cork 540

cork 540
går det corka en 540 för det känns ju som man kommer land på magen om man ligger i 60 graders förhållande till marken med skidspetsarna uppåt efter en 360 eller???

cork 540
cork 540 är mycket enklare än vad du tror när du väl försökt, vrid armarna snett framåt neråt bakåt (kanske låter lite konstigt men det är så jag gör iaf) :P sen så efter 360 så känns det som att du kommer dör ungefär men om du har tränat corks etc på studsmatta så kommer allt naturligt (gjorde det iaf för mej) och då kommer du inte landa på magen, det blir som att man brids ifrån corken som en volt typ :P svårt som fan att förklara, testa ! du behöver inget stort hopp, jag hann runt på en fem meters platå....

cork 540
ok, ja testade att vrida armarna snett, framåt, neråt, bakåt, men det blev en d-spin 900...*skrattar* nej ja håller faktikst på att leta snö här nere i jkpg..men tack för tipsen

cork 540
jag vill bara påpeka att cork 5 tycker jag är den läskigaste corken, svårast att corka ut helt och svårast att komma tillbaka ifrån bra.. cork 7 är mycket lättare.

cork 540
Ja åker ju snowboard o när ja ska dra cork (Sad) på 5:orna så överroterar ja oftast så ja tycker cork (sad) 720 e grymt mkt lättare.

cork 540
olof..ja är inte lika grym som du så det är inte jättelätt för mej att snurra en 7a..:P..men ja ska försöka...ja såg förresten dina fimer på pelleplutt..du har inga mer på G..?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp