Dumma saker ni lyckats gjort - Tråden

CMattsson sa:
Minns när jag var mindre så hade jag satt upp en cykelslang mellan två träd som jag använde som slangbella.. tog upp ett par stenar och började skjuta.
Men jag såg inte riktigt vart stenarna landade så jag bad min lillebror att ställa sig ute på åkern och lyssna vart stenarna landade..
jag sköt ett par gånger och lillebrorsan flyttade sig. Sen så började jag sikta på honom för att jag började bli uttråkad. och skotten kom bara närmare och närmare honom och så fick jag in ett skott som fick min bror att falla baklänges och börja grina.

Fick lite med skäll av båda päronen och slangbellan plockades ner..
Gjorde samma sak krossa en bilruta däremot :P

ePousette sa:
axlll sa:
ganska mycket otur har svämmat över mej men jag har tråkit så jag berättar alla
tex förrförra sommaren skulle en liten kille som hette william svinga en golfklubba men så missar han bollen och träffar mej i huvvet, har ett är + så blödde jag som satan och jag fick järnskakning. och när jag var ca 5 år så cyklade jag in i en grävskopa. och förrförra året skulle jag åka skidor i kb. första hoppet körde jag en shifty sen andra kom jag inte ihåg efter som jag ramla och slog huvudet i isen hjälmen sprack jag fick hjärnskakning tappade minnet vaknade på sjukhuset och låg där i 2 dar. om jag hade kört utan hjälm hade mitt huvud spruckit mitt i tu. har ramlat ner för tak, fått en stupin i tröjjan jag har ramlat med inlines och köttat upp ett fett ärr i knät. fått en stav i käften och knäckt en tand. gjort underflip från typ 3 meter och landat på rygg på asfallt. flygit in i gapet i ett svart hopp i åre. jag orkar inte rabbla upp mer

LÄSLÄSLÄSLÄSLÄS
allt de där är sickkk axel, men kellners bula som han fick av dörren hemmma hos dig är oslagbart!
http://keffis.bilddagboken.se/p/show.html?id=107317635&t=1192312801&currimg=6

Jag har ett mindre skönt minne att dela me mig av

För ungefär 3 somrar sen så jobbade jag o 2 kompisar med att visa upp oss göra volter o sånt i parken zoo (eskilstuna). men då skulle min kompis skjuta upp mig i luften så ja kunde göra en bakåtvolt. vi hade gjort de många ggr innan men just nu när vi skulle göra de så va min kompis inte me så de va bara jag som sköt ifrån så att jag inte fick den fart jag behövde och plötsligt vart allt svart. sen när ja vaknar till ser jag en massa blod bredvid mig och fattar inte vad som ahr hänt, men dom ringer min farsa som sen skjutsar min till tandläkarn snabbt och jag fattar fortfarande ingenting så jag tar o kollar mig i spegeln som finns i bilen och då ser jag att mina tänder har slagits in så att dom står rakt in. hos tandläkarn drar dom tillbaka tänderna som är mindre skönt men jag hadde tur som hadde tandställning annars så hadde jag haft 4 tänder mindre just nu. sen så vart det soppa ett tag men 2 dar senare så var jag o jobba igen:P.

Stepup sa:
Pettzon sa:
Ja, som rubiken lyder. Allmänt dumma saker ni gjort i era år utanför backan som i backen.

Själv har jag en lite historia som hände när jag var fem år gammal.

Var i Lindvallen på skidsemester och skulle ta liften upp i backen. Det fanns två liftar, den ena gick till toppen av backen och den andra till hälften av backen. Jag fick inte ta den ena liften som gick ända upp till toppen så jag tog den som gick till hälften. Nu när jag stod i liften så kände jag mig jättesmart och insåg chansen att åka till toppen när mamma inte kollade. Jag svängde över till andra liftens spår (Notera att jag fortfarande höll i liften som tog mig till hälften av backen)
Det sluta med att jag slungades upp i lifthjulet där liften vänder och kastades bort ca 15 meter. Slutade med ett brutet ben och snöskoter hem till stugan ;)
hehe hände samma sak när jag var i åre det var en lillkille(ca5år). Som kollade när jag och min kompis kjörde swich i barnliften, då råkade han komme in på fel sida och flög upp 4 m i luften.
det var fett läskigt abbe han börja ju blöda!

