Dynastar - PX12 Jib Trouble

Hampus_H

Medlem
Tjenare jag ska kanske köpa ett par PX12 Jib Trouble till ett par Extrem villain.
Väger 44 kg,
Hoppar inte så hämskt stora hopp men den ska hålla för ganska hårda landingar.
Den ska vara ganska lätt. Har kollat omkring på Freeride och vissa säger att dom är tunga och vissa att dom är lätta, Vad är dom igentligen ?

Avgör själv?

Svårt att säga vad du tycker är lätt eller tungt!

edit: jag har sådana bindningar på mina
nothin but trouble samt scratch BC och jag är nöjd... Men jag är ju inte så bra så att utrustningen spelar någon roll direkt

Flatspin5, Misty5, Frontflip, Backflip, Cleana 720, Switch 5 osv...

Fan köp skidor åk och ha skoj ist...

Folk kanske tycker mina Scratch BC är stora klumpiga tunga osv, dom är lika långa som jag och jag drar 540 på barmark ... Allt handlar om teknink och inte vad en bindning väger >_<

Senast ändrad:
om du bara väger 44 kilo behöver du inte en look px 12, de är slöseri med pengar..
köp en juniorbindning eller någon annan bindning som går till 10 ungefär..

jag som väger nästan 90 kilo har kört med en px12 å den släppte inte för mig, så om du kör med den finns risken att den inte löser ut och du bryter benen.. vilket vore jobbigt!

kolla www.steepstore.com
vet att dom har några juniorbindningar där som brukar funka bra ifall man inte väger så jättemycket!

Extrem Villain är för övrigt en sjukt bra skida!

jeppenator sa:
om du bara väger 44 kilo behöver du inte en look px 12, de är slöseri med pengar..
köp en juniorbindning eller någon annan bindning som går till 10 ungefär..

jag som väger nästan 90 kilo har kört med en px12 å den släppte inte för mig, så om du kör med den finns risken att den inte löser ut och du bryter benen.. vilket vore jobbigt!

kolla www.steepstore.com
vet att dom har några juniorbindningar där som brukar funka bra ifall man inte väger så jättemycket!

Extrem Villain är för övrigt en sjukt bra skida!
Beror väl på vilken DIN du ställer den på? Vad börjar p12'an på? 4? 6?

Fast han klarar sig nog ett tag till på nova 10 eller liknande

EDIT
Med hänsyn till att den börjar på 3,5 är det inga problem för dig att köra på p12 men vill du spara pengar så gå på en 10-bindning

Senast ändrad:
Jag tycke dessa bindningar är riktigt lätta (kanske för att jag är så grymt stark!) Men dom är riktigt lätta ohc jävligt bra. Tycker du ska köpa dem

Look PX12;orna är ju inte direkt dom lättaste bindningarna på marknaden. Men klart stabilare och mer hållbara än modeller som marker 11 eller liknande.

Tillbaka
Topp