Diskutera Hip Hop!

Diskutera Hip Hop!
Mackep: TRUE!

btw Ice Cube - Gangsta rap made me do it är en ny jävligt bra låt... Check it out! Isbiten spottar sanningen!

På tal om Ice Cube så är ju NWA ett måste i ipoden! klassiker som "straight outta compton" eller "Fuck the police" äkta skit!

Diskutera Hip Hop!
Wu Tang Clan är ju också det ett måste... "C.R.E.A.M" "Da mistery of chessboxing" och min favorit "Tearz" där RZA berättar om när hans lillebror blev skjuten till döds... Djupa texter.

Senast ändrad:
Diskutera Hip Hop!
lyssnar mest på sån musik när jag åker snowboard och då brukar jag ha typ the roots, cunninglynguists, dead prez och Nas : )

Diskutera Hip Hop!
Finns en låt som alla borde ha i sin mp3 och det är Prop dylan - can you imagine. Förövrigt tycker jag att Eminem är strålande. Han är mer än en bra artist, han är komiker fan. Hans texter är kolossalt roliga. Blue Scholars är också nice.

Senast ändrad:
Diskutera Hip Hop!
a_ahlnas sa:
Robbott sa:
Vad jag vet så vet man itne varför Pimp C dog som ahlnas säger, inga droger i hotellrummet och han blev inte mördad. Kanske en stroke eller nått.

Nja fast ahlnas den e gangsta på ett annorlunda sätt. Typ helt eget sound också, me like!
nja men asså de dom gjorde med outkast i typ int'l players anthem är ju bland det bästa jag hört evva, diggar den låten så mkt! men annars är jag inte för musik med beats som bara är på att slänga in alla beats som finns. ska kolla lite mer på y-tube på ugk och kolla om ja kanske ändrar uppfattning
Gör så! Men ett hetar tips är att lyssna på Underground Kingz, tog dock ett tag för mig att verkligen uppskatta det men nu jävlar e det gott. Är ju en dubbelcd så det e la upp mot en 30 låtar.
När du ändå e igång så ta å lyssna på ena halvan av UGK Bun Bs Trill från 05, riktigt bra det med som bl a innehåller
.

Hoppas inte ni har glömt deras genombrott med Jay-z:

Finns en skön remix med 2pac, Eazy, Game och 50 också

Just det ett sista tips också är Freeway, jävligt grym:
, kanske halvdan kvalle :P

Diskutera Hip Hop!
kano, klashnekoff, dizzee rascal, boy better know, roll deep, wiley samt plan b är det som gäller! den brittiska hiphop/grime scenen är såååå jävla het just nu

Diskutera Hip Hop!
jag gillar dr dre, notorious big (r.i.p....), tupac (r.i.p. där med ..), Mack-10, Ice-Cube, en del mindre svenska grupper och artister som te.x. rastegar, d6aa tidiga låtar, KungHenry..

totalt random dvs.

Diskutera Hip Hop!
Robbott sa:
a_ahlnas sa:
Robbott sa:
Vad jag vet så vet man itne varför Pimp C dog som ahlnas säger, inga droger i hotellrummet och han blev inte mördad. Kanske en stroke eller nått.

Nja fast ahlnas den e gangsta på ett annorlunda sätt. Typ helt eget sound också, me like!
nja men asså de dom gjorde med outkast i typ int'l players anthem är ju bland det bästa jag hört evva, diggar den låten så mkt! men annars är jag inte för musik med beats som bara är på att slänga in alla beats som finns. ska kolla lite mer på y-tube på ugk och kolla om ja kanske ändrar uppfattning
Gör så! Men ett hetar tips är att lyssna på Underground Kingz, tog dock ett tag för mig att verkligen uppskatta det men nu jävlar e det gott. Är ju en dubbelcd så det e la upp mot en 30 låtar.
När du ändå e igång så ta å lyssna på ena halvan av UGK Bun Bs Trill från 05, riktigt bra det med som bl a innehåller
.

Hoppas inte ni har glömt deras genombrott med Jay-z:

Finns en skön remix med 2pac, Eazy, Game och 50 också

Just det ett sista tips också är Freeway, jävligt grym:
, kanske halvdan kvalle :P
Eazy-E & 2pac på "How we do" va sjuuk! :) Tackar för tipset :D Fan vad bra.

Diskutera Hip Hop!
hehe satte in eminem - marshall matters i bilen i går. första gången jag lyssnade på den på några år, and it was awsome:) Speciellt andra låten vad den nu heter.
En annan sköning är ju adam tensta som har kommit med några softa låtar.

Diskutera Hip Hop!
hehe satte in eminem - marshall matters i bilen i går. första gången jag lyssnade på den på några år, and it was awsome:) Speciellt andra låten vad den nu heter.
En annan sköning är ju adam tensta som har kommit med några softa låtar.

Diskutera Hip Hop!
Cunninlynguists, Jaylib, Philter, Quasimoto m.fl Lugn hip hop med sköna beats som man kan chilla till...de är grejer de!

Diskutera Hip Hop!
Sometimes you gotta dig deep, when problems come near
Dont fear things get severe for everybody everywhere
Why do bad things happen, to good people?
Seems that life is just a constant war between good and evil
The situation that Im facin, is mad amazin
To think such problems can arise from minor confrontations
Now Im contemplatin in my bedroom pacin
Dark clouds over my head, my hearts racin
Suicide? nah, Im not a foolish guy
Dont even feel like drinking, or even gettin high
Cause all thats gonna do really, is accelerate
The anxieties that I wish I could alleviate
But wait, Ive been through a whole lot of other shit, before
So I oughta be able, to withstand some more
But Im sweatin though, my eyes are turnin red and yo
Im ready to lose my mind but instead I use my mind
I put down the knife, and take the bullets out my nine
My only crime, was that Im too damn kind
And now some skanless motherfuckers wanna take whats mine
But they cant take the respect, that Ive earned in my lifetime
And you know theyll never stop the furious force of my rhymes
So like they say, every dog has its day
And like they say, God works in a mysterious way
So I pray, remembering the days of my youth
As I prepare to meet my moment of truth

You should know the truth
And the truth shall set you free

Gangstarr - Moment of truth

Diskutera Hip Hop!
Diskutera Hip Hop!
nästan all är bra, men INTE 50-CENT! han suger, kan han inte sjunga om något normalt, måste han sjunga om att han är bäst, rikast och får alla brudar??????

Diskutera Hip Hop!
Mxrider6 sa:
Swollen members!

Sweatshop Union!

Dilated Peoples!

Cunnin Lynguists!
tack som fan hittade tre låtar nu! av dilated peoples som var bra det e sån här hip hop som är bra tack!

som sagt så suger 50cent

Diskutera Hip Hop!
Säger bara CunninLynguists
Mest förbisedda artist 2007. Lätt den skönaste hip hopen som finns just nu.

Vill man ha svenskt rekomenderar jag Looptroop, Chords och Professor P.

Finns gott om bra hip hop men finns minst lika mycket dålig.

Diskutera Hip Hop!
"I understand how you was raised under the lies of the church, ha-ha-ha-ha
But I understand I recognize that I'm cursed, With the ability to end your fucking lives with a verse" AOTP - Seven

AOTP - Ritual of battle skivan är SICK!
Sjukaste rhymesen nånsin

Snödjup

Tillbaka
Topp