jag har en grejj, var kanske 11år och hade en loftsäng (våningsäng utan säng nedanför), jag ramlade ner från sängen på natten och bröt armen... UTAN ATT VAKNA, låg och sov på golvet hela natten tills jag vakna och märkte inte smärtan föräänn jag skulle öppna kylskåpsdörrn

för mig har det hänt ganska mkt först när jag var 5-6 år så skulle jag och min syrra alltid tävla, å en gång var det upp för en trappa, slog skallen i trappan pang till sjukan.
har slagit huvet i ett glasbord när jag och min syrra körde jaga, till sjukan.
och en gång när vi gunga slog jag skallen i nån skruv i gungan, blödde ganska mkt då.

jag skulle hoppa upp på en mur med sylvassa kanter landa på knäna och det väldigt mkt blod halva klassen kom å titta, det var på skoltid, kunde inte åka skidor på 1-2 veckor
o för några år sen skulle jag o en kompis droppa med kickbike ner för en bänk som vi lutade mot ett bord, ja hjulet fastnade en springa och slog i käken då gick vi till hans mamma för hon var tandsköterska. sist men inte minst jag o en kompis var i ett badhus och gjorde volter från trampolinen och jag gjorde en backflip (jag kunde det) men slog skallen i trampolinen, gjorde inte så himla ont (jag tänkte hoppa en gång till tänkte att det inte hände nått)MKT text=) men det kom blod som i håvete och råga på allt så mötte vi värsta feta (troligtvis jibbare) som var o tränade på trix när jag var i dushen o sjölde av blodet,lite skämmit

När jag var liten och cyklade(tre hjuling) fick jag för mig att se vad som hände om jag cyklade in i ett träd. så jag tar sats från en backe och cycklar i god fart in i trädet med mening. resultatet blev en sprucken frigolithjälm, en avsvimmad unge och hjärnskakning. när jag vaknade låg jag i ambulans, vilket jag tyckte var väldigt roligt.

Riktigt puckat-jag vet!

när jag va 10 skulle jag styla och visa att jag var cool för två ändre killar och ger mej på ett rätt så stort hopp i rejäl fart...flyger utav helvete och lyckas ändå landa på skidorna men jag var ca 2cm ifrån att landa på en av killarna...och de var pinsamt...
sen har man ju en och annan story om hur man släpas i ankarliften...

skulle vända mej efter en 540 i ett hopp i trysil första gången jag åkte efter lång tids skada, 50 meter efter hoppet i låg fart, så fastnar jag med ena skidan i backen så att hela knät vreds om och jag kunde inte åka mer på hela året haha! skitgrej

Min e bäääst :D För typ 3 år sen var ja ute och cyklade och så skulle ja styla ;) Så ja släppte händer från styret. Tyvärr tapade ja balans o ramlade ut på vägen. Vad stog där om inte en buss. Flögg rätt in med huvudet i bussen -.-' Rätt på rutan oxå, Lol! xD

med cykel har de ju hänt oändligt mycke saker haha.
en gång när jag cyklade så fort jag kunde hemma så kom jag i en kurva men cykeln ville inte svänga så ja cyklade rakt in i ett träd, cykeln vart totalpaj men jag klarade mig någolunda.

En gång när jag å en kompis cyklade på en grusväg så cyklade han framför mig å jag cyklade med en hand, sen fick han för sig att sladda bara för skojj eller nåt, då vart jag tvungen att trycka i frambromsen eftersom de va på den sidan ja hade handen, så då slog ja i pungen i styret å gjorde kullerbytta över styret på asfalten, då vart man sur haha

edit: i somras när jag skulle hämta robin med bil för vi skulle ha sommarsession å filma, då hade jag kameraladdarn på instrumentbrädan på bilen, sen kom jag i en kurva då gled laddarn, då när ja skulle fånga den tappa ja blicken från vägen å körde ner i diket in i en lyktstolpe, fett klantigt men jag skadade mig inte. Men nu till de roliga, när jag kommit hem å va förtvivlad så sa mamma att ja skulle göra nå annat så jag fick annat på huvet, då ringde ja robin igen å fråga om vi skulle hoppa studsmatta å då gjorde vi de, så när vi hoppade studsade vi upp varan åså, sen efter ett tag när han skulle studsa upp mig landa jag snett å bröt foten. haha snacka om otursdag alltså!

Senast ändrad:
har ingen aning om hur följande gick till..... min bror var cirka inte många år gammal. o fick för sej att leka vi trappen på övervåningen när vi inte hade nå trappräcke runt om den...Man kunde ungefär ramla 2 meter ner ganska hög höjd vid 1-2 års ålder..Min bror ramla men fastna me hakan i övervånings golvet om ni inte förstår kan ja förklara mer ingående om ni ber om det^^. resultera i att han hängde där ett tag sen kom mamma o papa hade han ramla hade dett gått illa

beklagar vissa stavfel som kan ha förekommit

/j

JoelA sa:
har ingen aning om hur följande gick till..... min bror var cirka inte många år gammal. o fick för sej att leka vi trappen på övervåningen när vi inte hade nå trappräcke runt om den...Man kunde ungefär ramla 2 meter ner ganska hög höjd vid 1-2 års ålder..Min bror ramla men fastna me hakan i övervånings golvet om ni inte förstår kan ja förklara mer ingående om ni ber om det^^. resultera i att han hängde där ett tag sen kom mamma o papa hade han ramla hade dett gått illa

/j
jävlar fan vad läskigt...

JoelA sa:

/j
haha fan va roligt de måste sett ut om han bara hängde i hakan hahaha

SverigeTomten sa:
SverigeTomten sa:
Förra veckan så skulle min syster lära sig åka bräda, när hon väl kunde stå på brädan och åka lift så knuffade jag ner min syster nedför liften... kände mig rätt så elak att knuffa lillasyster in i pudret.
Hon skadade sig inte som tur var :)
en annan sak jag gjorde för ett par år sedan, då jag var en parkour-noob (nästan proffs nu). Jo, jag åkte till södra Spanien och träffade några sköna killar där nere som skulle lära mig att "parkoura" jag lärde mig grunderna (hoppa nedför tak, klättra upp, m.m)
När jag väl behärskade det hela så skulle vi dra till en riktig skön parkour spot.

Jag bestämde mig att köra i den spoten och jag klarade av att klättra upp på taket, uppför staketet och sedan hoppa ner (det var ca 3, 2 meter högt) jag klarade det galant men framför mig så var det en vägskylt som jag ville hoppa över så att det blev en riktig clean combo. Men problemet var att när jag skulle hoppa över vägskylten så hakade sig ena foten fast i den och då var det faceplant direkt på trotoarkanten. jag gjorde en djup spricka i pannan (precis vid ögonbrynen) och det var akuten direkt alltså, blodet strömmade bara.
proffs?..:P

detta hände igår faktist:)
jag och mina homies slayade lite i pisten, sen tog vi en fin väg som var lite lössnö på. efter ett tag så hittade jag en fin klippa som såg mysig ut att droppa ut för:)
mjuk och skön landning tänker jag och tittar ned för droppet. ut kastar jag mig och några hundradela efter jag landat inser jag en extrem smärta i stortån, sedan förstår jag att det är stenhård snökanonsnö jag landat på:(
mina knän, hälar, tår och rygg mådde inte så bra efter det vill jag lova

jag spelade hockey och skulle tackla en kille men han ramlade så jag flög över honom, gick på foten i 5 dagar innan jag drog till sjukan och det visade sig att det var bruten fotled och gips i 6 veckor. Sumpade halva vinter på det eftersom jag fortfarande har gips

hahaha sjuka saker ni har gjort.

när jag var 9 år så var det sjukt mycke snö o då byggde ja o min broder ett stor hopp utanför tomten. och där hoppet var så bar det en bracke o sen precis efter backen så var det en väg. och när man hoppade landade man precis innan vägen. efter ett tag så kom en kompis till mamma o skulle säga "HEJ" så dom stog där på gatan o snackade medans ja körde lite skidor o hoppade, och cool som jag skulle vara så drog ja fram snowracern o gick uppför backen o tog extra mycke fart men det ja inte hade tänkt på var att plogbilden hade just plogat vägen. men det tänkte ja inte på så ja tog extra fart för att vara cool o sen flög ja som fan o snowracern fastnade i kicken o ja flög fram med huvudet före o gjorde en faceplant rakt ner i asfalten. och det resulterade till en hjärnskakning, stuakd handled och att mitt ansikte var helt uppskrapat och blodet bara forsade som det aldrig hade gjort förut.

