Vill helst också till US. Har dock läst i en del trådar om olika tveksamheter. Därför, undrar jag precis som ni, hur det fungerar om man vill stanna en hel säsong (inte i 3 månader som det flesta bumsen gör när de är i Amerikat)? Boende kan man lösa via alpservice, någon som har erfarenhet från dem? Men jobb? Visum?

Peace Y.
Jobb är inga problem att fixa i staterna. Det enda som behövs är en MsC eller en PhD och en arbetsgivare som är villig att sponsra. Stanna en "hel säsong" är inte heller det några problem. Kan bli lite kinkigt när man ska hem eller nästa gång man kommer tillbaka och är flaggad bara.

Det finns en anledning till varför alla svenskar som bummar i USA är där i 3 månader och bränner pengar de tjänat hemma.

Tillbaka
Topp