H
Hasse
Guest
cork 180 - inte möjligt.
chillout sa:sen är det här cork 180.Menar du att det är en Cork 180?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
chillout sa:sen är det här cork 180.Menar du att det är en Cork 180?
Hasse sa:Det är väl klart som korvspad att han menar det, annars hade han väl skrivit "sen när är det här en cork 180". Men det där är iallafall vad jag också nästan skulle vilja kalla cork 180, visst går dom att göra ännu mer corkade och tjat om att han bara böjer på benen finns väl alltid men det där tycker jag ändå är en vad man kan kalla cork180.chillout sa:sen är det här cork 180.Menar du att det är en Cork 180?
Från Westers sida eller? Tror inte han är särskilt ironisk, bara sjuk...kujanpaa sa:Verkar som om många här inte inser ironin.
Den är inte inverterad, bara det..Japical sa:varför inte bara kalla det för inverterad 180?
Alltså inverterat, betyder inte det ungefär en volt? alltså att man måste vara upp och ner?Setermannen sa:Den är inte inverterad, bara det..Japical sa:varför inte bara kalla det för inverterad 180?
öööh baaah mmm palla å skriva på ett forum när man typ baah liksom kan inte skriva...ööh shit asså..SnowboardEliten sa:Palla??
Jag förstår vad du menar med att de redan ligger snett på kicken och börjar med att komma ur corken så fort de lämnar kicken, i princip. Kolla på Simons cork 360 och 540, där börjar han också snett på kicken, är det inte cork då?JWester sa:jag har som sagt inte påpekat att det inte går att göra en 180 på snedden, bara ifrågasatt användningen av ordet "cork" för att beskriva det.
men det är väldigt kul med lite gensvar!
åter igen, den dagen jag ser någon som gör en 180 där han går ut upprätt, går snett i luften och sen kommer tillbaks ner på fötterna och landar upprätt är jag övertygad. för på era exempel av cork 180s så startar alla snett redan på kicken, för att sedan komma upp på fötterna.
kalla det bara 180, varför lägga vikt på att killen råkade ligga snett på kicken?
YesOlofM sa:Alltså inverterat, betyder inte det ungefär en volt? alltså att man måste vara upp och ner?Setermannen sa:Den är inte inverterad, bara det..Japical sa:varför inte bara kalla det för inverterad 180?
Hasse sa:ja det är cork 180 .chillout sa:sen är det här cork 180.Menar du att det är en Cork 180?
Varför? Haha är det här nåt slags familjekamp eller?Wesslan95 sa:jacob har rätt!! slutpratat. och lorant favre gör inte en cork 180!!
Du har rätt, detta blir klart och tydligt en tråd där personerna i fråga som hävdar sig måste välja sida och ta konsekvenserna av det.H-T sa:om det är möjligt eller inte med en cork 180 finner jag knappt relevant. det intressanta är hur starka känslor denna fråga väcker hos medlemmar på den internetbaserade skidsekten freeride.se. att ett proffs kommer och rör om i skallen verkar vara för mycket att klara av för vissa individer.
det visas prov på osäkerhet då personer som inte vill komma på fel sida med herr wester sväljer bete, flöte och näst intill även hela spöt. andra vågar dock säga sin åsikt och kastar sig in i en het debatt där alla möjliga och omöjliga argument räknas upp, och slutresultatet blir för det mesta bara en soppa.
roligt att studera hur banala saker som skidsverige, den yngre generationen, finner intressant.
tillägg: å andra sidan är det i och för sig roligare med såna här diskutioner än att 187 personer berättar om vad de nyss köpt.
hahahhaahahHAHAHhahahHAHAHhahhahaahhahahahSetermannen sa:Varför? Haha är det här nåt slags familjekamp eller?Wesslan95 sa:jacob har rätt!! slutpratat. och lorant favre gör inte en cork 180!!
Ingen har svarat på detta kloka inlägg, jag håller helt med Sjogras. I en korkskruvs bana så är cork 5 osv. omöjligt enligt westers teori, men det är väll ingen som ifrågasätter hoppas jag, att det går att gör cork 5 alltså.Sjogras sa:Då kan man inte göra cork 5,9,12 osv eftersom det inte blir avslutade varv om man tänker sig en korkskruv. Eller tänker jag fel?
Hahaha, Låter ganska bra faktiskt = )You-Know-Who sa:Jag tycker det borde heta, "almost-fell-but-came-back-in-an-almost-magical-way-and-then-landed-on-his-feet-again-180"
och om det är en tjej
"almost-fell-but-came-back-in-an-almost-magical-way-and-then-landed-on-HER-feet-again-180"
Samma med cork1 hahahasimon_l sa:Är väl klart man kan göra 5or och 9or även om det inte går att göra cork 180. Bara för att man snurrar snett som en korkskruv behöver man väl inte landa som en? Man måste ju bara gå ur corken innan man landar..
Jag gör mina cork 5or som en cork 3a först och sen lägger in 180 på slutet... Jag skär alltså in på kicken (halvsitter). Många gör det på 9or med. Så då borde de ju inte heller kallas cork.JWester sa:5,9, etc funkar fint för du kan gå ut på kicken upprätt, du slipper halvsitta för att göra ditt trick...
hahahahaha xDhenning2 sa:men vi kan väll säga att Andreas Håtveit med flera gör en "kapsylöppnare 180%rotation" då?