Dundret Slopestyle Open 2009 *uppd*

härligt att ni har börjat fått igång allt nu, ser mycket frammåt till det här och hoppas på att det blir lyckat och omtyckt :D

BallbanZ sa:
Typsikt att de är i Kiruna typ, bor fan i helsingborg bwahaa
det är faktiskt hela 10 mil söder om kiruna (A)

jag har ägnat de senaste dagarna åt ivrigt sponsorsökande för priser, inget svar än så länge, men får jag något, skriver jag det här och på bloggen direkt!

WilliamS sa:
hur stora kommer hoppen att vara är det någon som vet ?
inte så stora, du kommer säkrert våga hoppa!

ne, men dem är faktiskt inte så stora, det största är väl sådär, mäst att det är högt, men det är väl 7-10 meter, har inte mätt så noga.

Hoppen är rätt kassa om jag ska vara ärlig. Trista stepdowns som dom inte tar hand om.

Tråkigt tråkigt.

röckner, ombyggnationer är en möjlighet! men som parken ser ut nu är det skit, men som sagt ombyggnationer kommer nog hända, samt att på tävlingsdagen kommer vi se till att den är väl pistad och fin,

jag ska nog försöka ta mig dit, kan nog bli trevligt om ni fixar till hoppen så att de blir mindre step down, fösöka göra landingarna högre så ska de säkerligen bli bra

jag kan nu meddela att vi sökt sponsring av ca 15 olika företag, eller nja, nu och nu, flera veckor sen men ändå...endast 3 eller 4 har svarat, och alla de har tackat nej! så vi jobbar vidare

bara jag som tycker att det är hyfsat lågt att vissa inte ens svarar?

Senast ändrad:
Aspebo sa:
jag kan nu meddela att vi sökt sponsring av ca 15 olika företag, eller nja, nu och nu, flera veckor sen men ändå...endast 3 eller 4 har svarat, och alla de har tackat nej! så vi jobbar vidare

Tråkigt :( Fortsätt kämpa iaf :)

Aspebo sa:

mm, dom e sjukt dryga!! Ja sökte till typ 10 om rackstasesh å de var 3 som svara.. :S

Ni borde göra en "disclaimer" eller nå liknande och lägga ut på hemsidan så man får ladda ner den och sen skriva ut och fylla i.

Föresten skulle ni kunna langa upp nå bilder här i forumet eller på bloggen så man får se hur det ser ut där i dundrets park? Hade vart riktigt gött att se.

Kämpa på med att leta sponsorer! Snart är det säkert nått företag som nappar!

Jag tror det blir att komma dit!

uppdatera allt nu så fort som möjligt, så man hinner planera in lite så man inte ser mitt i allt att man har nått annant viktigt samma dag! :)

jag kommer om slopen ser bra ut! ;)

Dajvid sa:
Ni borde göra en "disclaimer" eller nå liknande och lägga ut på hemsidan så man får ladda ner den och sen skriva ut och fylla i.

Föresten skulle ni kunna langa upp nå bilder här i forumet eller på bloggen så man får se hur det ser ut där i dundrets park? Hade vart riktigt gött att se.

Kämpa på med att leta sponsorer! Snart är det säkert nått företag som nappar!

Jag tror det blir att komma dit!
härligt att höra att det är så många som vill komma :D

Jag har ringt dundret i 2 veckors tid nu och inte fått tag i mannen vi letar efter... :/ MEN(!!!) nu när jag skriver detta sitter jag med mailen i högsta hugg för att se om flera företag mailar tillbaka... vilket dom inte gör...

har i alla fall fått höra att om vi har tur KANSKE kommer det en redbull bil upp till gällivare och Slopestyle open men det är bara om det passar med deras shema...

en annan sak som jag kan säga är att Aspebo skulle fotat parken och lägga upp bilder på bloggen (vilket han inte har gjort och jag sitter nere i Åre och har ganska svårt att kunna ta foton uppe i Gällivare XD)

jag håller på att försöka få till så att man kanske kommer kunna köpa Tees med Dundret slopestyle open tryck (har en sponsor för det tack och lov) eller att alla föranmälda riders kommer få en tröjja, inget som är säkert änu men vi jobbar på det.

om ni undrar nått mer finns jag på freeride dagligen

Peace // Flusy

varför jag inte har fotat hoppen är för att jag fick i förra veckan göra en impulsresa till göteborg då min storasyster blev allvarligt sjuk och fick ligga på sjukhus! detta orsakade att jag inte kunde fota hoppen

eventuellt, kanske det kommer säljas andra saker som bandanas osv, men det är osäkert

/Aspebo

Senast ändrad:
just nu ser det inte så ljust ut i parken på dundret, all personal verkar skita i parken helt och hållet, så man får väl ta saken i egna händer, jag och lurifixx ska hjälpa med att shapa kickarna till railsen för dom är som små snö högar bara ;s men efter vi fått till det i parken tror jag nog det kan bli nått bra (Y) :P

sponsorsökandet går inte bra! idag fick vi ytterligare ett svar, och ytterligare ett nej...

så just nu har vi lite idétorka vilka det finns kvar av att söka..

