Duved utan bil?

• Trådstartare Trådstartare Nisse_o
  • Start datum Start datum
N

Nisse_o

Guest
Duved utan bil?
Hej!
ska upp och göra min första säsong i åre i vinter.
Jag sitter och funderar på om jag verkligen ska ta bilen upp (80mil och en 900 med 30k mil på nacken och en starkt begränsad budget för vinterdäck)
Jag ska bo på staffhotel i duved och undrar härmed hur lätt det är att ta sig till och från Åre efter det att skidbussarna slutat gå?
jag har inte fått tag på något jobb ännu och det känns riktigt rötet om jag måste tacka nej till något för att arbetstiderna inte stämmer me busstabellen!

Duved utan bil?
jo det skulle va en bra variant, dock känns det relatift osäkert eftersom jag inte vet vart mitt arbete kommer hamna!
kanske får dra på längdskidorna och staka hem!

Duved utan bil?
Duved utan bil, skulle jag säga blir trist.
Om du får något jobb så kan du höra av dig, jag bor i duved och jobbar i snowboardskolan i Åre så samåk går alltid att fixa ifall tiderna funkar.

Senast ändrad:
Duved utan bil?
okej det verkar bli så att det blir bil upp!

jo det ska ja göra! gott att slippa köra varje arbetsdag!

Duved utan bil?
Jag bodde på staff förra säsongen och hade trasig bil från början av januari till mitten av mars...

Va iofs arbetslös så behövde inte ta mig in till stan på bestämda tider, men skidbussarna funkar ju riktigt bra, dom vanliga bussarna går inte så jätte ofta och när det inte funkar så blir det taxi vilket går på ca 200kr (om man inte råkar fjäska sig till superduper snäll taxa och åker för typ 120kr)

Så jag säger bil varje dag i veckan, men se till att ha vettiga vinterdäck iaf för det är snö på vägarna ända fram till slutet av april :P

Duved utan bil?
Jag rekomenderar starkt att du tar bilen med dig! Jag gjorde säsong i duved förra året och att ha bil är nsätan ett måste efter att sidbussarna har gått.
Och eftersom att du ska söka jobb så har du mycket större chans att få jobb om du säger att du har körkort och egen bil.

Vinterdäck kan du få för 1000-1500:- på skroten. då är dom oftast nästan nya.

Duved utan bil?
jag ska oxå bo i duved å har ingen bil för tillfället. men så fort det blir klart med jobbet så köps det en. man klarar sig fasen inte utan bil i duved. har bott i duved i 2 säsonger nu, och första säsongen var jag utan bil å det var ju ingen höjdare. så jag rekomenderar starkt att ta med bilen upp. ska du åka upp helt själv eller ska du ha med någon kompis? för i så fall så skulle ni kunna köpa vinter däck tillsammans!!!

Duved utan bil?
jag åker med en kompis men han kör sin bil. Eller a mycket till bil är det inte, mer som en bucklig låda på hjul som absolut inte är att lita på!
Nej har insett att bilen får bli med upp!

Duved utan bil?
Jo, det är sjukt bra att ha bil i Duved så det är nog en bra idé att ta med den! Får se om min går igenom besiktningen i februari, annars blir det till att klara sig utan den halva säsongen, haha... :D

Duved utan bil?
Tjo. Som alla andra här säger jag detsamma. bodde i tegefjell för några år sen och vi hade två bilar. Det var en frihet eftersom bussarna inte går hela tiden.
Ska själv upp till i år men har inget boende, ni kanske behöver en till som kan hjälpa till att betala hyran???

Duved utan bil?
jag kommer på på staffhotel i duved
www.staffhoetl.se
så du får kolla med dom om det finns några platser kvar där :)

Tillbaka
Topp