Diskutera Hip Hop!

Diskutera Hip Hop!
Sage francis är nästan den bästa mc'n all time. bortsett från all megatung gammal hiphop. Hope skivan med non prophets där sage samarbetat med joe beats är svinnajs. A healthy distrust med sage borde även testas.

Sen är bl a Labor days o bazooka toth med aesop rock att rekomendera.

kyssar

Diskutera Hip Hop!
Fattar inte hur nån orkar försvara 50 cent, jaja visst hans uppväxt va hård, han sålde knark han blev skjuten etc. men fel å göra nåt bra v det?! Nä istället så blir det bitches n hoes å hustelin wid style, pallar det fan inte. Å sen när han va så cool som kickade The Game för att han inte ville va med på herr Curtis coola grej om att mucka med alla. Sen tycker jag även resten av G Unit e samma sak.

Klarar inte heller av coolingar som Pimp C å Fat Joe av samma orsak. Tragiskt att MTV visar skiten.

Diskutera Hip Hop!
fan ganska bra bedrift att bli skjuten 9 gånger(inklusive ett skott i huvudet).
Man kan lyssna på musiken för att man tycker den är bra också, det finns ingen musikstil som är rumsren.

Diskutera Hip Hop!
Setermannen verkar inte riktigt haja det här med sell out. Att sampla en, tja jag vet inte kanske 7-8 år gammal låt som är mer eller mindre bortglömd och göra en låt av det verkar inte det säkraste kortet att tjäna pengar på, jämfört med att göra en låt med en av de populära artisterna just nu (t ex 50 & Timberlake, hehe har varit på 50 förut:P).
Jag tycker det är ett helt klart en intressant idé tycker jag som gillar både kanyes och daft punks sound. Dock gillar jag inte stronger särskilt mkt ändå men det är la en smaksak.

Diskutera Hip Hop!
trapp91 sa:
landenkungen sa:
SimplyP sa:
word, han rappar ju om hur han hustlar, om hur han blev skjuten 9 ggr å överlevde, NÅN vettig text borde han ju ha...
Den skiten är väl inte riktigt vettig. En wannabe gangsta. Rappens motsvarighet till Britney Spears eller Idolartisterna, känns plastig.
joo, man är ju en wannabie gangster om man vuxit upp utan föräldrar pga att en av dom bleev dödad och en bara drog, sen sålde han knark för att överleva och efter det blev han skjuten 9 ggr och överlevde, och han som sköt är säkerligen död för längesedan, det kallar jag wannabie!

PS. Förklara gärna vad som är en riktig ganster för dej, och vad som skiljer honom från 50 cent.!
DS.
Vad är det som är gangster med han NU? Han har det säkert jättetufft nu... Sell out...

Annars är Talib Kweli, Ear drum, en ritkigt bra och fresh skiva, 2007

Och Brittisk hiphop är grym, More fire crew, Oi =)

Diskutera Hip Hop!
Robbott sa:
Setermannen verkar inte riktigt haja det här med sell out. Att sampla en, tja jag vet inte kanske 7-8 år gammal låt som är mer eller mindre bortglömd och göra en låt av det verkar inte det säkraste kortet att tjäna pengar på, jämfört med att göra en låt med en av de populära artisterna just nu (t ex 50 & Timberlake, hehe har varit på 50 förut:P).
Jag tycker det är ett helt klart en intressant idé tycker jag som gillar både kanyes och daft punks sound. Dock gillar jag inte stronger särskilt mkt ändå men det är la en smaksak.
Jag fattar va du menar men när Kanye slog igenom så gjorde han i alla fall
nåt innovativt, nu släpper han video på video å gur bra är Stronger, egentligen. Originalet är bättre å utan samplingen hade det säkert funkat med Stronger också, vad jag däremot stör mig på hans reaktion när han inte fick MTV priset... För övrigt blev jag rätt paff över att ingen Gangsta från Brooklyn skriver nåt om mina 50 cent kommentarer. Vart är ni? haha

Diskutera Hip Hop!
Nja jag tycker det är rätt inovativt att göra en låt med daft punk, men jag antar att det också är en smaksak.
Sen har ju Kanye utvecklat ett eget sound, precis som de flesta andra artister, men jag håller med jag tycker han borde kanske variera lite mer men det är ju svårt för alla artister. På Graduation finns det en del godbitar som bl a good life med T-pain och barry bonds med lil wayne. Men det finns kanske 5-6 låtar som känns lite tama faktiskt, bra såklart, men sticker inte ut som de gjorde på college drop out där alla låtar va bra men det är ju kanske lite tufft att jämföra med.

Senast ändrad:
Diskutera Hip Hop!
landenkungen sa:
trapp91 sa:
landenkungen sa:
Den skiten är väl inte riktigt vettig. En wannabe gangsta. Rappens motsvarighet till Britney Spears eller Idolartisterna, känns plastig.
joo, man är ju en wannabie gangster om man vuxit upp utan föräldrar pga att en av dom bleev dödad och en bara drog, sen sålde han knark för att överleva och efter det blev han skjuten 9 ggr och överlevde, och han som sköt är säkerligen död för längesedan, det kallar jag wannabie!

PS. Förklara gärna vad som är en riktig ganster för dej, och vad som skiljer honom från 50 cent.!
DS.
Vad är det som är gangster med han NU? Han har det säkert jättetufft nu... Sell out...

okej, det jag menade med att han måste ha nån vettig text, menade jag då, men nu är jag inte säker, men låt mig göra om mitt inlägg ''han rappar ju om bitches, cars, å att han blev skuten en massa, men ändå, de flesta har nån text som är sådär.''

Diskutera Hip Hop!
landenkungen sa:
trapp91 sa:
landenkungen sa:

DS.

läste mitt tidigare inlägg, det som ni citerade, om ni hade citerat, det JAG citerat så hade ni förstått d, nån hade snackat om han han inte kan skriva texter osv, jag ''word, han rappar ju om hur han hustlar, om hur han blev skjuten 9 ggr å överlevde,men NÅN vettig text borde han ju ha...''

Diskutera Hip Hop!
om ni vill ha bra texter så lyssna på Aesop Rock och Living Legends! Aesop gör för övrigt jävligt udda musik och funkar bra som en motpol till MTV rappen. Mr Lifs texter är också jävligt bra! Lyssna på Because they made it that way och I Phantom så får ni höra

Diskutera Hip Hop!
landenkungen sa:
trapp91 sa:
landenkungen sa:

DS.

Asså iq-nivån är låg nu, jag vet väll för fan att han inte har det tufft nu, vem av alla kända rappare som är bra har det tufft, Talib Kweli?
Det enda jag menar är att många skriver att han är wannabie, och vilka är dom att skriva att han är wannabie?

ffs! end of discution.

Senast ändrad:
Diskutera Hip Hop!
trapp91 sa:
landenkungen sa:
trapp91 sa:

DS.

Asså iq-nivån är låg nu, jag vet väll för fan att han inte har det tufft nu, vem av alla kända rappare som är bra har det tufft, Talib Kweli?
Det enda jag menar är att många skriver att han är wannabie, och vilka är dom att skriva att han är wannabie?

ffs! end of discution.
Det finns en del anledningar med styckeindelning...

Det ena är kopplat till 50-cent och vad jag anser om honom, i stycket efter rekomenderar en bra rappare, utan förbehåll från stycket tidigare.

Kända rappare borde inte ha det alltför ekonomiskt tufft om det inte försätter sig i en för situationen säreget missgynnande arrangemang.

Ha det bra!

Diskutera Hip Hop!
50 är en fjollaaa!! Han har ju typ dragit sig ur det här med att han ska sluta med musik om kanye säljer bättre. vilket han gör..
dock sög kanyes album i mitt tycke.. 3 låtar som e ok. sen tycker jag resten verkar ihpslängt. Tycker inte de ska vara det med bara 13 låtar.. besviken..

+ spår 03. Stronger
spår 11. The glory
spår 12. Homecomming (ft chris brown)

några till men dom där är dom riktiga plusen

- egentligen resten men endel går att stå ut med..
spår 08. drunk and hot girls (ft Mos def) Världens sämsta rapp låt? så sjukt dålig. fattar inte hur Mos kan ge sig in på den här skiten även fast hans del är något bättre med skönare beat och de känns som han lagt ner mer tid på rhymesen.. pinsam iaf
spår 04. I Wonder Också dåligt då han inte rappar utan kör på konstig stil låter som han stammar fram skiten med en paus mellan varje ord...

på en skala på 1-10 får den en 3a.. grymmt besviken..

Diskutera Hip Hop!
det är ju inte bara 50 cent som kör sin bitches n money-grej. snarare 90% av alla andra amerikanska rappare.

tacka vettja looptroop, promoe.

Diskutera Hip Hop!
a_ahlnas sa:
50 är en fjollaaa!! Han har ju typ dragit sig ur det här med att han ska sluta med musik om kanye säljer bättre. vilket han gör..
dock sög kanyes album i mitt tycke.. 3 låtar som e ok. sen tycker jag resten verkar ihpslängt. Tycker inte de ska vara det med bara 13 låtar.. besviken..

+ spår 03. Stronger
spår 11. The glory

spår 08. drunk and hot girls (ft Mos def) Världens sämsta rapp låt? så sjukt dålig. fattar inte hur Mos kan ge sig in på den här skiten även fast hans del är något bättre med skönare beat och de känns som han lagt ner mer tid på rhymesen.. pinsam iaf
spår 04. I Wonder Också dåligt då han inte rappar utan kör på konstig stil låter som han stammar fram skiten med en paus mellan varje ord...

håller med ! var en stor besvikelse, men jag tycker slow jamz är sköön också ;D!

Diskutera Hip Hop!
Diskutera Hip Hop!
a_ahlnas sa:

+ spår 03. Stronger
spår 11. The glory

Aa jo är också rätt besviken men det är fan inte så dåligt som du säger. Tycker iaf att halva albumet är dunderskönt. Sen försöker ju kanye att göra lite nya saker, som en pussey vid namn 50 cent inte vågar göra, vilket är galet grymmt om det går hem. Tyvärr nådde det ju inte riktigt ända fram men jag lyssnar mkt hellre på det än på 50 cent som går bakåt i tiden med sin musik.

Diskutera Hip Hop!
De finns så många haters som hakar på grupptrycket å tycker illa om just en rappare för att man ska göra så, att jag inte orkar diskutera mer...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp