Dämpad framgaffel

kotten11

Ny medlem
Dämpad framgaffel
Hej!
Jag har en gammal mtb av märket DBS Cybertrack, ram-storlek 21" hjul 26".

Jag är sugen att byta framgafel till en med fjädring, eftersom att det är en gammal hoj med stål ram så vill jag inte kosta på den allt för mycket.

Var får man tag på en billig dämpad framgaffel?
Vad kostar dom ungefär?

Det kanske är bättre att istället köpa en begangnad mtb med framdämpare.

Kom med förslag...

Dämpad framgaffel
Förstår inte meningen med att byta till en dämpad gaffel på en sådan cykel men...

Pris på en gaffel beror helt på vad du ska använda den till. Kan du förklara lite vart du ska cykla osv.?

Dämpad framgaffel
Brukar cykla efter väg för det mästa men har på senare tid provat på en del skogs åkning
efter stigar och skoterleder.
Jag känner av i njurarna om det blir allt för ojämt i en nedförsbacke tex. Har därför funderat på en billig framdämpare tills jag får råd att köpa en ny hoj.
Eller kanske man bara ska skaffa ett njurbälte istället.

Jag tycker att skogs åkningen är bättre träning än att cykla efter vägen. Men det kanske är en smaksak.

Är för övrigt en ganska ovan cyklist med lite rutin..

Dämpad framgaffel
Det borde nog gå att få en luftdämpad framgaffel för ca. 1500-2000 spänn. Men sen är det fler delar på cykeln som kunde bytas för att få en bättre.. då kommer du snabbt upp i mycket pengar. Kanske bättre att satsa på en bättre begagnad?

Dämpad framgaffel
Jag har nu fått tag på en framgaffel.
Det blev en SR SUNTOUR m6300 för 250kr.

Jag har ingen aning om vad det är för en gaffel men den får väl duga till min gamla järn häst...

Är det någon här som känner igen märket?

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp