manic
Medlem
Dolomiterna 2011 - Bra eller dåligt år (snömängd)?
Vi ska åka till alperna 8-22/mars och planerar i första hand att ta oss till Dolomiterna, men utifrån vad jag hört så verkar det som om man skall pricka in "rätt" år för att få ut det bästa av detta område. Vi vill åka både pist och offpist samt även göra någon topptur för att komma åt orörda områden. Vi kommer ha bil och bo i några olika orter i området.
Enligt de snörapporter jag hittat så verkar det redan nu vara mer snö än vad det är som mest i snitt på de flesta orterna i området, men frågan är hur mycket det ska vara för att det ska vara riktigt bra där. Jag har väntat med att boka upp oavbokningsbara boenden för att ha möjligheten att välja ett annat område om det blir ett snöfattigt år i Dolomiterna, men det börjar nu närma sig och många boenden riskerar att bli fullbokade.
Någon som varit där i år och kan jämföra med tidigare år?
Enligt de snörapporter jag hittat så verkar det redan nu vara mer snö än vad det är som mest i snitt på de flesta orterna i området, men frågan är hur mycket det ska vara för att det ska vara riktigt bra där. Jag har väntat med att boka upp oavbokningsbara boenden för att ha möjligheten att välja ett annat område om det blir ett snöfattigt år i Dolomiterna, men det börjar nu närma sig och många boenden riskerar att bli fullbokade.
Någon som varit där i år och kan jämföra med tidigare år?