e`doggo clothing

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
e`doggo clothing
Minns en tråd som postades här på freeride för 2 år sedan då en kille skulle köpa ett par armadaskidor som hade en bild på en halvnaken kille på sig. måste vart den största h8tråd där många minijibbers hade tryckt ned han. ta ansvar för era handlingar!

e`doggo clothing
Ja vad ska man säga? Mycket har man vart med om men denna tråden tar nog priset.

Personligen så tycker jag inte att e'doggo gör speciellt snygga kläder. Nu hur väljer jag att visa att e'doggo inte är ett märke jag kommer bära under kommande skidsäsongen?! Inte fan blir mitt alternativ att starta en tråd på FR där jag totalt sågar märket och hela stilen med långa hood's?

"men JAG fattar inte hur man vill ha på sig dom"

Jag tror men detta är bara en helt vild gissning! Dom tycker, håll i dig att kläderna är snygga och av den anledning väljer dom att ha dom på sig.

"Såvitt jag vet är de fritt fram att ha en sådan åsikt......"

Ja det är klart att alla ska få utrycka sig om vad dom tycker är rätt och fel, fult och snyggt. Men det kanske det är så att det finns bättre och sämre sätt att utrycka sin åsikt på? Det går ju att diskutera! Men det är ju "i min värld" inte speciellt taktiskt att langa upp en tråd på FR där du rakt av sågar X antal personer för att du inte "fattar".

Jag är övertygad om att det finns tusentals personer som tycker att jag är SKIT FUL i mitt lila ställ från sweet. Och jag tycker bara det är skönt att alla inte ska ha samma smak som jag har. Fatta hur segt det är att komma upp till åre och varenda jävel skulle ha ett likadant ställ på sig. Det skulle suga så hårt!

Summan av det hela är att nej, jag tycker inte att det är speciellt snyggt med låga hood's. Bryr jag mig om vad andra har på sig och hur dom ser ut? NEJ! vad fan angår det mig vad andra har för kläder på sig?
Om nått så tycker jag att det är jävligt roligt att folk börjar starta egna märken. Det kan ju omöjligt komma något dåligt ur den trenden. Så länge ingen tvingar på dig en lång hood så lider väl inte du av det? så snälla släpp det och låt folk klä sig som dom vill!

e`doggo clothing
tycker det ser ut som skit, sedan kan det väl inte vara alltför smidigt då den blir blöt när det regnar/snöar?

e`doggo clothing
Känns som att det finns en skaplig dubbelmoral här på freeride. När det som nu kommer en tråd som kritiserar en stil så är alla på och säger att snubben är "hater" och att man ska få se ut som man vill osv. Om man sedan kollar i exempelvis tråden där folk lägger upp sina skidsetups förekommer det en massa taskiga kommentarer, och för att dessutom nämna videoklippsektionen...

Blir liksom andras stilar kan man attackera men när ens egen "jibberstil" attackeras rinner bägaren över.

Kan dock hålla med om att trådens skapare uttryckt sig rätt klumpigt men det är ju trots allt bara en fråga. Tycker själv inte det är så vidare snyggt med så överdrivet stora tröjor men liksom, folk är olika. Och hyllengrens affärsidé är ju sjukt bra, tröjorna säljer ju som smör!

e`doggo clothing
Av: triumfen | Idag 18:34 Citera

fan va sjysst de här är alltså, underhållning på hög nivå. Ett gäng (enligt mitt tyckte) wannabe gangsters i för långa kläder som dampar loss:P

ASSÅ du är ju helt jävla borta ! om du tkr att det är gangster att gå runt i stora kläder vet du inte innebörden av det, läs på lite pojken innan du skriver för mkt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

e`doggo clothing
AYttling sa:

fan va sjysst de här är alltså, underhållning på hög nivå. Ett gäng (enligt mitt tyckte) wannabe gangsters i för långa kläder som dampar loss:P

ASSÅ du är ju helt jävla borta ! om du tkr att det är gangster att gå runt i stora kläder vet du inte innebörden av det, läs på lite pojken innan du skriver för mkt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aktta triumfen, du måste känna dig hotad av Gangstern!

Senast ändrad:
e`doggo clothing
Andy_Banton sa:
Känns som att det finns en skaplig dubbelmoral här på freeride. När det som nu kommer en tråd som kritiserar en stil så är alla på och säger att snubben är "hater" och att man ska få se ut som man vill osv. Om man sedan kollar i exempelvis tråden där folk lägger upp sina skidsetups förekommer det en massa taskiga kommentarer, och för att dessutom nämna videoklippsektionen...

Blir liksom andras stilar kan man attackera men när ens egen "jibberstil" attackeras rinner bägaren över.

Kan dock hålla med om att trådens skapare uttryckt sig rätt klumpigt men det är ju trots allt bara en fråga. Tycker själv inte det är så vidare snyggt med så överdrivet stora tröjor men liksom, folk är olika. Och hyllengrens affärsidé är ju sjukt bra, tröjorna säljer ju som smör!
Riktigt Riktigt WORD!!
Jag tycker själv att tröjorna kan vara snygga, men jag skulle inte vilja ha en själv. Hyllengren verkar vara en jävligt bright och skön kille som har en grym affärsidé med limited editions och grejer. Kepp it up!

Det jag inte förstår är hur (båda parter) kan h8a så mycket på varandra? Och vem ställde från början frågan om det är gangster med stora kläder? Det har ju absolut inte ett dugg att göra med vad en gangster håller på med. En gangster är kriminell. En gangster stjäl, mördar och förstår. Är det även kriminellt att bära stora tröjor för att man tycker att det är snyggt?
Ni drar fel paraleller killar, ni tappar tråden och glömmer den verkliga frågan i det hela.

Trådskaparen ställde en mycket enkel och korkad fråga(så som jag tolkade det): Tycker ni att det är snyggt med tröjor till knäna?

För det första:Varför i hela helvetet skulle dom annars ha på sig dom?

Och för det andra: Istället för att h8a på varandra och skriva 3 sidor endast innehållande skit kunde ni bara skrivit "ja".

Jag vill inte h8a på nån men vafan, detta börjar balla ur. Är det nån som håller med mig? Att ens skapa denna tråden var från början ett misstag, om triumfen hade tänkt lite lite längre så hade han förmodligen aldrig gjort denna tråden.

Senast ändrad:
e`doggo clothing
Japaner sa:
Andy_Banton sa:

Riktigt Riktigt WORD!!
Jag tycker själv att tröjorna kan vara snygga, men jag skulle inte vilja ha en själv. Hyllengren verkar vara en jävligt bright och skön kille som har en grym affärsidé med limited editions och grejer. Kepp it up!

Det jag inte förstår är hur (båda parter) kan h8a så mycket på varandra? Och vem ställde från början frågan om det är gangster med stora kläder? Det har ju absolut inte ett dugg att göra med vad en gangster håller på med. En gangster är kriminell. En gangster stjäl, mördar och förstår. Är det även kriminellt att bära stora tröjor för att man tycker att det är snyggt?
Ni drar fel paraleller killar, ni tappar tråden och glömmer den verkliga frågan i det hela.

Trådskaparen ställde en mycket enkel och korkad fråga(så som jag tolkade det): Tycker ni att det är snyggt med tröjor till knäna?

Och för det andra: Istället för att h8a på varandra och skriva 3 sidor endast innehållande skit kunde ni bara skrivit "ja".

Jag vill inte h8a på nån men vafan, detta börjar balla ur. Är det nån som håller med mig? Att ens skapa denna tråden var från början ett misstag, om triumfen hade tänkt lite lite längre så hade han förmodligen aldrig gjort denna tråden.
Tycker inte det är ett misstag att uttrycka vad man känner. Jag personligen hatar alla "wannabe gangsters".

Denna låt är dedikerad till alla er wannabes inkl. Hharlaut.

e`doggo clothing
AYttling sa:

Haha du måste ju skämta, jag tycker INTE ATT DET ÄR HÄFTIGT/GANGSTAH att åka runt i kläder långa som fan. Men folk verkar tycka det, sett maaaasssa edits på videoklipp där dom har hur långa tröjor sopm helst och har "grillz" och försöker se häftiga ut liksom. Tror du vet precis vad jag snackar om nu och det gör nog alla andra också egentligen men ingen vågar erkänna det.

e`doggo clothing
sears sa:
AYttling sa:

Aktta triumfen, du måste känna dig hotad av Gangstern!
aaa shit fan rädd nu asså, denna tuffa gangstern dödar mig väl inatt eller skickar på mig quick som han känner såväl:p

e`doggo clothing
Japaner sa:
Andy_Banton sa:

Riktigt Riktigt WORD!!

Du har mycket rätt i det du säger, kan nog säga att om jag visste hur folk skulle tolka en vanlig fråga skulle jag aldrig ställt den.

Sen säger du även något konstigt. Att frågan är dum för varför skulle annars DOM ha dom på sig. Ja ville inte bara veta om det 20-30 tal personer som använder tröjorna tycker det är snyggt förstår du väl. (det borde dom ju liksom göra)

e`doggo clothing
Japaner sa:
Andy_Banton sa:

Och för det andra: Istället för att h8a på varandra och skriva 3 sidor endast innehållande skit kunde ni bara skrivit "ja"
https://www.freeride.se/about/rules.php

2.3 När du svarar på en tråd

Håll dig till trådens ämne.

Meningslösa inlägg för att flytta en tråd längre upp på forumets indexsida är inte tillåtna (s.k. bumping).

Ge inga svar som bara består av ett ord. Exempel: Etta, Först, Ok, Ja, Coolt, Tufft

e`doggo clothing
Ååh herregud, ni är ju patetiska. Försöker ni inte ens förstå vad AYttling säger?

- Fan alltså Triumfen, du är ju rätt GANGSTER. Låtar om att måla graffiti ajabajja!

e`doggo clothing
Av: Hogizz Online | Idag 23:36 Citera
Ååh herregud, ni är ju patetiska. Försöker ni inte ens förstå vad AYttling säger?

- Fan alltså Triumfen, du är ju rätt GANGSTER. Låtar om att måla graffiti ajabajja!

aaa, mitt budskap med att ha den låten i denna lilla edit är att jag gillar att måla graffiti!
haha inte lite väl långsökt kanske hogizz? Får näästan en liten känsla av att trådinnehållet inte räcker att h8a på längre..

e`doggo clothing
Den ända är väll namnet, Som låter som narr av e'dollo.

Fast loggan med hundbenet gör de coolt igen. Kläderna är snygga, dock brutalt stora men det är ju upp till individen att bestämma, JAg hade lätt kunna haft en 110 tröja när jag åker skidor, Som jeppe sa, inte så lätt för oss långa

e`doggo clothing
Ursäkta men återigen,

Till alla som kallar dom som har stora tröjor för wangsta:
HUR ASSOSIERAR DU LÅNGA TRÖJOR TILL GANGSTA?

Vad hände med ordet klädstil?

e`doggo clothing
Pizzaaugust sa:
Den ända är väll namnet, Som låter som narr av e'dollo.

Fast loggan med hundbenet gör de coolt igen. Kläderna är snygga, dock brutalt stora men det är ju upp till individen att bestämma, JAg hade lätt kunna haft en 110 tröja när jag åker skidor, Som jeppe sa, inte så lätt för oss långa
Om du läser lite igenom kommentarerna (förstår om det börjar bli jobbigt nu när det är en hel del av dom) så ser du att jag menar folk som är kortare kanske 160 cm och har 110 cm tröjjor. inte 190 det skiljer ju 30 cm, ser säkert bättre ut på er längre människor.

e`doggo clothing
Pizzaaugust sa:
Ursäkta men återigen,

Till viss del är det precis det denna tråd bygger på och så är det. Sluta säga emot när alla vet om att det är så egentligen, kolla bara alla edits på videoklipp där folk har denna klädstil även ska försöka prata amerikansk trash slang, ha grillz osv osv.

e`doggo clothing
triumfen sa:
Pizzaaugust sa:
Ursäkta men återigen,

Till viss del är det precis det denna tråd bygger på och så är det. Sluta säga emot när alla vet om att det är så egentligen, kolla bara alla edits på videoklipp där folk har denna klädstil även ska försöka prata amerikansk trash slang, ha grillz osv osv.
Jo ioförsig har du rätt i det, Faktiskt så. Men mycket handlar ju om hiphop kulturen. lyssnar man på hiphop kan man betee sig som hiphop. Lyssnar man på svartrock så kan man gå runt klädd i, just det, en svartrock. Mycket kan vara sammanlänkat. Sen tror jag inte att folk som beteer sig på det sätter egentligen vill döda folk osv.

Jag respekterar dina åsikter precis som jag hoppas du respekterar mina, Jag tror inte det här med kläder handlar om gangsta eller inte gangsta, Jag tror det handlar om smak och om hiphop för det första.

Jag går till vardags klädd i tajtare jeans och en större tröja, Inspirerat från skejtkulturen till viss del. När jag åker skidor vill jag ha det så stort som möjligt, Jag lyssnar på hiphop, har bandana ibland även om det inte är kallt osv. Det känns som att skidåkningsmode för mig är hiphop, "gangsta"

Och såg din citering där uppe, du har helt rätt jag har inte läst igenom. Stora kläder för all del men någonstans går gränsen kan jag också tycka. Personligen, och det här är inget riktat mot dom som har det, så tycker jag att en 160 person inte ska ha 110 cm långa tröjor och lämna 50 cm ben framme, De ser fel ut. Det hade varit grymmt sexigt på en tjej tho, med tights, Grrr. Nej nu ska jag inte drömma mig bort..

