DYNASTAR INTUITIV 74 utanför pisten?

xwave10

Ny medlem
Spenderade nyårsveckan i St Anton och upptäckte den underbara skiduthyrarkulturen där. Butiken jag hyrde i hade praktiskt taget allt och även butiker uppe i backen som man när som helst kunde glida in till och byta sina lagg. Testade fem par och fastnade för Dynastar Intuitiv 74. De gick som en stridsvagn i pisten och jag va en hel del utanför också. Är det någon som testat dessa skidor i djupare snö? De är ju rätt så hyfsat breda och jag tyckte de flöt på bra men känner att jag inte fick tillräckligt med tid att testa dem. Tyckte de va enormt tunga så jag fick ett extra fyspass på vägen hem från afterskin :-)

Kan inte svara på dina frågor om skidan men jag veta att vikten förmodligen kommer att minska om du köper ett par eftersom hyrbindningar är tunga som fan!

Mvh

Vikt 3,94 kg
Källa www.cham3s.com
Prova storebror Inituiv Big eller Little big Fat om du skall åka mycket utanför, dom väger inte mer.
Det är väl plattorna på 74 an som väger

Det va nog Look bindningen som vägde ett ton, kände på skidan i affären utan bindning, 4 kilo är väl normalt?

Har själv 74:an (2002) och körde två veckor i Val T förra säs.
Är jäkligt nöjd med dem. Isbrytarskidor genom djupsnön.
Kan nog stämma att det är Look-bindningarna som står för vikten.
Att bära laggen var väl inga problem? Lite mer fys på för säsongen kanske... :)
Hursomhelst: Kalas-skida!

Nej jag skrev att det blev ett litet extra fyspass när jag skulle bära hem skidorna från after skin. Mina armar är väl inte de grövsta på den här jorden :-)

Tillbaka
Topp