Den ultimata skidbilen

Den ultimata skidbilen
Okej. Ni alla kan snacka en massa jävla skit. Hummer H2 är den ultimata skid bilen:D Kansek någon fin Scandia truck skulle vara bra men svårt att ta sig fram på små vägarna. Men tror på H2. Drar lite mer soppa men det är det värt:)

Den ultimata skidbilen
LINDER >
Ur quatron måste vara en av de bättre skidbilarna. Vad är det för fel på att ha kul när man kör till backen också?. Sen om det inte får plats 5 pers med packning. Så what.. driver du en taxi firma eller? Annars bra exempel på bummarbilar.
Budget altenativ.

Volvos 240. pansarvagn.

Audi S4 -92 Snabb, stor och fyrhjuls krafs. Turbo är KUL.... Audi 200 funkar med.

Ford scorpio 2,9 Stor som bara den. Finns mycket reservdelar i Tyskland.

VW Caravell eller transport, multivanen e lite dyr. Där får man in alla polarna plus grejer och sprit när man ska åka till hem till Sverige.

Dodge Ram samma som ovan bara att coolhetsfaktorn är 11 på skala 1-10. Eller GM med g20 eller g30 chassi.

Sej Jons lambo ser ganska ok ut också..

Dodge mangum. Lite dyr men sjukt cool.

Vad har ni för bil?

Den ultimata skidbilen
Dodge Ram i alla versioner och F150-250 skulle jag lugnt kunna ha som vinterbil. Fan va snygga. Ett riktig rambygge på 2ton+ ska det vara.

Annars har jag en tysk Volkbil, Ford Mondeo kombi. Är ju lite svennson varning på den men va fan. Grymt bra på vintern abs och antispinn stort bagage. En annan fördel är att de är hyffsat vanliga i bla Tyskland om man nu ska säsonga i typ Österrike eller så då mekarna är vana vid dom. Volvos är inte så vanligt utomlands även om de är lättmekade kan det vara svårt med reservdelar om man har otur.
men de rosta som fan så kolla noga och billiga är de med.

Annars kan ja rekomender gamla Audi 100/C3. Med fem cylindra drog min fram å tillbaka till kläppen 0.74 fullastad men utan box på taket, för nått år sen, är skrotad nu tro jag. Stor stabil bränslesnål fint ljud i femman billig, minus gammal och lite ful och äter framvagnen lite grann.

Glöm allt va småbilar är. Går f%n inte få in nått å trångt är det.

Gäller ju att få så mycket plåt för pengarna som möjligt, hehe
(och kanske en godkänd bilprovning med)

Den ultimata skidbilen
Mmm F serien e grym har spenderat 4 veckor i Alaska i en F350 XLT med camping kåpa. funkar sjukt bra i usa. kan bli lite dyrt med soppa i Europa eller försöka fickparkera i Italien . Men ma får köra på störst går först principen.

Den ultimata skidbilen
Patrik_L sa:
LINDER >
Ur quatron måste vara en av de bättre skidbilarna. Vad är det för fel på att ha kul när man kör till backen också?. Sen om det inte får plats 5 pers med packning. Så what..
[...]
Vad har ni för bil?
Eftersom farsan är en riktig audiot så får jag väl säga varför jag tycker att urquattron suger som skidbil...

1. (har sagt det innan) Det går inte lasta allt för mycket i dom
2. Dom få gångerna jag har fått tillfället att åka urquattro så visst har det gett en kick, men egentligen bara åt det nostalgiska hållet
3. Priset, eftersom det är en entusiastbil så får du ju ge närmare 150000 kr för en fin och för dom pengarna får du S4, RS2, Evo V-VI, Imprezor med bra effekt, Mitsubishi Outlander 2.0t, Subaru Forester XT 2.5

Alla dessa bilarna är mycket nyare, större, mer effekt, fyrhjulsdrivna och garanterat lika roliga

Gillar du urquattros kan du nog hitta något fint här från min ingolstadt vistelse när audi firade 25år med quattro 2005 :P
http://www.nordicaudi.com/arkivet/bildarkivet/050813_bengtake/bengtake_index.htm

Jag sålde denna för 2 veckor sen efter att haft roligt i ett år
large_96747-907011.jpg

