Dampjäxor till kille?

Junoreactor

Ny medlem
Dampjäxor till kille?
tjenare.
Undrar om ni har tips på bra dampjäxor med bred läst (102mm).
har precis insett att jag inte kan ha herrpjäxor då dem är för stora.
Jag väger 86 kg. Innebär det att jag ska högre flex? Eller damflex är densamma som herr. Är pjäxorna annorlunda uppbyggda?
Har hittat Salomon Divine 7 samt HEAD dream thang 8. vad tror ni om dem?
Hänvisa gärna till en tråd som tar upp motvarande då jag inte själv hittar en som riktigt svarar på mina frågor.
Tack

Dampjäxor till kille?
tjejers fötter ser lite annorlunda ut. hälsenan brukar vara lite kortare och vadmuskeln fäster aningen längre ner mot hälen. därför brukar pjäxan också vara lite annorlunda uppbyggd. eftersom tjejer generellt väger mindre än grabbar brukar pjäxorna också vara lite mjukare.

Dampjäxor till kille?
satsa på damernas racingmodeller, jag har kört med rossignols dam-racepjäxa fast att jag är kille...och kom ihåg att man kan vara tuff fast att man har tjejpjäxor :)

Dampjäxor till kille?
Dalbello Krypton Kryzma kommer från storlek 22 och vad jag förstått är det exakt samma skal som herrarnas Krypton Pro. Eller hur Tobbe? Då är det bara att köpa till en styvare tunga om den känns för mjuk.
Alla Full Tilt pjuk kommer från storlek 5 och uppåt, oavsett dam eller herr, och skalen är likadana där med.

Dampjäxor till kille?
Fre-drik sa:
tjejers fötter ser lite annorlunda ut. hälsenan brukar vara lite kortare och vadmuskeln fäster aningen längre ner mot hälen. därför brukar pjäxan också vara lite annorlunda uppbyggd. eftersom tjejer generellt väger mindre än grabbar brukar pjäxorna också vara lite mjukare.
Framförallt är det väl damers fotknölar sitter i lite annorlunda höjd mot männens som är det största problemet damer upplever i unisexpjäxor?

Tycker skidtillverkarna har mycket skitsnack för sig angående damprodukter. Som t.ex att damer skulle behöva mer framåtlut eftersom deras tyngdpunkt ligger länge bak. (Skulle vilja se den kvinna som stått modell för den teorin...)
Samt luddet i alla dampjäxor... "extra värme" säger försäljarna. BUUULLCRAAAAP!!!

Dampjäxor till kille?
givetvis är det bästa att du provar dig fram hos nån som verkligen vet vad han/hon sysslar med. gå INTE till sportkedjorna där säljarna får nån enstaka dags träning för hela skidområdet och sen ställer sig och kränger barnskidor till två meter långa 100-kilosgubbar (ja, det har hänt).
om du har såna problem att hitta rätt i pjäxdjungeln är väl chansen rätt stor att du kommer att få mecka en hel del innan det blir bra. be om att få skalet uttryckt, fixa en formgjuten sula, eller ännu bättre en formgjuten innersko och komplettera med en mjuk booster strap för nybörjare. iofs, du är relativt tung, så kanske medelmjuk strap funkar också.

/two cents

Senast ändrad:
Dampjäxor till kille?
kolla nordica, de brukar vara rätt breda och jag själv har ett par i 25.5 med typ 110mm breda fötter.

Dampjäxor till kille?
Junoreactor sa:
24,5 - 25 i strl.
Har bara hyrt Salomonpjäxor innan och det har smärtat mot slutet av dagen.
Breda som sagt (102mm)
Samma som mig då. Jag har 25 och jag kör i Full-tilt denna säsongen. Har kört Head Racepjuck förrut i 25 (herr) Och kört Dalbello herrpjäxor i 25 så det finns alternativ i massor. Nu är väl de i smalast laget men det fixar en bootfitter utan problem. De flesta märkena har herrmodeller som startar ungefär på 25.

//H

Tillbaka
Topp