Colorado

ammelem

Ny medlem
Colorado
Hej!

Jag är en 19-årig tjej som planerar att dra till Vail, Colorado (USA) i december. Jag undrar dels om någon skibummat där tidigare och vet hur lätt/svårt/dyrt det är med boende samt om det finns någon annan som planerar att åka dit.

Jag är amerikansk medborgare så hur de är med visum osv har jag ingen koll på men det vore kul att få lite sällskap då min kompis fått knäskador och inte kommer få någon säsong alls.

:)

Colorado
Om du har hyr bil i Denver så rekomenderar jag dej att bo i Frisco på Snow Shoe motel billigt o bra ingen lyx men helt ok. Många svenskar brukar bo där, med bil så kan du nå Vail, Breckenridge, Keystone, Arapaho Basin på ca 20 min från Frisco. Att bo i vail är nog ganska dyrt vi var där 2011 och beställde boende liftkort o bil innan vi åkte sparade en hel del pengar på detta. ha de gott

Colorado
Hej ammelem!

Jag planerar att åka till Colorado i vinter har dock inget boende men har kollat runt och insätt att det är ganska svårt att hitta något om man ska åka själv... Mina kompisar åker tillbaka till Mayerhofen men jag vill se något annat och Colorado vore ju drömmen! Helst Keystone och Breckenrigde egentligen men att bo billigt är ju att prioritera. Hur länge hade du tänkt att vara där?

Colorado
For Vail/Beaver Creek/Breck/Keystone/ABasin sa galler samma sasongskort (Epic Pass), rekommenderas att man koper det (online) under hosten, da de slutar saljas senare under vintern.

Beroende pa vilket Epic Pass man koper ligger det runt $450-600, vilket motsvarar 3-5 dagskort...

Vail arrangerar skid-VM i vinter, sa det kan vara nagot att tanka pa.

Keystone/Breck ar billigare an Vail/BC.

Colorado
VM = alla hotell mm upptagna av journalister, tävlingsåkare, servicetekniker och lagledare mfl= nästan alla håller till i en eller ett par backar = nästan tomt i resten av systemet och ännu tommare i back country = två kanonveckor garanterade!!!!!!
(Om man har boende alltså......)

:-) :-) :-)

Colorado
PkbHank sa:
Hej ammelem!

Jag planerar att åka till Colorado i vinter har dock inget boende men har kollat runt och insätt att det är ganska svårt att hitta något om man ska åka själv... Mina kompisar åker tillbaka till Mayerhofen men jag vill se något annat och Colorado vore ju drömmen! Helst Keystone och Breckenrigde egentligen men att bo billigt är ju att prioritera. Hur länge hade du tänkt att vara där?
Hej!

Jag har eventuellt lite familjevänner som jag kan hyra mig in hos i några månader men de bor i Edwards vilket ligger typ 6-7 km ifrån Vail, de går bussar, eventuellt så köper man nån billig bil, beroende på vad man har råd med! Även fasten jag har möjlighet till boende redan nu så fortsätter jag leta efter något eget, mer centralt, men behöver såklart roommates! Om du fortfarande är intresserad av colorado så kan du ju skicka iväg ett inbox så kan vi prata lite mer där :)

Tillbaka
Topp