Mitsu Evo V, ~300hk och fyrhjulsdrift med ordentlig väghållning och bromsar

Samt denna har jag haft i 2.5år
large_57069-558129.jpg

Audi 100 Turbo Quattro, ~200hk med fyrhjulsdrift som sagt och ordentligt med lastningsutrymme... Det jag gillar mest med audin är xenon i framljuset (2x h4) samt xenon i mina 3 extraljusen ... Det får lastbilarna att blända av fort ;)

edit: samt eftersom urquattron är en såpass entusiastbil så skulle iaf inte jag våga sladda och leka som fan med en urquattro eftersom när det går snett så sjunker värdet så in i ... Likaså att värdet på bilen sjunker enormt bara man vinterkör den...

Visst det är en tråkig tanke och du får gärna tro att jag driver en taxiverksamhet men man får ju vara realistisk också

Så en Evo I-III vore ju optimalare då dom kostar max 80 tusen, har mer effekt, bättre bromsar och väghållning samt att dom väger mindre :D
attachment.php

Senast ändrad:
Den ultimata skidbilen
JohnAngren sa:
Patrik_L sa:
LINDER >
Vad är det för fel på att ha kul när man kör till backen också?. Sen om det inte får plats 5 pers med packning.
Subaru WRX STI, permanent fyrhjulsdrift inge valler med antisladd och antispinn eller kanske några av de senare EVO? :) Hållbara bilar, rymliga och roliga.
De är ju så fruktansvärt stora, sjukt mycket packning man får in...

Nä, kombi som är 5 m lång 2m bred och fyrhjulsdrift är skiten

Den ultimata skidbilen
linder: jag vet att Quattro är Audis namn på fyrhjulsdrift, men de använde från början enbart Torsen, sen så började Haldex smyga in i A3 osv och då var namnet Quattro redan inarbetat. Det sades i tråden innan att Audi hade bästa fyrhjulsdriften och då måste man ju också nämna att alla Audi inte har samma sort, Haldex används ju av Volvo, VW, Saab osv.

Evo:s i all ära men de är inte för svensson och de är inte den optimala skidbilen. Den optimala måste kunna lasta skidorna i bilen, dra lite soppa (det är långt till snön) och behöver inte mer effekt/vrid än att det går att göra omkörningar utan problem.

Sen så undrar jag varför vi ens funderar på detta med optimala bilen eftersom den bästa åkningen finns för långt bort för att bil ska vara vettigaste färdmedlet, åka i Sverige är ju som att ha en jävligt snygg flickvän som avlagt löfte om celibat.

Senast ändrad:
Den ultimata skidbilen
Börjar låta mer som en diskussion i ett streetrace forum med WRX, RS4, Urquattros, Evos osv. :)

Toyota Land Cruiser är ett säkert kort till skid äventyret!

Den ultimata skidbilen
balanselius sa:
linder: jag vet att Quattro är Audis namn på fyrhjulsdrift, men de använde från början enbart Torsen, sen så började Haldex smyga in i A3 osv och då var namnet Quattro redan inarbetat. Det sades i tråden innan att Audi hade bästa fyrhjulsdriften och då måste man ju också nämna att alla Audi inte har samma sort, Haldex används ju av Volvo, VW, Saab osv.

Evo:s i all ära men de är inte för svensson och de är inte den optimala skidbilen. Den optimala måste kunna lasta skidorna i bilen, dra lite soppa (det är långt till snön) och behöver inte mer effekt/vrid än att det går att göra omkörningar utan problem.

Sen så undrar jag varför vi ens funderar på detta med optimala bilen eftersom den bästa åkningen finns för långt bort för att bil ska vara vettigaste färdmedlet, åka i Sverige är ju som att ha en jävligt snygg flickvän som avlagt löfte om celibat.
För svenssons är inte en urquattro något att ha heller och det va det jag menade :P

Jepp vet det där med haldex också då jag jobbat med att fräsa haldexhus (gen3 och lite 4)

Antar att det där med skidbummarbil är något man har för att ta sig till säsongen i alperna (för min del hade jag audin till åre, funkade för mig men kändes mer som en flyttbil :P )

Samt att svenssons åker ju bevisligen inte till där den bästa åkningen är för isf skulle ju sälen få lägga ner ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp