Dumma saker ni lyckats gjort - Tråden

Jag var liten (11) och skulle staila för tjejerna vid badet. Gjorde lite frontflips och sånt sen skulle jag göra backflip och då sa det pang! haha jag slog huvet i bryggan och det gjorde skit ont i huvudet. Alla tjejer skratta :P

En annan sak var när min kusin var ca 2år. Kommer inte ihåg så mycket men han drack lacknafta och ambulansen kom och hämta han :P

EHE! SKOTER OLYCKA! Var med om en liten skoter olycka haha! vi hade med farsans jobbar polare farit med skotrarna ut mot fjället några mil bortom från vart jag bor. Dagen före hade jag råkat knäcka mitt styre olyckligtvis, så farsan drog bara en snabb svetsning morgonen därpå, när vi väl har kommit fram till en stuga som vi skulle vara i under dagen så får jag och min polare lust å köra lite skoter runt å leta lite fina driver att dra res på osvosv.. när vi väl var trötta å skulle fara tillbaka så for han före mig men jag vela ta ett sista hopp som jag tyckte såg så förjävligt skön ut, jag drar på för jag vela göra detta till något mer rejält men när jag landar så går självklart mitt styre av för det var inte så specielt bra svettsat bara slarvigt, och gissa vad? gasen fastnar på fullt och jag får panik och håller på att rammla av skotern jag försöker nå nödlinan men lyckas tyvär inte jag rammlar av och skotern fortsätter utan mig och hamnar i en stor rinnande bäck! ;O den åker först upp på ena kanten sen den andra för den kommer inte över dom höga väggarna men den sänker sig ändå inte för den håller för hög fart, den gasar in i ett stort träd innuti ett stort träd snår vars det är fullt smockad av träd och där fastnar den i en rot och där spinner den så mycket så skoterns rem går av och det blir ett herrejävlars skrik av den och varvar nästan sönder hela skotern, jag springer i full panik i hopp om att hinna slå av den innan den skär sönder motorn eller bli en explosion. jag hinner väl stänga av den fast jag fick mycket problem att komma fram, men jag kom fram innan någon större skada hade blivit.

När jag sen som ska berätta detta för min far var inte det lättaste, jag mena komma till farsan å säga att skotern har planat i en bäck fast i ett träd och halvt trasig är inte nått man vill säga på en gång! men det löste sig allt å vi fick bocksera hem skotern och fick pejja ny huv, främfre axel, två stötdämpare, nytt styre, och ny stötbåge! haha hädan efter har jag tagit det lite lugnare med skoter körningen! XD

Vet att detta var mycketmycket text men läs om ni tycker det lär intresant ! :D

såg att folk snackade lite om klämda fingrar! Och tillbaka till kungsberget. jag va där med en polare! Så när vi skulle åka hem, slängde vi in allt i bakluckan. Och hehe pappa drog igen bakluckan rakt över långfingret. Den var helt stängd och mitt finger satt ungefär uppe vid rutan (volvo s80) så efter att han hade öppnat backluckan hade vi några timmars bilresa hem. och jag stoppa ner fingret i mina blöta kalla vantar ett tag. sen typ någon vecka senare kunde man nästan ba dra av nageln och fingret är fortfarande as snett!! hahaha

Senast ändrad:
Var i les menuires(samma dal som val thorens) och var 12år tror jag. Det var under mina år som snowblades-fantast. Körde på i tempo några långsvängar i en rätt skön flack blå backe. Då var det nån fransk vuxenskidskola som också gjorde långsvängar, alltså dem från ena sidan av backen till den andra. Det var iaf lite avstånd mellan dem så det enda jag hann se var någon i ögonvrån komma från kanten, jag försökte skära av svängen med hann inte, killen (som var runt 1.90 mot mina 1.60 såg jag sen) hade väl fullt sjå att hålla koll på skidorna...

Det smällde och jag vreds runt honom på nåt sätt, antagligen eftersom jag jag var mitt i svängen. Det blev iaf en och en halv bakåtvolt, studsa, en volt till. Sen gled jag väl en bit, nös lite blod. Det enda som fanns kvar efter var en lårkaka från att jag slog i låret i den andres knä i smällen. Det var näst sista dan så dagen efter blev inte så mycket hoppande och liknande, men jag var ute i backen iaf. Skönt när man var lite och mjuk i lederna:P

En annan grej jag säkert inte är ensam om, men som väl inte skadat nån är de gånger man tröttnat på transportliften mellan tandådalen-hundfjället, då börjar man löjla sig, åka baklänges, sittande, liggande ja name it. Iaf slutar det alltid med att man tappar knappjäveln och får staka sista kilometern...

Är det förresten nån som vet vem som brukar knyta snöret till knappen för kort på topptransporten i tandådalen, så att det någonstans på mitten blir till att följa med en meter upp i luften. Var ett par år sen jag var där så det hände mig, men riktigt roligt prank. De flesta vänds i luften också så att de släpps ned på backen igen baklänges, kul att se nybörjare råka ut för det, paniken i ögonen...

Senast ändrad:
Kanske inte passar i den här tråden, men när jag gick i ettan så lyckades jag sätta handen i glipan bak på dörren ( inte där man går in och ut, utan där gånggärnen sitter. ), och sen kom min kompis och smällde igen dörren. Tappade 3 naglar, inget brutet dock, vilket är konstigt eftersom att dörren var helt stängd och om du kollar på en dörr så är glipan mycket mindre än ett finger. I vilket fall som helst så fick jag hela min stadsdel att sätta ut skydd på dörrkarmen ( ofrivilligt dock, dom bara gjorde det )

En annan sak var att jag tog en metallspade från ett särbarn i trean tror jag. Han stod och gräve, jag tog den och sprang iväg. Han tog min kompis spade och kastade den rakt i mitt huvud. Blödde som fan, 4 stygn.

när första snön kom i år ca 1 cm max. byggde vi ett hopp som var kanske 20 cm från marken. så jag skulle göra en front flip på det lilla hoppet och inte nog med det så var det as falt i lanndingen så jag gör det landar på ryggen får in armen under ryggen och brytter arm båggen :P men det känndes inte för en efter en halv timme typ:D

Tyckte det var så coolt att åka snowboard när jag var liten så jag började. vi var i kassjö

backen utnaför umeå som nu är nerlagd men det var den inte då så jag tänkte åka över

liftspåret men just då kom en mamma med 2 små barn i liften så jag tog fart och försökte hinna över men slutade med att jag körde över deras skidor så dem föll :D

en rätt kul grej hände för mig förra veckan :)

jag och några kompisar var i min lokala backe (skönviksbacken) :P det var fösta åket för dagen så jag tänkte inte göra nå speciellt. min kompis bestämmer sig för att hoppa först, och det ser bra ut :) så jag hoppar efter. när jag är i luften upptäcker jag att han ligger i landnigen utan skidor och ser livrädd ut :) jag lyckas landa på hans skida som ligger längre upp i landningen. detta gör att jag skär och tappar min :P sen dundrar jag mot han i full fart och tänker att jag kommer att döda han, jag smäller in i han med skidspettsarna i ryggen på han och gör typ en framotvolt och landar längra bort. han kliver upp och skrattar och har inge ont alls.

fortfarande ett mysterium för mig :P

midgetboi sa:
ganska mycket otur har svämmat över mej men jag har tråkit så jag berättar alla
tex förrförra sommaren skulle en liten kille som hette william svinga en golfklubba men så missar han bollen och träffar mej i huvvet, har ett är + så blödde jag som satan och jag fick järnskakning. och när jag var ca 5 år så cyklade jag in i en grävskopa. och förrförra året skulle jag åka skidor i kb. första hoppet körde jag en shifty sen andra kom jag inte ihåg efter som jag ramla och slog huvudet i isen hjälmen sprack jag fick hjärnskakning tappade minnet vaknade på sjukhuset och låg där i 2 dar. om jag hade kört utan hjälm hade mitt huvud spruckit mitt i tu. har ramlat ner för tak, fått en stupin i tröjjan jag har ramlat med inlines och köttat upp ett fett ärr i knät. fått en stav i käften och knäckt en tand. gjort underflip från typ 3 meter och landat på rygg på asfallt. flygit in i gapet i ett svart hopp i åre. jag orkar inte rabbla upp mer

LÄSLÄSLÄSLÄSLÄS
hahaha fint de axel ;P dt som inte dödar det härdar youknow^^ // nille

En del sköna grejer ni lyckats med. Tack för underhållningen.

Men fy fan så illa ni skriver! Nej, jag vet, inte alla....

Tillbaka
Topp