Den perfekta kvinnan

Den perfekta kvinnan
Mountain_Man sa:
Varför är idrotssmän/kvinnor så patetiska poeter? Och varför är poeter så patetiska idrottsutövare? Det tycks vara i det närmasta omöjligt att kombinera idrott och poesi! (Lisa Miskovsky och några få andra är de undantag som bekräftar teorin...)

Undrande / MM
Sjukt märklig tråd som dök upp men kan ändå inte låta bli att le lite åt den.
Och Nu kommer detta nog låta sjukt pretto... Men kan det inte vara så "enkelt" att kanske det ena ger det andra. Iaf i ena riktningen. Jag menar då i fallet att skidåkare på ett sett är poeter och ganska stora tänkare i många fall... Se bara på vad vi skapar. Se de linjer som skapas av oss åkare och den själ, närvaro, tajming och känsla som krävs för att göra det. Storbergsåkning kan va sjukt snyggt och man ska inte bortse från den "kreationen".
Sedan tror jag många av oss är större tänkare än vi tror. Finns ju iaf en av krönikörerna på detta forum som nog tänker mer än de flesta mellan sina glansstrutar och han är långt ifrån ensam. Se bara på det som skapas i skid-filmvärlden idag.. Afterglow, Into the mind, och även till viss del Conquering the useless. Mycket tankar kring de projekten.
Nu vågar jag inte låta mer kulturnördig men vad tror du
@Mountain_Man? är vi nått på spåren? ;) elva år senare..haha

Btw, Hur det däremot hänger ihop åt andra hållet, det har jag inte den blekaste om...!!

Den perfekta kvinnan

@la_grave alla vet vem som är "försnippad" och fånig. Det var inte jag som klagade på ont i tån och ställde när vi skulle köra toppen till botten..

Tillbaka
Topp