DPS Wailer 112RP2 eller Völkl Katana V Werks

Hej på er!

Tänkte fynda på rea och valet står mellan DPS eller Völkl.

Vill ha en skida som är mycket one quiver och fastnat för DPS wailer 112RP2 Pure och Katana V werks.
Åker så gott som alltid offpist om förrhållandena tillåter men vill ändå kunna ha kul i pisten.
Åker idag på Sickday 110 184cm som allt i allo skida och känner mig nöjd med bredden under fot i alla förhållanden.

Jag har hört mycket positivt om båda modeller. Jag gillar att ta ut svängarna rejält men älskar när skidan svarar på snabba och rappa korta svängar.

Åker till Whistler nästa år i två veckor och kommer även ha med mina puderskidor.

Vad tycker ni? Vilken är bästa valet för mina behov?

Hej!

Har inte åkt katana i något utförande men jag har wailer112RPC och åkt 10 dagar på wailer 112RP2 båda i pure3-utförande. Men givet de två skidorna och det jag läst om katana så skulle nog mitt val vara mellan RPC och Katana. Men vill du ha en skida som är kvick i kortsväng och mycket lekfull så skulle jag välja RP2!

Det blev Wailer RP2 i pure konstruktion. Bästa skida jag någonsin haft. Numera tar jag bara med ett par skidor oavsett vart jag åker. Hade flyt och hitta skidorna till 40%.
Kan bara rekommendera skidan, wailer 99 är också en mycket trevlig skida.

Nu vet jag ju inte hur v-werks Katana men om de är ens lite lika klassiska Katanas så har jag väldigt svårt att se varför man skulle välja mellan dem och Wailer? Låter lite som att välja mellan Lotus Exige eller en Maybach. Bägge är jäkligt bra bilar men sjukt olika funktion

Köpte skidorna på alpingaraget.
När jag själv testa kändes vwerks upplevde jag att detta är bara en chargerskida och inte så mycket mer. Wailer är så allround och har varit magisk på lite mer öppna puderfält i Mt. Baker där jag ville ha mer charger medans i Whistler där det var mycket mer skogspuder lekfull och sjukt lättsvängd. Även i Åre är skidan grym oavsett om du är på toppen och tar baksidan eller kör pisten kl.08.00.

Tillbaka
Topp