E
ernst
Guest
Diviga jibbers.
Lol dt e väl ändå 0%attityd 97% afterski och 3% åkningSombreroSnow sa:ähh attityd är allt skidor/snowboard är ju ändå 70%attityd20%afterski och10%åkning
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lol dt e väl ändå 0%attityd 97% afterski och 3% åkningSombreroSnow sa:ähh attityd är allt skidor/snowboard är ju ändå 70%attityd20%afterski och10%åkning
helt rätt.bauwie sa:Man får ju se det från deras(the "pro's") vinkel också, dom är ju där för att träna så att dom sedan kan hävda sig på stora tävlingar. När folk kommer och förstör deras träning så är det klart dom lackar, säger inte att det är okej, man kan ju framföra det på olika sätt, men ett tag får man nog...
Tänk er själva att ni lirar i ett fotbollslag och varje träning så är det 5 knattar som kommer in på plan och börjar köra sitt eget race. Det är nog inte många som hade bett dom snällt 7e,8e,9e osv gången dom kommer in på planen att gå där ifrån.....
Jag tycker dock det bara handlar om hänsyn, och små barn har ju inte riktigt lär sig den delen av livet. Jag antar att det brukar funka i svartalinjen där det inte är så mycket kids?
Jibbing är ju en av de få idrotter där man inte kan få träna i fred, med egna tränings utrymmen. Jag tycker Åre borde införa nått slags park-pass som innebär företräde i bräckeliften samt att hålla parken öppen 2h längre några dagar i veckan för "pro's", dvs för dom med park-pass, dock missar man afterskin >:I. Då är det ju upp till dom som vill träna seriöst.
Skulle iof kräva att skistar smällde upp belysning... Men det är ju ett sätt att göra det mer drägligt för dom som vill utvecklas att ha en egen tid i parken, som alla andra idrotter.
Det är vad jag tycker iaf. Peace
Jag är inte född här, men bor och är skriven här, dvs Årebo.qvenner sa:Ps. Årebo blir man bara om man e född i Åre
90% ladd 10% kontrollJwalerius sa:0,5 åkning, 50 % attityd , 49,5 % krööööök
50% knark 48 % attityd 1.5 % ladd 0,5% talangUtter sa:90% ladd 10% kontrollJwalerius sa:0,5 åkning, 50 % attityd , 49,5 % krööööök
Detta må vara sant men oväsentligt om alla köpt liftkort. Det är ju inte så att det står ett träningsschema i början av parken.Eevez sa:helt rätt.bauwie sa:Man får ju se det från deras(the "pro's") vinkel också, dom är ju där för att träna så att dom sedan kan hävda sig på stora tävlingar. När folk kommer och förstör deras träning så är det klart dom lackar, säger inte att det är okej, man kan ju framföra det på olika sätt, men ett tag får man nog...
Tänk er själva att ni lirar i ett fotbollslag och varje träning så är det 5 knattar som kommer in på plan och börjar köra sitt eget race. Det är nog inte många som hade bett dom snällt 7e,8e,9e osv gången dom kommer in på planen att gå där ifrån.....
Jag tycker dock det bara handlar om hänsyn, och små barn har ju inte riktigt lär sig den delen av livet. Jag antar att det brukar funka i svartalinjen där det inte är så mycket kids?
Jibbing är ju en av de få idrotter där man inte kan få träna i fred, med egna tränings utrymmen. Jag tycker Åre borde införa nått slags park-pass som innebär företräde i bräckeliften samt att hålla parken öppen 2h längre några dagar i veckan för "pro's", dvs för dom med park-pass, dock missar man afterskin >:I. Då är det ju upp till dom som vill träna seriöst.
Skulle iof kräva att skistar smällde upp belysning... Men det är ju ett sätt att göra det mer drägligt för dom som vill utvecklas att ha en egen tid i parken, som alla andra idrotter.
dessutom sjukt irriterande med alla morsor som ställer sig överallt å ska passa sina kids, som tar 7 år på sig inna de hoppar. Jag fick feta utskällningen i kungsberget när jag landade samtidigt som en unge skulle svänga in i landningen. hahaha, morsan blev ju helt out of mind och tjaffsade om att vi ungdomar måste se oss för... cp
jag e tolv och ja hoppar högre än dig!Wadsten sa:okej lite dåligt stil kanske det är, men jag kan inte erkänna att jag är helt sjysst när det kommer en liten pojke på 12 år och kör in mitt framför mig när jag laddat som fan sen är det en sak om han skulle hoppa men dom gör ju aldrig det, dom kör ju bara över hoppet utan att lyfta 1 cm från marken...
Hahaha ägd WadstenSchlyter sa:jag e tolv och ja hoppar högre än dig!Wadsten sa:okej lite dåligt stil kanske det är, men jag kan inte erkänna att jag är helt sjysst när det kommer en liten pojke på 12 år och kör in mitt framför mig när jag laddat som fan sen är det en sak om han skulle hoppa men dom gör ju aldrig det, dom kör ju bara över hoppet utan att lyfta 1 cm från marken...
Helt rätt ! Jag tycker också att dem kan öppet för "pro's" men vilka räknar man som pro's då? är de dem me spons eller dem som bor i åre eller dem som är med i dem största tävlingarnba. svårt att dra gränsen . annars låter de ju logiskt.bauwie sa:Man får ju se det från deras(the "pro's") vinkel också, dom är ju där för att träna så att dom sedan kan hävda sig på stora tävlingar. När folk kommer och förstör deras träning så är det klart dom lackar, säger inte att det är okej, man kan ju framföra det på olika sätt, men ett tag får man nog...
Jag förstår vad du menar med att de inte går att jämföra lagsport och skidor men man kan ju ändå ha en träningstid kanske en gång pervecka för dem som vill utvecklas. Lite svårt dock att bestämma vilka som ska få åka och inte. förstår båda.Fillez sa:Som ett svar på allting, bauwie. Hur kan du göra en liknelse med en lagsport och en enmans sport ? I fotboll handlar allt om samarbete och dessutom är det så mycket enklare, du behöver en boll. Skidor är mycket större och mycket mindre.
Du kan gå till en fotbollsplan och spela lite, hur skulle de se ut om typ en unge åkte till en skidbacke satte på liften och åkte lite ? det funkar inte riktigt så.
Sen ditt förslag om "parkpass" för "pro's" är fan absurt. Det är det allting handlar om. Bara för att man är duktig på skidor ska man inte få företräde nånstans i backen. För att man är duktig på skidor har du inte mer rätt att åka skidor i backen. Sen kan ju alla "pro's" åka ut i terrängen och bygga en egen park att knata upp för.
Alla har rätt att få åka skidor, för det är det bästa du kan göra som människa.
och alla börjar någonstans, oavsätt om du blir pro eller om du gör det 1 gång var 10e år.
Jag kunde jämfört med boxning, hade inte varit någon större skillnad principiellt.Fillez sa:Som ett svar på allting, bauwie. Hur kan du göra en liknelse med en lagsport och en enmans sport ? I fotboll handlar allt om samarbete och dessutom är det så mycket enklare, du behöver en boll. Skidor är mycket större och mycket mindre.
Du kan gå till en fotbollsplan och spela lite, hur skulle de se ut om typ en unge åkte till en skidbacke satte på liften och åkte lite ? det funkar inte riktigt så.
Sen ditt förslag om "parkpass" för "pro's" är fan absurt. Det är det allting handlar om. Bara för att man är duktig på skidor ska man inte få företräde nånstans i backen. För att man är duktig på skidor har du inte mer rätt att åka skidor i backen. Sen kan ju alla "pro's" åka ut i terrängen och bygga en egen park att knata upp för.
Alla har rätt att få åka skidor, för det är det bästa du kan göra som människa.
och alla börjar någonstans, oavsätt om du blir pro eller om du gör det 1 gång var 10e år.
Jag tyckte det framgick att det även var i hopplinjen som ungarna åkte. Vet inte heller om det har relevans, men författaren nämnde att "proffset" drog fakie 7, och visst finns dem som gör det i pipe, men jag associerar främst till parken.Hammpe sa:Av: Bo87 | 2006-07-11 22:15 Citera
jättebra skrivet, men det finns en sak som jag inte håller med om och det är
"Alltså jag fattar inte, varför tar du dina snorungar hit om de inte ens kan hoppa? "
nu vet ju inte jag vilka omständigheter som rådde eller på vilken nivå dessa barn låg på, men JAG tycker att om man skall vistas i de svarta linjerna ska man ha färdigheter som inte stoppar upp flödet i kösystemet som råder. capisch?
maddemaddefakk
_____________________________________________________________________________________
I texten ståg det att dom var i Åre och att barnen var i halfpipen Bo87. Finns bara en ( kanske har fel) halfpipe i Åre och den ligger nere vid brackeliften. Så vart skulle dom vara om dom skulle lärar sig åka halfpipe ?
Alla har nåhon gång varit nyborjare.
Had'e
hehe, exakt! är Åre = Sveriges nya, hårda förorts-ghetto? man börjar ju undra när man ser de där kidsen alltså... ser bara larvigt ut enligt mig.Whaaat sa:Fillez, Varför gav du inte lirarn en smäll? Blir fan förbannad när jag läser över hur dom beter sej ute i backen. Annat var det på Stenmarks tidDå var det ingen som körde "ghetto yo motherfucking crack, weed smoking motherfucker" stilen! Man märker ju på vissa från t.ex Åre, som tror att dom lever i värsta ghettot verkar det som, hur man orkar kopiera allt från MTV och filmer till skid världen..Jag fattar inte? Jämtland är väll det väll Lappskjortor och trädojjer som gäller! Tycker det är mycket schysstare än alla idioter som tror dom är cool för att dom baitar andras stil! Ghetto stilen fungerar inte i sverige enligt mej! Nu kanske jag kom "lite" ur ämnet men det skiter jag i :D
haha sätter också 1000 spänn på att de var du!!!JWester sa:sätter 1000 spänn på att det var den där wester som snackade. jävla diva alltså!
fyfan.
HAHAHAHA.. Klockrent..JWester sa:sätter 1000 spänn på att det var den där wester som snackade. jävla diva alltså!
fyfan.
aah fyfan, den där jävla wester kommer och tror han är något.JWester sa:sätter 1000 spänn på att det var den där wester som snackade. jävla diva alltså!
fyfan.