Förhoppningsvis snart (en kan ju få drömma).
Om DN kan rådda ihop chartertåg borde väl någon av de större charteroperatörerna på skidsidan kunna fixa detsamma? Inte minst de som är baserade i Danmark, typ Nortlander/Danski/Slopetrotter pga slipper ta sig över Öresund eller Östersjön. Och om vi för en stund bortser från de tekniska begränsningarna (läs: Danmarks signalsystem och allt vad det nu är som inte är kompatibelt med det ena och det femte) och leker med tanken att de fixar nattåg som går från Köpenhamn vid en rimlig tidpunkt på kvällen, rätt ner till Innsbruck, Zürich eller Genève, då blir de ju hyfsat tillgängliga för folk från stora delar av södra Sverige med. Grädden på moset vore väl en separat vagn för incheckning av allt bagage större än handbagage också, det hade de på nattågen i Kanada när jag var där. Gjorde tillvaron i kupéerna _väldigt_ mycket behagligare.
Om jultomten finns och råkar läsa detta så vill jag förtydliga att nattåg direkt från Köpenhamn till Genève står permanent överst på min önskelista. Tack på förhand.