Downhill bana i områden runt luleå?

loka2

Ny medlem
Hej!

Jag har precis flyttat till luleå för studiernas skulle och letar efter en downhill bana som ligger så nära LTU/luleå city som möjligt, eftersom jag inte har någon bil för tillfället. En större gräsbacke går också bra eftersom det är mountain board jag skall åka.

Tacksam för alla svar...

Jag cyklar inte själv så jag har inte så bra koll, men jag tror att det ska finnas en på sidan av måttsundsbacken. Jag hittade den av en slump en gång när jag åkte långt ut i skogen för att hitta lite puder =). Är inte säker på att det var en DH bana heller men det såg ut så iaf. Kollade inte såg noga dock + att det låg en jäkla massa snö överallt.

Senast redigerad av en moderator:
Yo!

Jag cyklar och bor i luleå. DH banor finns det inte.. Men du kanske borde ta dig en titt kring Ormberget då det är mkt närmare än msund. Lär ju finnas nån diverse Stig där. Bergviksberget lär ju också ha nå stigar annars är Luleå riktigt platt.

Om vi vill köra DH brukar vi dra ut till Älvsbyn, Kanis action center.
ett liftkort kostar 50kr och du får cykla en hel dag. 4X, North shore, DH osv osv
Vet dock inte om du får åka Mountain board där.. Maila/ring och kolla?
http://www.kanisactioncenter.se/

Finns ett antal alternativ:

Alternativ 1: FLYTTA

Alternativ 2: BYGG EN EGEN

Alternativ 3: ÅK TILL ÄLVSBYN (KANIS), LEVI(FINLAND)

ALTERNATIV 4: Jag vet en hemlig bana på ett inhängnat om råde......

ALTERNATIV 5: FINNS INTE

Ha en bra dag......

Hej!

Tack för svaren, jag skall titta närmare på de olika alternativen. Kanis action center verkar grymt häftigt och så fort jag får bil skall jag utforska omgivningen...

HEj. Finns en grymt skön downhill bana i En by Antnäs 2 mil norr om Luleå.

Ett ganska stort berg med massa stigar North shore finns och även ett par sköna dirt hopp.

prova dig fram / Niklas

Snödjup

Tillbaka
Topp