CSN när man säsongar?

Corneliuz

Ny medlem
CSN när man säsongar?
E det nån som försökt sig på en säsong som avbrott i studierna nångång? Hur löste ni återbetalning till CSN? Har läst 3år i lund men har nu tagit ett sabbatsår för att säsonga i cham... Problemet är att CSN tycker att jag ska betala tillbaks på mitt tidigare lån i januari eftersom jag inte tar lån detta året. Nån som haft samma problem? Snackade med CSN som var jävlig negativa till typiskt allt... men efter en halvtimma lyckades jag få ur tanten att det fanns nåt slags uppskov man kunde få om man inte känade speciellt mycket det år man skulle betala tillbaks. Nån som grejat med detta tidigare? E det mycket skit med papper o grejer som ska skickas hit och dit?

CSN när man säsongar?
Jag har fått ett ganska sjysst uppskov
Dom ville att jag skulle betala 3000 i månaden men betalar bara 600.
Jag bara ringde dit och sa att jag var arbetslös och så.

CSN när man säsongar?
Sunkigt att man ska behöva betala överhuvudtaget... tänker ju fortsätta läsa och ta lån när jag kommer tillbaks.
Tycker deras regler är helt skruvade. Dessutom fanns det inte möjlighet att begära uppskov förrns dom skickar ut inbetalningstalongen. Då e ju jag i chamonix, osså ska man behöva klabba med det därifrån. Hur svårt kan det va att ta in min ansökan i förskott... men nej... funkar inte...

CSN när man säsongar?
CSN är de största jävla kräken som vandrar runt på vår jord. Blir ett helvete att fixa det i vår. Jag kommer få samma problem själv.

CSN när man säsongar?
Jag fick uppskov men blev av med uppehållet man normalt ska få när man slutat med CSN så nu får jag betala så fort jag börjar jobba. När vi åkte ringde min kompis och fixade det över telefon, hur lätt som helst. CSN är störda!

CSN när man säsongar?
Slapp din kompis bli av med uppehållet då? Hade ju vart skönt om man slapp klabba med det igen när man e färdigpluggad... Lär ju bli svårt att betala om man inte hittar jobb typ två timmar efter examen =/

CSN när man säsongar?
Ja, till henne skickade de ett papper som skulle skrivas under och det var klart på en vecka. De önskade dessutom trevlig resa! Eftersom vi kom på det 1v innan vi åkte och de inte var lika snälla mot mig skrev jag en fullmakt till min bror som fixade resten... För mig blir det väl att gå under jord när jag tar examen eller nåt!

Snödjup

Tillbaka
Topp