Dumma saker ni lyckats gjort - Tråden

Rammla ner från ett typ 1,5m staket när jag var 10 och slog ut en tand och några flisor från andra tänder och fick hjärnskakning, hade hjälm på mig för att jag hade just varit ute och cyklat som tur var ;).I sommras skulle jag göra en dubbel front på studsmatta och överroterade fett och landade snet med all kraft på ena benet så jag bröt lårbent till knäet och fick dra in 3 skruvar och shit :)

trombonen sa:
Många läskiga grejer här asså.. Men vet ni vad jag har varit med om? Nää tänkte väl det :)

När jag var liten typ 3-4 år så skulle jag basejumpa (Min pappa håller på me de) och jag började inte helt ovågat från eiffeltornet. Jag hoppar ut från understa stationen (ligger typ på 100 meter) och skärmen faller ut i tid och jag landar helt cleant switch:) Nästa dag ska vi hoppa ut från andra balkongen(150 meter) och även här går det bra! Sista dan i frankrike ska jag pröva på överste stationen som ligger på 300 meter!! Jag hoppar ut med en kangarooflip och väntar sedan på att skärmen ska falla ut... Jag väntar i några sekunder... ingen skärm... 100 meter ovanför marken kommer jag för nära själva eiffeltornet och landar med bakhuvudet i järnställningen fortsätter falla sisådär 20 meter till och landar nu med en järnstång mellean benen!! Glider mellan järnrören och landar sedan helt cleant under eiffeltornet där man betalar för att åka hiss upp. Jag åker upp ännu än gång och hoppar!! Nu löser skärmen ut iaf :D och allt går bra. Jag fick bara en fläskläpp under mina basejump. HELT OTROLIGT

LÄS LÄS LÄS LÄS LÄS LÄS LÄS LÄS!!! JAG VILL ÄVEN TILÄGGA ATT DETTA ÄR HHEELLTT SANT!!!!!!!!!!
OK DÅ.. jag va 10 år men gör det nån skillnad??

o_Lundgren sa:
Uppvärming på gympan - Killerball
Var jävligt på g och hade fått ut bra mycke folk så jag satsade på vinst. Ser en boll rulla en bit längre fram o kutar som fan för att hinna före en klasskamrat, dyker ner och plockar bollen. SMACK! Vaknar upp några sekunder senare liggandes på rygg. Det hade kommit en annan kille från sidan o fått in en fullträff med knät i sidan av mitt ansikte. Jag tyckte att det gjorde ont så jag gick o spola under kallt vatten. När jag kom tillbaka tillbaka 15min senare så tyckte mina kompisar att jag såg konstig ut, var lite svullen och kritvit. Dom lyckades övertala mig att gå till skolsköterskan som omedelbart tvingade mig att lägga mig ner varpå hon ringde efter ambulans. Jag sa att visst fan kunde jag väl ändå få gå till akuten själv, den ligger ju bara ca 150m från skolan. Men icke sa nicke, jag fick inte röra på mig. Jag minns att jag hade rätt så svajig puls, första gången hon kolla så var den väl runt 100, andra gången 45 och sen tredje gången uppe på hela 140. Detta var ungefär 30 min efter att jag fått smällen. Så kom läkarna. Dom tittade snabbt på mig och så blev jag tvungen att lägga mig på bår. Grymt skoj att bli utskjutsad på bår genom hela skolan till en väntande ambulans som skulle ta mig den långa vägen till sjukan. Efter att ha gjort röntgen så fick jag stanna över natten i väntan på besked. Hade ont som fan i ansiktet och var tvungen att snyta mig hela tiden, vilket i sin tur gjorde fruktansvärt ont. På morgonen dagen efter så sa en läkare till mig att jag hade fått en kraftig hjärnskakning, flertalet frakturer på kindbenet och okbenet och att jag absolut inte fick snyta mig för att det då kunde tryckas upp slem under ögat och att det skulle göra väldigt ont. Ni kan ju gissa hur glad jag blev då. Jag hade ännu inte kollat mig i spegeln och kände att det var dags. Ansiktet var så pass svullet att man inte såg näsan från sidan där smällen tagit och jag hade förlorat all känsel i halva ansiktet. Efter ett par dagar kände jag mig som sylvester stallone med hängande läpp o allt. Jag fick ligga ett par dagar på sjukan. Som tur var så fick jag tillbaka det mesta av känseln efter ett par månader men nu, 3 år efter, så har jag fortfarande ingen känsel runt tinningen o kindbenet där knät träffade.

Jävla vinnarskalle :P
Manligt att inte ligga och grina trotts brutna ben och hjärnskakning och att du ville gå till akuten själv
Rätt!

lätt top 3 på den här

ja, ja vet inte...

Kanske när jag bombade en röd backe. Jag körde snowboard utmed kanten för att inte störa någon gammal tant lr nåt... ni vet hur sura de blir... aja, iaf, ut ur skogen kommer en liten grabb på 4 år... har inte en chans att stanna, jag bromsar så hårt jag kan på hälarna... klipper lillkillen på pjäxorna, han faller över mig och jag tar hans fall (jag fick hans hjälm i ansiktet :(...) Jag lyfter upp han och kollar hur han mår och om han har några föräldrar i närheten, detta fick jag mkt snart reda på... En stor RASANDE pappa kommer fram och spottar ur sig hur alla snowboardåkare är dumma i huvudet och sånt... Först nu börjar lillkillen gråta (ser sin chans att bli tröstad och komma i centrum :P jk) och ännu en utskällning följer... Jag ber så mkt om ursäkt och lovar hur det aldrig ska hända igen.... senare den dagen halkar jag till på ett is-sjok och glider in i ryggen på min kompis :P

Har aldrig hänt sen dess :P

Bryter handleden minst en gång varje år med... men det hör till i parken :P

En riktigt dum sak som jag gjort är att ha brötit armbågen på 3 ställen när jag körde box. Skidan löste nämligen ut och jag körde hela railet men i slutet vart allting annorlunda om man jämnför 1 skida med 2, så då fick jag bakåtvikt och landade på armen först så att armbågen böjde sig åt fel håll. Sjukt ont !

Då fick jag åka till mora och röntga, sedan nästa morgon operation = 10 skruvar 2 spikar ståltråd + 2 metall skenor.
Hade hårda order från läkarna att inte åka eller göra något som kan utsätta armbågen för skado risk. Så efter sjukt sjukt sjukt många besök hos ortoped och sjukgymnast så kommer dom fram till att jag ska opereras igen för att sträckningen inte alls var bra. Jag kunde typ bara böja och sträcka armen 50 procent jämnfört med normalt. Så då blev det operation igen och då hade tydligen en skruv gått av i armen så operationen tog några timmar längre. Och min nerv "onaris eller något, aka cp nerven" hade blivit irriterad från första gången dom operade så att handen funkade inte normalt. Och då när jag opererades igen så förlorade jag nervfunktionen ännu mer. Och igår vad jag hos ortopeden igen och nu ska jag in och sätta nålar i handen och mäta nervfunktionen för att om den är dålig kanske gå in och operera armen igen.

Och idag kokade jag pasta, då skulle jag kolla om vattnet var varmt, då tog jag först med "friska" handen och tog ner lillfingret där och kände att det var as varmt.
Och så kollade jag på tv samtidigt och skulle ta ner lillfingret på skadade handen, då undrade varför jag inte kände vattnet med lillfingret även om jag stoppade ner långt, sen då kollade jag bort från tv:n och på handen och då var hela lilfingret i och jag kände ingenting:(

Så nu är jag väldigt mycket lugnare och tänker mig för hela tiden om det kan skada mig och så. Kanske var bra trots allt ? hmm
HELT SJUKT.

Haha, sjuka grejer ni har varit med om!

Ska bjuda på en grej som inte gjorde speciellt ont direkt, inte för mej, bara för mitt stackars offer.

För någon vecka sedan, åkte i Kåbdalis. Första delen av huvudbacken är ganska trist, utan ett enda hopp eller så. Så, drog switch hela vägen ner till de "roligare" delarna av backen. Riktigt ovanligt hög fart, men det brukar gå fint, eftersom många hoppar över den delen av backen. Kom över en liten kulle kan man säga (och, förresten, det var sent, mörkt), kollade snabbt över axeln så att ingen var ivägen, och det såg lugnt ut, så jag kollade uppåt i backen efter en kompis. Kollade över axeln igen, och det enda jag hann se var en stackars åkare som slängde sej åt sidan, men för sent. Min skida hakade i princip fast mellan benen på honom, jag flög ganska många meter med en skida, och han den stackaren flög in i skogen, några meter ifrån. Han var blodig efter... Jag skadade mej inte, men så SJUKT skämmigt det var! :P

Senast ändrad:
Bara lyckats med 7 skelletskador på 3 år!?

Bröt nyckelbenet när jag stakade mig fram å fick felskär inann en rail.

Det var en gång en liten pojke vid namn Marcus som var 8år...

... han klättrade upp i ett träd på vintern när den första snön hade kommit.
"Det här var ju lätt som en plätt!" sa Tarzan "undra om det går att hoppa från ett träd till ett annat?"

Men tyvärr fanns det såklart inget läge på 1,5meters höjd så jag klättrade upp till 3meter och hitta ett perfekt ställe! tyckte jag såklart.

Sagt och gjort hoppade jag från ena trädet till det andra, fick tag i grenen men den va ruskigt hal. Allt gick i slow-motion och jag hörde kompisarna skrika: "Neej och Aaj".

Swoosch lät det när jag rusade genom luften och...

... POFF landade jag på ryggen bland några kottar som stack upp ur den centimeter tjocka snön.

Min rygg kändes som den hade flyttats från Johnny Knoxville till min efter ett av hans ovanligt dumma stunt. Jag kippade efter andan, ställde mig upp lite lätt förvirrad, sen gick jag in och åt mellanmål på fritids med huvudvärk.

jag skulle prova dbl backflip på matta men min poalre ba: nej du kmr dö men då sa ja åt honom å hålla käften å så körde ja å landa efter 1.5 volter å sen hade ja ont i nacken,..

En gång när jag var liten så gilade jag inte musiken på radion så jag klippte av sladden. fick iaf sova på sjukhuset.

axlll sa:
ganska mycket otur har svämmat över mej men jag har tråkit så jag berättar alla
tex förrförra sommaren skulle en liten kille som hette william svinga en golfklubba men så missar han bollen och träffar mej i huvvet, har ett är + så blödde jag som satan och jag fick järnskakning. och när jag var ca 5 år så cyklade jag in i en grävskopa. och förrförra året skulle jag åka skidor i kb. första hoppet körde jag en shifty sen andra kom jag inte ihåg efter som jag ramla och slog huvudet i isen hjälmen sprack jag fick hjärnskakning tappade minnet vaknade på sjukhuset och låg där i 2 dar. om jag hade kört utan hjälm hade mitt huvud spruckit mitt i tu. har ramlat ner för tak, fått en stupin i tröjjan jag har ramlat med inlines och köttat upp ett fett ärr i knät. fått en stav i käften och knäckt en tand. gjort underflip från typ 3 meter och landat på rygg på asfallt. flygit in i gapet i ett svart hopp i åre. jag orkar inte rabbla upp mer

LÄSLÄSLÄSLÄSLÄS
allt de där är sickkk axel, men kellners bula som han fick av dörren hemmma hos dig är oslagbart!

kom på att jag fastnade med fingret i en dörr idag.. inte bara klämde mig utan FASTNADE också.. gjorde sjukt ont :) Det var en dörr på skolan som ja satt ett finger i mellan när dörren var öppen sen skulle jag kolla hur ont de gjorde.. gick bra nåra gånger sen klickade det till så dörren åkte igen o klämde fingret som fan.. fick stå där o rycka o slita som f*n o dörren satt fast över nagelbandet och de var en massa som gick in och ut genom dörren bredvid så det skakade i dörren och då gjorde det ännu mer ont.. så kom de en jävel o ryckte i armen.. Då gjorde det ÄNNU MER ont..

Senast ändrad:
stoffe_H sa:
kom på att jag fastnade med fingret i en dörr idag.. inte bara klämde mig utan FASTNADE också.. gjorde sjukt ont :) Det var en dörr på skolan som ja satt ett finger i mellan när dörren var öppen sen skulle jag kolla hur ont de gjorde.. gick bra nåra gånger sen klickade det till så dörren åkte igen o klämde fingret som fan.. fick stå där o rycka o slita som f*n o dörren satt fast över nagelbandet och de var en massa som gick in och ut genom dörren bredvid så det skakade i dörren och då gjorde det ännu mer ont.. så kom de en jävel o ryckte i armen.. Då gjorde det ÄNNU MER ont..
AJJ! min brorsa klämde fingret i en dörr en gång och då gick det av lite grann :/

Martiiin sa:
stoffe_H sa:
AJJ! min brorsa klämde fingret i en dörr en gång och då gick det av lite grann :/
Aj! Min kompis klämde sig i en dörr när han var ca 3 år tror jag o hans finger e knasigt fortfarnade..

hahaha jag har en asklantig grej jag gjorde förra vintern kom jag på..

vi skulle upp till backen, så jag skulle packa in allt i bilen.. sen när vi skulle åka kom jag på att jag glömt nått, så jag gick ut ur bilen å skulle stänga bildörren efter mig

men smart som jag är så släpper jag inte fingrarna från dörren när jag slår igen den och dom mosas fast mellan dörren och själva bilen,
jag märker att jag sitter fast först när jag börjar gå och inte kommer nånstans eftersom att handen sitter fast

PANIK.. aj som faaan! upp fort som satan med dörren igen och titta på mina smått mosade fingrar.. skinnet på dom hade skalats av och dom va jättesmala..

ont som faaan! ORKA tänkte jag och sprang in å slängde bandage å grejjer runt dom.. sen va de bara försöka hålla minen i backen och inte tänka för mycket på det..

men jävlar va drygt onödigt de va.. ! haha

Senast ändrad:
ja, dumt och dumt, en sak hände när jag var mindre, kanske 9, åkte andra gången i klutmarksbacken, kunde stanna åt ett håll så när vi gjorde störtlopp för den brantaste backen så skulle jag svänga åt det hållet jag inte kunde bromsa, och jag kunde nästan inte ens svänga, så min kompis bromsade snö i ansiktet på mig så jag åkte nästan på en lillkille, men, jag fastade med min stav i hans jacka och han flög med mig i ett dike ^^
hände dock inget därför det var ganska mycke puder :) men onödigt;D

en annan "dum" sak hände när jag var i kåbdalis och min polare sa att vi skulle åka igenom en skogsväg, jag ba okej, trodde att det bara va typ 1 deci snö, och allt puder tom. när vi körde så sjönk jag ner hela tiden eftersom jag inte stannade på samma ställen som han gjorde (som var naturligtvis bättre ställen än där jag var) så jag sjönk ner hela tiden, så jag orkade inte försöka kliva upp så jag tog av mig skidorna, (inte så smart) och dom var nere kanske 7dm under snön, och det var bara puder, men när jag var där och trampade blev det klibbsnö och sen så gav jag upp hoppet när vi skulle fara, sen på sommaren for jag tillbaka och hittade mina skidor :) dock inte så fina längre men dom funkade att använda ;D

haha kom på en sak till som påminde mig om samm år som jag flytrtade in hit.

Var ute och Cyklade och så började cykeln låta och jag kolla ner mot drevet för att kolla vad det va och så cyklade jag så en stund..... TJONG!!!! sa det sen slog i huvudet i en ny lakerad husvagn och vred styret 90 grader. Vart alldeles skärrad och började cykla hemåt. Kom och var alldeles blå i ansiktet och mamma trodde jag var en smurf. stukade alla fingrar i högra handen och fick ett rätt fint (Blå) öga.

när vi var i norge och fiskade (jag var ca 5-6 år gammal) då inne i stugan fanns det ett loft med en stege upp det var kanske 2 meter upp och jag lyckas såklart att ramla ner från det högsta stegpinnen och ramlar och slår i lite ovanför ögonlocket i en träfotölj så det blev ett fett blåmäreke och en massa blod olyckligtvis fins det inge sjukhus på ön vi var på så jag fick nöja mig med ett bamseplåster. har nu två ärr dära

har nog inte tabbat mig särskillt mycket... men två grejer har ja på lager x)

när jag var liten o körde bräda så tänkte jag tästa att inte spänna av min bakfot. olyckligtvis så trillade jag och fastnade i t-liften xD fick panik och skrek på hjälp, då kom det e snubbe och rädda mig.
när jag var i kaprun nu i höstas så skulle jag skråa över till våran puckelbana och jag var så jävla klantig så jag körde in i en port som några övade på :S fett pinsamt

En rätt kul grej har jag med, jag kanske var 10 år och så cyklade jag på gatan utanför mig.

Dagen innan hade det ställt sig en blå ful skåpbil utanför vårat hus på gatan bara för att jävlas med oss.

Och då cyklade jag hem från skolan, aja jag kollade inte i alla fall så jag cyklade rakt in i fronten på skåpbilen och vart as chockad och arg.

Så jag klev av cykeln och sparkade sönder ena framlyktan för att det var ju självklart inte "mitt fel".

Sen så gick jag in i huset.

Var ute och körde lite i skogen med mina alldeles för smala skidor som inte var speciellt lämpade för offpist för något år sen. Jag fick upp bra fart där ett tag, men helt plötsligt så bara ryckte det till och skidorna hade åkt under skar-snön...Yess, där låg jag med benen böjda som några sugrör :D samtidigt som överkroppen var i luften på något konstigt vänster. Rätt så ont i knäna fick jag, plus att jag sträckte lårmuskeln. Mysigt.

jadu, för 3 dagar sen var jag med hockey laget å spelade lazerzone sen blev man ju skjuten och började springa som fan för att dom inte skulle döda mig igen, sen när jag skule springa runt ett sånt där fult hörn så sprang jag rakt in i en vägg å bröt stortån :S sen var jag tvungen att lire 2 matcher till efter det för 2000 stog på spel:P

vill bara säga att man blir inte så sugen att testa nya snurrar och grejer i bigjumps och på rails när man läser vad fan ni sysslar med...

