Dax för nya skidor!

Robintrolin

Medlem
Dax för nya skidor!
Nu är det dax för mig att införskaffa nya skidor!
Jag vill ha ett par mjuka skidor som inte är allt för sladdriga, har bl.a kollat lite på Salomon Thruster 07/08. Men har inte fått svaret på om dom verkligen är mjuka. Jag har tidigare åkt på Head Mad-Trix och Scott P3, som jag tycker är för hårda, framförallt Head skidorna.
Kom gärna med lite förslag på vad ni tror skulle passa mig. Jag är 188 lång och väger 75 kilo, och är en medelbra åkare.

Sedan så undrar jag hur pålitlig denna sida egentligen är? Det är så galet bra priser, också måste man betala i samband med beställningen..
http://www.skidbutiken.com/~cNxNx0000003/?Y999=PIF&Y104=788988

/Robin

Dax för nya skidor!
Jag har ett par Armada Pipe Cleaner 07/08 och tycker de är ganska nice i hårdhet för de pallar pisten men ändå så mjuka att du kan göra feta butters med dem.

Dax för nya skidor!
Tjena , kan säga att skidbutiken är 100% säker ( itne för att försöka göra fake reklam)
jag beställde mina rossignol scratch 120 bindningar och jag fick hem dom efter en vecka. gick hur bra som helst utan några problem. frakten gick på 100 kr om ja inte minns fel

Dax för nya skidor!
kollat nått på de svenska företaget extrem?
dom kommer komma med galna skidor till nästa år, sen har dom en svensk skida i år som heter superswede

kolla lite närmare på den, riktigt nice! =)

Dax för nya skidor!
jeppenator sa:
kollat nått på de svenska företaget extrem?
dom kommer komma med galna skidor till nästa år, sen har dom en svensk skida i år som heter superswede

kolla lite närmare på den, riktigt nice! =)
Haha, Jeppenator gör alltid lika bra reklam för sina sponsorer:)
Vad ligger skidorna i för prisklass? Meningen med att köpa från antingen skidbutiken.com eller sport-conrad.de är att min ekonomi inte tillåter allt för dyra skidor!

Dax för nya skidor!
Ska du köpa från Conrad så tycker jag att du ska ta en titt på Ross Scratch Ghetto från i år. En polare klirra ett par sånna och var sjukt nöjd 4k blev det totalt med den fetaste scratchbindningnen.

Dax för nya skidor!
Tjaa,, har nyligen köpt ett par addict med rossignol scratch 140 bindningar från conrad.. under 4000 med frakt å allt..

E sjuuukt nöjd.. ja e 177 å tog 172 skiis å de e perfekt.. Å do finns ju i 181 så..

Tkr dom e lagom mjuka, sladdrar inte eller ngt..

Mkt sköna på rails å helt sjuka i hopp : )

Dax för nya skidor!
KruxeliduX sa:
Tjaa,, har nyligen köpt ett par addict med rossignol scratch 140 bindningar från conrad.. under 4000 med frakt å allt..

E sjuuukt nöjd.. ja e 177 å tog 172 skiis å de e perfekt.. Å do finns ju i 181 så..

Tkr dom e lagom mjuka, sladdrar inte eller ngt..

Mkt sköna på rails å helt sjuka i hopp : )
Vad jag har hört så ska Addict vara rätt hårda, men har själv aldrig testat dom så vet inte:)
Det sviktar nu mellan Rossignol Scratch Ghetto eller Salomon Thruster, med "
Rossignol Axial2 140TI pro black/khaki 07/08" bindningar. Snacka om beslutsångest..

Dax för nya skidor!
Skitdåliga kärnor kanske man inte ska säga men de använder skumkärna i de flesta skidor, förutom i LAB-skidorna, de har träkärna.
Skum är billigare att producera men har inte samma livslängd/spänst som trä och kan upplevas som något sladdrigare. Detta gäller framförallt på hårt underlag och/eller om man väger lite mer.

Senast ändrad:
Dax för nya skidor!
Kjörer på Thrustrer nu.God ski.Sänn medium mjuka.Railer mye og stålkantene slites fort som pä alle ski som blir railet med.Verken mer eller mindre enn andre ski jeg har prövd.(Rossignol Scratch,Salomon 1080 Foil).Gode på alle slags hopp.Ikke ustabile(blafriga) i høy fart inn på store hopp som noen syns.Lette ski.Jeg er 179cm.Har 181 cm ski.

Terje.

Tillbaka
Topp