Cork 720

Landsten

Medlem
Cork 720
Halloj!
Vet att det finns många trådar om detta trick men hittar inte någon som får mig att förstå.
Sätter alla snurrar till 720 och framåtvolt så tänker att cork 720 borde vara nästa steg.

Har läst massa saker om det men skulle behöva en riktigt utförlig guide om hur det ska gå till steg för steg, hade vart grymt om någon snäll själ skulle kunna göra detta. Även små tips som gör det lättare.

Landsten

Cork 720
linder sa:
Antar att du åker skidor : https://www.freeride.se/content/229/

Åker du snowboard så kan jag leta redan på några bra men i båda fallen så handlar det om att snurra och luta kroppen/axlarna snett bakåt när man börjar snurra
Åker skidor ja, läst de flera gånger men får fortfarande inte riktigt nyp på hur man ska gå till väga.. Hade vart grymt med ett filmklipp där man ser klart och tydligt, inte hittat något sådant ännu

Cork 720
Om du ska försöka dig på det tricket antar jag att du kan det på studsmatta och då har en ganska bra uppfattning om hur det ska utföras, annars är du typ körd.

Cork 720
Tjenare,
Jag har tagit tag i saken och gjort en rätt gedigen how to som går igenom steg för steg hur man kan göra för att lära sig Cork 720 på ett säkert sätt. Jag tar även upp olika exempel på vanliga fel på både studsmatta och sedan på skidor. Lycka till att sätta era första cork sjuor!

Snödjup

Tillbaka
Topp