Dela bilder

Reman

Ny medlem
Dela bilder
Hej,

Är det någon som känner till något bra program som man kan använda till att lägga upp bilder på en hemsida.

Jag har haft Digital kamera ett tag nu och har precis skaffat mig plats på en server där jag kan lägga upp bilder.

Jag tänkte lägga upp dom som olika album med Thumbnails.

Det bästa vore om man kan lägga upp dom från olika datorerer som ett admin konto.

Dela bilder
Jag vet inte riktigt vad du är ute efter. Men det här är iaf program som man använder för att ladda upp bilderna på server (ftp program).

http://www.flashfxp.com/ använder jag själv, gratis och lätt att använda. Men det är även http://www.smartftp.com/ .

Behöver du hjälp med att lägga bilderna i snygg ordning? Då är dreamweawer ett bra program. Annars finns alltid microsoft frontpage som brukar följa med windows, men det är inget vidare för mer avancerade användare.

Lycka till och skriv url till siten när det är klart!

Dela bilder
Det absolut lättaste sättet att göra ett fotoalbum med thumbnails är at använda photoshop. Jag använder photoshop 6,0. Det finns ett verktyg som heter "automatisera" eller någt liknande. Man väljer bara mappen som alla bilder ligger i och så gör photoshop allting för dig. html sidor, thumbnails, orginalbilderna. Allting samlas i en mapp och så är det bara att lägga det på en hemsida. Hur smidigt som helst.

Dela bilder
Tackar för svar, kom med mera.
Det jag undrar över är om det går att slippa hålla på med bilderna i en speciell dator. Då jag bara har modem hemma tar det väldig lång tid att tanka upp dem. Om man istället kunde fixa till dom hemma och sen bränna en CD. Sedan tanka upp bilderna från en dator med snabb lina genom att bara lägga dessa i en map på sin FTP och då blir det ett album.

Dett är kanske ett önske tänkande dock....

Dela bilder
självklart går det att bränna dem på cd å ladda upp dem på en ftp. du kan ladda upp allt från vilken dator i världen du än befinner.

lycka till!

Dela bilder
Photoshop är ju klart det bästa programmet men acdsee det smidigaste, då måste du ha powerpacken, som skapar html, med tummisar. Enkelt. Och du kan döpa om många bilder samtidigt tex offpist i grythyttan 0034 etc.
Du kan också vrida bilder , alla på en gång som är markerade, har tagit ca 7500 bilder och fixat till dem i acdsee6 och photoshop 8 (cs)

Tillbaka
Topp