Slog aset igår då jag skulle prova på en tail i skate lokalen kan inte sitta eller ligga nu hahahhahaha Det gjorde sjukt ont. Jag tror nog rumpan tog hela fallet XD

haha det här var iofs inte jag men ganska skön situation ändå.
Jag e typ 7 år och ska åka ankarlift i österrike, en tjock tysk ramlar då några liftar framför mig och ligger mitt i spåret. När jag kommer fram till honom viker jag elegant åt sidan för att åka förbi men då ser tysken sin chans att få gratisskjuts upp och tar tag i mitt ben för att sedan släpas hela vägen upp. Det här går ju såklart inte och han river ner mig och jag blir förbannad :D

Front5 sa:
haha kom på en sak till som påminde mig om samm år som jag flytrtade in hit.

Var ute och Cyklade och så började cykeln låta och jag kolla ner mot drevet för att kolla vad det va och så cyklade jag så en stund..... TJONG!!!! sa det sen slog i huvudet i en ny lakerad husvagn och vred styret 90 grader. Vart alldeles skärrad och började cykla hemåt. Kom och var alldeles blå i ansiktet och mamma trodde jag var en smurf. stukade alla fingrar i högra handen och fick ett rätt fint (Blå) öga.
har gjort något liknande. jag cyklade i godan ro när växeln började krångla.
jag tittade ner tillräckligt länge för att flyga in i en Toyota.
bakrutan var smutsig och min panna smått svettigt vilket lämnade ett näs-och-ögonbrynsavtryck.
hade ont i näsan i några veckor

Senast ändrad:
Jag och min familj var i sälen när jag var 5-6 år och vi skulle ta sitliften upp till toppen.
Elak som jag var så försökte jag putta ner min syster från den, så mamma drog tag i mig och jag föl ner typ 3-4 meter. Hade ganska tur för det var ganska mycket puder men man fick la skäll sedan så lipade nog endå;)

Senast ändrad:
Jag var på ett inomhusbad i somras, skulle typ kasta mig ner i en vattenrutsch(?)kana,jag var jagad av mina kompisar, så typ sprang ner i rutschkanan, tog tag i den här stången, och svingade mig upp i kanten på rutschkanan, typ fattar inte vad som hänt påväg ner i rutschkanan, självklart är det en sån här med "tratt" på slutet så åker runt där känner mig lite i pannan, och kände mitt eget ben:) sen typ åker jag ner i vattnet typ helt snurrig, lyckas simma till kanten o vänta på mina kompisar, ambulans till sjukan sen.

Det sköna var att en av badvakterna, sa: Bra kämpat klant, nu har du förstört vårt vatten!
hahaha

jibbaree sa:
Jag var på ett inomhusbad i somras, skulle typ kasta mig ner i en vattenrutsch(?)kana,jag var jagad av mina kompisar, så typ sprang ner i rutschkanan, tog tag i den här stången, och svingade mig upp i kanten på rutschkanan, typ fattar inte vad som hänt påväg ner i rutschkanan, självklart är det en sån här med "tratt" på slutet så åker runt där känner mig lite i pannan, och kände mitt eget ben:) sen typ åker jag ner i vattnet typ helt snurrig, lyckas simma till kanten o vänta på mina kompisar, ambulans till sjukan sen.

Det sköna var att en av badvakterna, sa: Bra kämpat klant, nu har du förstört vårt vatten!
hahaha
vafan snackar du om?

när jag var typ 7 år eller nått så åkte jag skidor i billingebackenoch de var en liten kick i backen mer knöl hoppade och fick framåt vikt och kastades framåt och bröt nyckelbenet:P

När jag var i Alperna med några kompisar bestämde vi oss för att åka lite i offpisten. Men eftersom att jag hade parkskidor (mittmonterade) så gick det inte så bra för mig att åka, så jag bestämmer mig för att bara åka störtlopp ner istället för att svänga. Helt plötsligt när jag har fått upp laaaaagom mycket fart så kommer ett två meters stup rakt ner, jag flyger, landar platt med skidorna som åker typ en meter under snön, jag lossnar från skidorna och gör en framåt volt och landar på rumpan 2 meter ifrån skidorna.. :P

Tillbaka
Topp