Diskutera Hip Hop!

Diskutera Hip Hop!
Kan slänga in lite tips om det senaste i Hugos värld.

The Cool Kids: skönt namn och ännu skönare låtar med grymma beats och skönt GUNG.

Papoose: New York rappare som sägs vara nästa stora grej och jag håller med. Hittills har han bara gjort sköna mixtapes men tanka Best of Papoose (tror jag det heter) så får ni en fin blandning och dessutom en skön inledning där han samplar James Brown. Dessutom har han typ samma röst som Jay-z hahah

Diskutera Hip Hop!
Robbott: Papoose har verkligen inte samma röst som Jay-z! :O
Och han är verkligen inte "nästa stora grej", han har ju vart med ett bra tag men sabbat sina kontrakt och därför aldrig fått ut en riktig skiva. Eller är jag ute och cyklar? För isåfall får ngn sätta käppar i hjulet för mej.^

Diskutera Hip Hop!
trapp91 sa:
Robbott: Papoose har verkligen inte samma röst som Jay-z! :O
Och han är verkligen inte "nästa stora grej", han har ju vart med ett bra tag men sabbat sina kontrakt och därför aldrig fått ut en riktig skiva. Eller är jag ute och cyklar? För isåfall får ngn sätta käppar i hjulet för mej.^
Nä som tur e låter han ju inte som Gay-Z. Nästa stora grej är väl lite halvt. Han har ju vart med på mycket men inte fått ut nån riktig skiva efter som det sket sig på Jive.

Diskutera Hip Hop!
The-Geb sa:
Wu Tang Clan foe evva!!! i alla fall deras äldre album...
sant.

Wu-tang Clan - Enter the wu-tang (36 chambers)

(Helt sjukt, har man inte hört den skivan har man inte hört hiphop!)

Annars finns:

Raekwon - Only built 4 cuban linx
GZA - Liquid Swords

skit samma, hade bara fått nämna alla i gruppen och deras bästa skivor XD

Diskutera Hip Hop!
trapp91 sa:
Nej precis, det jag menar. (100+ mixtapes finns ju alltid XD)
Haha mm.

Förövrigt så är Blackstar hur bra som helst. Mos Def och Talib Kweli gör enligt mig ett av de bästa hip hop albumen någonsin!

The Roots är ju också att rekomendera, lika så Masta Ace

Diskutera Hip Hop!
Jag gillar House of pain, Mest för att det har lite "Uppfriskande" musik (bra gung)...
Förlåt för bumpen men....

Tillbaka
Topp