Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
galet! hoppas de hänger i och blir ännu mer till sporten.OlaMelin sa:Frukost på sängen kan väl hända. Men snö på sängen hör inte till vanligheterna. Så länge man inte är i Val D'Isere vill säga.
http://students.washington.edu/demasid/jpegs/DSC_0011.jpg
http://students.washington.edu/demasid/jpegs/DSC_0021.jpg
foto: powdherb @ Teton
u tell me! har också funderat över det:SRullebulle sa:hmm... Bara nyfiken på var dom mäter upp dom här mängderna snö. Är det i högen efter plogbilen eller?
För om snömängderna var 5 m. skulle man väl inte ens se husen? En tanke är också hur liftarna (Ankarliftarna och knappliftarna) fungerar då en lift inte allt för ofta går över 5 m. ifrån marken?
Har jag missat något viktigt?
när det kommer riktigt mkt snö så funkar de inte , helt rätt!Rullebulle sa:hmm... Bara nyfiken på var dom mäter upp dom här mängderna snö. Är det i högen efter plogbilen eller?
För om snömängderna var 5 m. skulle man väl inte ens se husen? En tanke är också hur liftarna (Ankarliftarna och knappliftarna) fungerar då en lift inte allt för ofta går över 5 m. ifrån marken?
Tror inte liftarna funkar särskilt bra just nu.Rullebulle sa:hmm... Bara nyfiken på var dom mäter upp dom här mängderna snö. Är det i högen efter plogbilen eller?
njaaa, här håller snön på att smälta :'(ebba-t sa:det känns som att det snöar överallt utom i stockholm...
Vilket säkert är lika bra.ebba-t sa:det känns som att det snöar överallt utom i stockholm...
I Stuben (Aarlberg) ramlar det ju ner en del snö. När jag var där -99 ("the winter of Global Storming...") så gick sittliften i en urgrävd gata i snön. Det var en lätt surrealistisk känsla att åka stollift 2-3 meter ner från snöns nivå.Rullebulle sa:hmm... Bara nyfiken på var dom mäter upp dom här mängderna snö. Är det i högen efter plogbilen eller?
Bovec. Been there... Dock inte i skidåkarsyfte.FF sa:Hehe underbara bilder
Om nån undra var jag hitta infon om slovenien, kolla här: http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?p=2145565#post2145565
Så kan du själv försöka klura ut vad orten heter![]()
Var det den vintern St Christof blev insnöade ett bra jäkla tag? Kanske samtidigt lavinen gick och fyllde "hålet" som grävts upp för att bygga nya bahnhof'en?MnO sa:I Stuben (Aarlberg) ramlar det ju ner en del snö. När jag var där -99 ("the winter of Global Storming...") så gick sittliften i en urgrävd gata i snön. Det var en lätt surrealistisk känsla att åka stollift 2-3 meter ner från snöns nivå.Rullebulle sa:hmm... Bara nyfiken på var dom mäter upp dom här mängderna snö. Är det i högen efter plogbilen eller?
Det har jag inte koll på tyvärr. Jag säsongade i Sölden den vintern och var bara på tillfälligt besök i Anton/Aarlberg lite då och då. Dock var det samma vinter som den stora lavinen gick i Galtür. Bergen kring byn fick 3 meter nysnö på en gång på en hård grund och sen brakade det ner en riktigt stor lavin och förstörde halva byn. Trots varningar från Österrikes motsvarighet till SMHI evakuerades inte lokalbefolkningen i tid och drygt 30 personer dog.Dave sa:Var det den vintern St Christof blev insnöade ett bra jäkla tag? Kanske samtidigt lavinen gick och fyllde "hålet" som grävts upp för att bygga nya bahnhof'en?