cork7 lättare/svårare än 720?

• Trådstartare Trådstartare whirlybird
  • Start datum Start datum
W

whirlybird

Guest
Tja,

Jag undrar, precis som rubriken lyder, vilket av dessa 2 trick som är lättast. Någon erfaren som kan förklara hur svårt/lätt det är med cork7 på skidor. På matta är det enkelt, men nu har jag tänkt att prova det på skidor.

hjäääääääääääääälp

Av mina cork 7 försök så tycker jag cork 7 är lättare att komma runt i än "spiken 7". Bara att testa :P

på matta så tycker jag fan de e lättare att komma runt cork

på skidor har ja aldrig satt cork 7 men provat o själva rotationen e inte så svår skulle haft ett lite större hopp bara:P

vanlig 7a är ju bara å snurra som fan..

är själv sugen på å lära mig cork 7.. nån som kan komma met tips? vad ska man tänka på? hur stort hopp? bredbent å mkt bakåtvikt?

jag tror man ska åka in ganska bredbent å sen när man kommer till toppen av kicken slänga sig snett neråt mot pjäxan eller nått.. är de typ så man gör?

hyffsat stort hopp, dra skallen mot typ tailarna på skidorna

Senast redigerad av en moderator:
nej jeppenator.. byxorna nere vid knäna och bandanan lite över ögonen så man har halvdåligt synfält så löser de sig av sig sj..

Så det är bara landningen som är lite småklurig eller?

det har jag gjort. men den är rätt kass tycker jag, förklaringen alltså

Jag står bredbent sen hjälper till med armarna innan och sen slänger armarna ner mot vänster pjux (jag snurrar åt vänster)

bredbent släng dig över axeln . lr inte över,över axeln utan bara över.. titta efter skidornas bakspetsar som föresten inte går att se för allting bara snurrar runt om en men de e ett bra sett o tänka på.. tror ja har somsagt inte satt de änn. kan ju va pga att jag gör fel hehe, nej men seriöst ja e nära o jag gör så ^^

valig 720 är ju mycket lättare allafall haha lättare att landa :P när jag kör cork så tänker jag att man ska luta sej lite bakåt efter man satt igång snurren, för om jag corkade dirket vart det över cork och jag landa på ryggen massa gånger :P

tycker cork 7 är lättare än vanlig. jävligt lätt trick egentligen! kan du dra 7:or bra så kommer du antagligen sätta cork 7:an på första försöket.

storlek på hopp: du ska kunna dra en vanlig 7:a utan att stressa.

åk in mot hoppet, jag brukar köra kanska bredbent för att hjälpa till snurren, sedan är det kort å gott att göra som en 7:a men istället för att slänga dig runt helt rak så slänger du runt armarna lite ner mot tailsen på skidorna, men inte för mycket, iallafall inte till en början. prova dig fram, testa att köra snurren med mer å mer bakotvikt. gaycork blir till cork som blir till d-spin. Glöm inte att dra in benen mot kroppen och försök inte stoppa själva corklutningen då kommer du crasha. lite som en backlfipp där man, när man är upp och ned börjar ångra sig så hamnar på på huve.

Jag tycker det är lika lätt satt min cork 720 på första försöket. träna in 720 först.

Av dina bilder på ditt fotoalbum antar jag att du är skidåkare. Men iallafall så tycker jag att det är mycket lättare att få runt snurrarna om man inverterar.

(Jag är snowboardåkare)

j vet inte men ja tror de e svårare me cork iaf me mina försök för amn ligger ju ner lite så de e e ju svårt å ta landningen;P

många tips här låter ju som man ska dö på någon sekund av om man testar

Har själv funderat på denna kluring.
Sätter lincoln, backflip, 360 och 540 utan problem. Snurra är inte min grej så 720 har jag inte testat ännu, tycker bara det verkar sjukt jobbigt. Men om det är som ni säger, lättare med cork 7 blir det en sådan!

Alltså varför ställer man sej inte på ett par skidor och bara testar, det är vad jag gör. Om man inte vågar och tvekar ist så blir man aldrig nåt!

om man gör "vanlig" 720 så är de ganska stor chans att man landar med bakåtvikt å slår i ryggen i landningen

om man gör cork 720 landar man cleeaaant(om man kastar sej rätt asså)

så ja tycker cork 720 e lättare

JagGillarSkidor sa:
om man gör "vanlig" 720 så är de ganska stor chans att man landar med bakåtvikt å slår i ryggen i landningen

precis lyssna på han, he is the man..

jibbkrille sa:
JagGillarSkidor sa:

precis lyssna på han, he is the man..
mannen vet va han snackar om,,

creds till mej:):)

jag har provat nu iaf. Satte det nästan. Jag vet inte riktigt. Känns som att vanlig 7a var lite lättare. Sista varvet på corken blev så långsamt...!

jeppenator sa:

är själv sugen på å lära mig cork 7.. nån som kan komma met tips? vad ska man tänka på? hur stort hopp? bredbent å mkt bakåtvikt?

jag tror man ska åka in ganska bredbent å sen när man kommer till toppen av kicken slänga sig snett neråt mot pjäxan eller nått.. är de typ så man gör?
Du sätter väl sw cork 720?

720 lättare än cork 7. sw 7 lättare än vanlig 7a. sw cork 7 lättast av alla 7or. men kanske inte alla som tycker det är så. väldigt olika förmodligen

Senast ändrad:
Robint sa:
jeppenator sa:

Du sätter väl sw cork 720?
Tänkt på att kan ha utvecklats sen han skrev det?

Jag tycker cork 7 är mycket lättare på studsmatta och i vatten, har dock inte testat på skidor än...

Tillbaka
Topp