Tror jag är sugen på att delta ;) hehe, måste man köpa liftkort också eller ingår det i dom där 70 till 100 kronorna? :)

/A

"Dundret slopestyle open tar även inte som helst ansvar..." fin mening (y)

under tävling fattar väl vem som helst att man inte åker någon annanstans! men man får ju såklart åka hur mycket man vill i andra backar, när tävlingen inte pågår, om man nu deltar :)

flusy, du får nog ta och skicka den där disclaimern åt mig, så fixar jag den ^^ inte för att skryta, men MVG-barnet i svenska här ju (A) hehe, men en sak märkte jag som var lite konstig, om dom åker på egen risk, varför måste(!) de då ha hjälm? :)

Ojojoj.

Nu ska jag inte komma här och vara dryg, eller jo, ni kommer nog tycka det eftersom att ni inte förstår hur jag riktar min kritik, men!

I alla fall, först och främst. Ordna till bloggen ordentligt, eller skit i den helt förresten, fixa en hemsida. En blogg tas ju inte så där hej dundradens seriöst.

Håll inte en dialog om tävlingen, arrangemang eller annat trams i den här tråden, er arrangörer emellan alltså. Ren idioti, ni ser ut som riktiga amatörer, vilket ni ju självklart är men, för att ett företag ska tycka att ni är attraktiva så bör ni kanske hålla era diskussioner sinsemellan? Och dessutom kanske tänka igenom saker innan ni slänger upp dem.

Skicka ett mail till mig om ni vill ha lite hjälp, har tid nu.

Ifall ni får tag i en som kan sitta i maskinen och bygga hoppen så gör 3 stycken 10-15 meters hopp, hade vart gött. Ifall ni inte får ihop nog mycket snö för 3 hopp så kan ni ju shakta ner ett hopp och bygga 2 stycken.

Försök fixa bilder på parken så snabbt som möjligt, så man vet på ett ungefär hur det ser ut. Är ju ändå inte allt för långt kvar nu.

theseb sa:
Ojojoj.

Nu ska jag inte komma här och vara dryg, eller jo, ni kommer nog tycka det eftersom att ni inte förstår hur jag riktar min kritik, men!

I alla fall, först och främst. Ordna till bloggen ordentligt, eller skit i den helt förresten, fixa en hemsida. En blogg tas ju inte så där hej dundradens seriöst.

Håll inte en dialog om tävlingen, arrangemang eller annat trams i den här tråden, er arrangörer emellan alltså. Ren idioti, ni ser ut som riktiga amatörer, vilket ni ju självklart är men, för att ett företag ska tycka att ni är attraktiva så bör ni kanske hålla era diskussioner sinsemellan? Och dessutom kanske tänka igenom saker innan ni slänger upp dem.

Skicka ett mail till mig om ni vill ha lite hjälp, har tid nu.
nu är det så att min dator varit kraschad, så vi har inte hamt möjligheter att diskutera med varandra, han bor ju som ganska långt bort, och med långa stressiga dagar är ...
och en blogg fungerar enligt oss bra, så länge den ser någorlunda ut, du har rätt den kan fixas till, men varför ha en hemsida när vi inte riktigt behöver mer än en blogg...
och visst, det kanske inte är så smart att verka vara amatörer när man är det, men tror inte många företag är och kikar här förövrigt...men vi respekterar dina åsikter!

angående disclaimern, som sagt min dator var kraschad, och sånt har aldrig varit flussys starka sida :) men den ska fixas till, så den blir rätt, oroa er inte

sen till dajvid...att bygga om hela hoppen kommer bli svårt, då gälka warriors kör sitt eget event på fredagen..men vi ska se om det är möjligt att få stänga parken lördag och söndag, och jobba med ombyggnationer då, hela dagarna. Sen på måndag hoppas vi då att parken ska vara tip-top, och att man ska ha möjlighet att ladda på någorlunda stort iaf :)

jag tvivlar starkt på att eventet kommer att lyckas, flussy jobbar på egen hand numera, han har ingen möjlighet att fixa sponsorer, eller att bygga om parken.

den nya disclaimern är numera ogiltig, och likaså bloggen tills vidare, då flussy "stulit" dom..

hoppas ni har en bra påsk där hemma!

Aspebo sa:
jag tvivlar starkt på att eventet kommer att lyckas, flussy jobbar på egen hand numera, han har ingen möjlighet att fixa sponsorer, eller att bygga om parken.

den nya disclaimern är numera ogiltig, och likaså bloggen tills vidare, då flussy "stulit" dom..

hoppas ni har en bra påsk där hemma!
Give me more!!! Vad har han stulit? Vad ogiltigförklarades disclaimern av? Intressant värre!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp