Driftar på bräda

Driftar på bräda
skär med en motsvarande negativ vinkel i kicken..

driftar du 5 meter åt höger på en regular backside .. så skär du in med sikte på 4 meter vänster så kommer din drift att lägga dig i mitten..

eller så slutar du att skära in snett och åker rakt mot kicken och lär dig att snurra med en bra teknik istället ;)

typ..

/Pinn

Driftar på bräda
är balett snurrar en bra teknik? tycker det ser rätt rackligt ut snyggare snurrar genom att skära i kicken.

kör in i kicken mer åt motsatt håll du driftar åt så borde du komma rakare.

tycker det är cleant att drifta så länge man inte missar landningen

ha det bra!

Driftar på bräda
..
..

hmmm..
..

att kunna påbörja rotationsenergin utan att vrida kroppen är en svår teknik... så när du skär ut rakt och mitt på hoppet/kicken så börjar du rotationen genom att vrida kroppen som vanligt... nu för tiden när alla driftar så utnyttjar man ju "bara" en tvingad rotationskraft som man får genom att man skär upp väldigt snett mot kicken.. när jag var ung och snowboarden låg i sin vagga (1989) så skar man inte upp på kickarna utan åkte rakt med förberedd rotationsenergi för att sedan vrida axlar och huvud (precis som nu) för att snurra.. visserligen var det ju nästan omöjligt att snurra mer än 720 men men.. det e en teknik i sig... hmm.. balett-snurrar-teknik ?? intressant namn..

hoppen såg ju exakt ut som de gör nu.. fast med mer tweak och stil... det enda vi inte gjorde var att drifta eller smöra halva kicken och fuska sig till 90 extra grader som många gör nu.

/pinn

Driftar på bräda
Jaghåller fullständigt med dig Pinn.

Det skärs alldeles för mycket innan upphoppen nuförtiden och stilen försämras betydligt.

Driftar på bräda
Jag håller med samtliga om att stilen försämrats med åren, tyvärr även för mig. Har inte haft dessa problem
innan denna vinter.

Tackar för svaren, ikväll ska det lösas!

Driftar på bräda
men vadå. dom flesta snurrar jag såg på nittio talet var väldigt mycket "ballet" såg inte speciellt cleant ut. men dom var ju helt galna på att tweaka! men asså man kan ju skära på hoppet utan o drifta. det gäller ju bara att åka in snett åt motsatt håll på kickern.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp