e det svårt att göra 360 på snowboard?

LANDING

Ny medlem
hejsan jag har nu hållit på att köra snowboard i 1 vecka och kan nu redan göra: nosegrab,tailgrab,180,180 tailgrab,180 indy,180 nosegrab,180 grab men kan fan inte klara 360..finns det nån specciell teknink elr nått jag tycker bara attt det e svårt att få den där spinnen...skulle vara riktigt snällt att ge mig nått tips ni som kan hehehe :D

Gör likadant som du gör med 180 men ta i mer. Försök att titta över axeln du ska snurra runt,

Med tanke på att du gjort det i en vecka så gör du det nog ....så där. Det är rätt få som klarar det. Så träna på det och sen, lägg dig på mer skär, mer fart med överkroppen och armarna och kör hårt... Lycka till! Puss Anders

Men ja skulle vilja veta hur man gör frontside 720 i pipe har aldrig fattat hur man startar rotationen:s

nej det är inte svårt skär och titta över axelen

scboarder har helt rätt det är lätt om du tar skär o kastar dig runt backside..(iallafall för mig) men det är olika från person till person det dära om man gillar snurra bs eller fs..pröva snurra åt båda hållen o se vad du tycker är skönast..

Vrid på huvet mera, det är huvudet som styr kroppen, d hållet du tittar åt landar du.. D är d bästa tipset ... sedan kör skarp slalom innan...

Jag försöker lära mej det .. har satt den några gånger .. :) jag försöker bara snurra så mkt som möjligt :P de funkar och göra de på 360 men 540 blir de taktik .. men testa i en Pipe lr liknande .

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp