Dreads

Dreads
http://www.dreadheadhq.com/
bra info om hur man skapar och underhåller osv.
säljer även dread-kit som innehåller shampoo, vax, kam, snoddar osv, för att skapa dina första.

eller så knallar man inte till hos en hårfrisör och frågar.
det kanske kostar några tusen men... de har också vax osv, så du kan underhålla dem när du kommer hem.

Ett råd så här innan....
Dreads är inte underhållsfritt, utan mest besvärligt. Även om det ser fräckt ut.

Dreads
Dreads har iaf jag o mina kompisar gjort i alla tider med tandkräm, vax o en sprayflaska med saltvatten... försök tova håret så mkt som möjligt när du har tandkräm o vax i sedan sprayar man saltvatten på, det har aldrig misslyckats

Dreads
beställ inte från dreadheadhq.com för dom e skitsega....
tänk dig för !!! det är ett jävla pyssel.. jag talar av egen erfarenhet.. men det är snyggt som fan och ger respekt!!!

tog nyss bord mina dreads... suck ..

Dreads
det kostade 1200 för mig att göra dreads och jag har ändå hyfsat långt hår.........de tog 24 timmar för mig att trassla ut när jag tröttnade!

Dreads
Tahaa...
Tänka sig för och tänka sej för... KLART du ska ska fixa Dreads! Det är så oootroligt skönt.
Steg 1:
Börja med att tvätta håret med en vanlig tvål (av den hårda sorten), håret blir då ruggigt torrt efter någon vecka och får en tendens att trassla i hop sej mycket lättare...

Steg 2:
Gnussa på håret i en sissådär 15minuter varje dag, Minst. Använd hela handflatan, och.... gnussa. Då tovar sig håret mycket fint.

Steg 3:
Det här är lite svårt att förklara, men om du gör det rätt blir dreadsen perfekt! ta tag i önskvärd mängd hår. Håll hår knippet längst ut i toppen och dra isär det, så du får två små hår tottar. När du gjort detta lägger du ihop de två knippena så de blir ett igen och vrider på hår-tåten ett halvt varv ungefär, sen upprepar du grejen med att dra i sär håret.. Då tovar sig håret GARANTERAT. -Fast det tar ett litet tag innan man lär sig det så det blir bra, men det är bara att försöka tills det lyckas.

När hela håret är fixat så får du sitta och pilla och gnussa på de små så gott som alltid tills dagen kommer då du vill ta ur dom, eller raka dej.
Och, när jag hade dreads duschade jag så gott som varje dag. Hemligheten är tvålen!

Jäkla typiskt att man inte får ha fin frisyr när man går HR. Saknar mina... Lätt att underhålla liksom. No bad hair days, u know :)

LYCKA TILL!

Dreads
hej,

riktiga dreads gar inte att reda ut. de sitter.

gor inte misstaget att inte tvatta haret, tvatta det hellre ofta med shampoo sa det torkar ut sa fibrerna spretar, annars blir det oljigt, skitigt, och sa far du svarare att fa dreads.

bivax funkar, och tova, men mest av allt, tanken ar ju att du inte ska behova bry dig om haret, skit idet, sa loser det sig sjalv.

jag hade dreads i tre ar och visst, det var en del pyssel forsta sju manaderna med att pilla i det, men jag hade inte i ngt skit, bara tvattade i shampoo, och sen behovde jag inte rora det pa 2,5 ar.

lycka till,

David

Dreads
gå till en frisör lr nått...men du ska tänka på att dreads inte är allt för trevligt att ha det kan bildas ägg i året och till slut blir det larver...det är ju för att håret blir inte riktigt rent om du tvättar det...

Tillbaka
Topp