ansiktet var svullet i 1 vecka efter crashen. och det sämsta var att ja skulle till vemdalen dagen efter så ja fick åka med hjärnskaking, stukad handled o svullet ansikte. ansiktet var så svullet att ja inte kunde ha på mig glasögonen

ja måste dela med mej av ett sjukt fint minne från hundfjället för massa år sen. Dom har ju den hära backen "väggen" där som är ganska brant...innan själva branten börjar är det en flack sträcka på 100 meter kanske....jag har åkt dessa hundra meter och står och tittar ut över stupet...då kommer en överdrivet krokbent dansk som med allra största sannolikhet hade sin första skiddag. Han hade inte riktigt lärt sig hur man svängde utan åkte mest rakt fram...han hade sin kompis bakom som var lite bättre...där står jag vid stupet och märker att dansken inte har tänkt att stanna...han åker rakt ut för stupet och börjar skrika nåt så in i helvete. det sjuka är att han kör störtlopp rakt ner för väggen och håller sej på skidorna ner till slutet...därefter gör han en brutal krasch och stavar och skidor och ben flyger åt alla håll...kompisen står kvar med mej i början av väggen och tittar lite förskräckt och sen säger han "vilken jävla idiot". och sen åker vi ner tillsammans och plockar ihop skiten. det sjukaste är att han klarade sej utan skador =)

Vet inte om detta kanske är värsta i denna tråd, kanske inte mest smärtsam, Men ah ni får läsa och se!
Dock var det inte jag som råka ut för detta (glad för det), men tycker det är så värt att nämna.

Min polares farsas kompis skulle prova åka vatten skidor.
Och då börja han såklart sittandes från kanten på bryggan, men han satt inte längst in vid kanten, han satt som lite längre in.
I alla fall, när båten börja ta fart så gjorde han sig redo för avfart.
Och då visa det sig att denna brygga hade längst ut vid kanten ett litet spikhuvud som stack upp endel.
Och när han då kom glidandes där på baken så hakar spikhuvudet i pungpåsen och sliter sönder hela "kassen"!..
Så han släppte snöret ganska så snabbt ..

Min tar faaan priset! Jag va i Gesunda berget och åkte skidor det va på slutet av dagen så vi skulle in till stugan. då åker jag ner för backen ramlar och sätter mej på skidorna men jag kommer inte upp jag kollar fram ser ett jävla staket precis så jag kommer under med allt förutom huvudet baam en sprucken läpp och ett jävla näs verk, men det e inte slut än, jag fortsätter åka helt blodig kommer mot en bil som står parkerad åker rakt in i den skrapar upp dörren med mina skidkanter får betala för en ny lackning :P

max123 sa:
Min tar faaan priset! Jag va i Gesunda berget och åkte skidor det va på slutet av dagen så vi skulle in till stugan. då åker jag ner för backen ramlar och sätter mej på skidorna men jag kommer inte upp jag kollar fram ser ett jävla staket precis så jag kommer under med allt förutom huvudet baam en sprucken läpp och ett jävla näs verk, men det e inte slut än, jag fortsätter åka helt blodig kommer mot en bil som står parkerad åker rakt in i den skrapar upp dörren med mina skidkanter får betala för en ny lackning :P
HAHAHA! det lät inte roligt.. fyfan va jobbigt! men rolig läsning! :D

Det var en solig dag och jag var kanske 9-10 år. Jag och min bror+ hans kompis var och lekte hos min farmor som bor i en liten byhåla utanför Lidköping, det var den perioden som jag tyckte att det var jätte ballt att åka skateboard, inlines och spela street hockey och sånt.

Men iallafall utanför min farmors hus finns det en backe och den är ganska så brant faktiskt, min bror och hans kompis tyckte att det skulle vara coolt ifall jag åkte på skateboarden ner för backen och så klart jag ville impa för brorsan och hans kompis (man ville ju att han skulle tycka att lilla syrran var cool och modig) så jag satte mig på skateboarden och dom tog fart och puttade mig ner för den branta branta backen. Sen slutade det kanske inte så jättebra för efter ett tag så blev ju hastigheten ganska hög och här kommer väll lilla jag i full fart ner för backen ramlar av den där jävla skateboarden och slår mig jag bröt ju inget och så men rejäla skrubbsår fick jag iallafall och det gjorde ont!

sen dess så har jag knappast stått på en skateboard hehe

sen har jag fått en linbana i bakhuvudet när vi körde gladiatorerna, det slutade med en hjärnskakning fast det är ganska kul såhär efteråt

Ohm1e sa:
Vet inte om detta kanske är värsta i denna tråd, kanske inte mest smärtsam, Men ah ni får läsa och se!
Dock var det inte jag som råka ut för detta (glad för det), men tycker det är så värt att nämna.

