Patrik_L sa:
LINDER >
Ur quatron måste vara en av de bättre skidbilarna. Vad är det för fel på att ha kul när man kör till backen också?. Sen om det inte får plats 5 pers med packning. Så what..
[...]
Vad har ni för bil?
Eftersom farsan är en riktig audiot så får jag väl säga varför jag tycker att urquattron suger som skidbil...
1. (har sagt det innan) Det går inte lasta allt för mycket i dom
2. Dom få gångerna jag har fått tillfället att åka urquattro så visst har det gett en kick, men egentligen bara åt det nostalgiska hållet
3. Priset, eftersom det är en entusiastbil så får du ju ge närmare 150000 kr för en fin och för dom pengarna får du S4, RS2, Evo V-VI, Imprezor med bra effekt, Mitsubishi Outlander 2.0t, Subaru Forester XT 2.5
Alla dessa bilarna är mycket nyare, större, mer effekt, fyrhjulsdrivna och garanterat lika roliga
Gillar du urquattros kan du nog hitta något fint här från min ingolstadt vistelse när audi firade 25år med quattro 2005 :P
http://www.nordicaudi.com/arkivet/bildarkivet/050813_bengtake/bengtake_index.htm
Jag sålde denna för 2 veckor sen efter att haft roligt i ett år
Mitsu Evo V, ~300hk och fyrhjulsdrift med ordentlig väghållning och bromsar
Samt denna har jag haft i 2.5år
Audi 100 Turbo Quattro, ~200hk med fyrhjulsdrift som sagt och ordentligt med lastningsutrymme... Det jag gillar mest med audin är xenon i framljuset (2x h4) samt xenon i mina 3 extraljusen ... Det får lastbilarna att blända av fort
edit: samt eftersom urquattron är en såpass entusiastbil så skulle iaf inte jag våga sladda och leka som fan med en urquattro eftersom när det går snett så sjunker värdet så in i ... Likaså att värdet på bilen sjunker enormt bara man vinterkör den...
Visst det är en tråkig tanke och du får gärna tro att jag driver en taxiverksamhet men man får ju vara realistisk också
Så en Evo I-III vore ju optimalare då dom kostar max 80 tusen, har mer effekt, bättre bromsar och väghållning samt att dom väger mindre :D