Och då börja han såklart sittandes från kanten på bryggan, men han satt inte längst in vid kanten, han satt som lite längre in.
Och då visa det sig att denna brygga hade längst ut vid kanten ett litet spikhuvud som stack upp endel.
Och när han då kom glidandes där på baken så hakar spikhuvudet i pungpåsen och sliter sönder hela "kassen"!..
ajjj fy fan . gör ont i kroppen när man läser detta

Aolsson sa:
Ohm1e sa:

ajjj fy fan . gör ont i kroppen när man läser detta
lita nasty asså

jag var nere på camp activ i höstas. vi hade hoppat hela dagen och jag var ganska trött, klockan var kanske 8 eller något. jag skulle dra en trippel front till foampitten men landa på nacken. för er som tror att det inte går att skada sig i en foampit, det går. det blev ambulans till skövde sjukhus. docktorn gav mig lite smärt stillande och sa att skadorna bara var muskulära. hade ont i nacken någon vecka......

Haha när jag var ungefär sju år skulle jag köra på ett gap för första gången någonsin och fick för tok för lite fart och flög rakt in i landningen med skidspetsarna så man flög nå in i helvette :P
som tur var var det i bjästabacken ungefär vid stängningstid så det var typ ingen som såg mig förutom min kusin xD

Käkade en matsked kanel, polare som sa att jag skulle få pengar om jag klarade det.
Fyfan. Det tjocknar upp och sätter sig på allt som är fuktigt i din mun(hela munnen) och det är omöjligt att få ut. När det kommer till halsen finns det inte mycket kvar förutom dödsångest.

Stay in school, kids!

Sjuka saker som hänt er alltså! :D

Jag var 5-6 år och jag och min storebror hoppade från våningssängen. Men det började bli tråkigt så jag skulle se om det blev halt om man tog på sig en strumpa på ena foten. Det blev det... 5 minuter efter det hade hänt kom pappa hem, men kom inte längre in utan fick vända med mig tillbaka till jobb för att röntga mig. Fick bara en spricka i foten - tror det är det värsta som hänt mig.. skönt nog (:

Sen har visserligen min bror kastat en hammare i huvudet på mig, men det var ju inget jag gjorde...

over and out.

haha sjukt rolig tråd. Var nere i bad gastein vid nyår och skulle styla för några brudar som satt på afterskin. Så jag knäppte av mig skidorna och skulle åka pjäxa sista biten av backen ner till afterskin. Fick upp värsta farten o kände mig som anja p ett tag tills att jag helt tappar kontrollen o klipper benen på en tysk som står vid backen. Behöver jag säga att han inte var speciellt glad ?

en klassiker. jag var i kungsberget med skolan! I ankarliften var det två killar som leker lite. så står jag och min polare och typ "när som helst ramlar dom haha". Var ganska ny på brädan då. och så började jag självklart leka lite hehe ba typ svänga lite och så! så lyckas jag ramla av liften typ 100 m från toppen. och där var det ganska brant, så jag började glida ner och fick inte av mig brädan.. när jag väl hade glidit in i lite pudersnö fick jag av mig brädan och började gå sista biten. medans folk från skolan åkte förbi och skratta! haha egentligen är det lite kul

För 3-4 år var ja i Vemdalen och jag och min polare var på väg tillbaka till stugan efter en dags bravader i och utanför pisten. Första dan hittade vi en väg genom skog, över stugtomter och korsande skidspår. Just denna dag på väg till stugan hände det 2 halvt roliga saker.

1. När vi skall korsa ett av skidspåren, som det är omöjligt att se någon fjant på längdskidor, kommer ja i rätt hög fart och landar på en äldre dams (kärring) skidor. Hon blir helt galen å kastar stavarna efter oss men lyckligtvis hinner vi undan.

2. När vi sedan närmar oss stugan så måste man sista biten svänga in på en väg. Den här gången hade jag ÄNNU högre fart och hinner därför inte svänga. Som ni alla vet blir det i fjällen hyfsat höga plogvallar i mitten på februari och denna var kanske 1m hög. När jag insåg att detta kommer barka trodde ja först att skidorna skulle skära in under vallen för den lutade kanske 70-80 grader mot vägen. MEN ICKE! Istället flyger ja rakt, RAKT, upp i luften och landar på en hård plaskflaska som spetsar mig i högra skinkan och fy fan va vi garva :D

Det finns 1000 andra historier men dem tar vi en annan gång.

Tack till den som orakar läsa!

hoppade för kort på en "corn (stavning?)" hoppa o landa där ladningen börja o de tog tvär stop så jag flög förb ladning på mage o landa bortom ladningen^^n hahah

Tillbaka
Topp