Mvh A

e`doggo clothing
triumfen sa:
Pizzaaugust sa:
Ursäkta men återigen,

haha, isåfall var ju bl.a henke windstedt gangster då han körde i peaks camo braller back in the days.

camo klär sig ju nämligen afrikanska gerilla soldater i, och de om några är riktiga gangsters!

tycker förövrigt att hyllengren gort ett bra jobb som lyckas fått snurr på sitt lilla företag, även om jag kanske inte kommer köpa nån tröja.

e`doggo clothing
Japaner sa:
Och vem ställde från början frågan om det är gangster med stora kläder? Det har ju absolut inte ett dugg att göra med vad en gangster håller på med. En gangster är kriminell. En gangster stjäl, mördar och förstår.
Vem som ställde frågan vet jag inte men jag känner på mig vad Shiest D tycker om frågan.

e`doggo clothing
Pizzaaugust sa:
triumfen sa:
Pizzaaugust sa:
Ursäkta men återigen,

Jo ioförsig har du rätt i det, Faktiskt så. Men mycket handlar ju om hiphop kulturen. lyssnar man på hiphop kan man betee sig som hiphop. Lyssnar man på svartrock så kan man gå runt klädd i, just det, en svartrock. Mycket kan vara sammanlänkat. Sen tror jag inte att folk som beteer sig på det sätter egentligen vill döda folk osv.

Jag respekterar dina åsikter precis som jag hoppas du respekterar mina, Jag tror inte det här med kläder handlar om gangsta eller inte gangsta, Jag tror det handlar om smak och om hiphop för det första.

Jag går till vardags klädd i tajtare jeans och en större tröja, Inspirerat från skejtkulturen till viss del. När jag åker skidor vill jag ha det så stort som möjligt, Jag lyssnar på hiphop, har bandana ibland även om det inte är kallt osv. Det känns som att skidåkningsmode för mig är hiphop, "gangsta"

Och såg din citering där uppe, du har helt rätt jag har inte läst igenom. Stora kläder för all del men någonstans går gränsen kan jag också tycka. Personligen, och det här är inget riktat mot dom som har det, så tycker jag att en 160 person inte ska ha 110 cm långa tröjor och lämna 50 cm ben framme, De ser fel ut. Det hade varit grymmt sexigt på en tjej tho, med tights, Grrr. Nej nu ska jag inte drömma mig bort..

Mvh A
gaaahh va sköönt:) äntligen någon som kan ta det lugnt och verkligen ha lite pling på hur det ligger till med det hela, vi har inte riktigt samma åsikter men jag respekterar din åsikt liksom. sen de sista där med att en 160 cm lång person får 50 cm kvar på benen av en 110 cm är ju lite fel, 20 cm hals och huvud minst iaf:p

e`doggo clothing
triumfen sa:
Pizzaaugust sa:
triumfen sa:

Mvh A
gaaahh va sköönt:) äntligen någon som kan ta det lugnt och verkligen ha lite pling på hur det ligger till med det hela, vi har inte riktigt samma åsikter men jag respekterar din åsikt liksom. sen de sista där med att en 160 cm lång person får 50 cm kvar på benen av en 110 cm är ju lite fel, 20 cm hals och huvud minst iaf:p
Fan också, Jag som fick ihop det så bra ända till måtten, Ja men då blir det ju ännu "värre" då. 160 cm kropp - 25 cm hals och huvud = 25 cm ben + 2 cm skosula.

27 cm ben + fot framme

e`doggo clothing
Må du klaga men vad kommer dina åsikter ge?

Må ditt anzikt begravas i den smutsigaste smuts från skammen du drar på dig genom att starta detta

e`doggo clothing
Bajskorven sa:

Må ditt anzikt begravas i den smutsigaste smuts från skammen du drar på dig genom att starta detta
Må du klaga men vad kommer dina åsikter ge? "

Oj, har en fin liten fråga angående din post. Exakt vad ger denna post? Shit :S

e`doggo clothing
triumfen sa:
Bajskorven sa:

Jag hoppas denna post du får i din tråd må göra så att du slutar tänka på att bespara hyllengren jobb och sluta klaga på e´doggo

e`doggo clothing
Bajskorven sa:
triumfen sa:
Bajskorven sa:

Jag hoppas denna post du får i din tråd må göra så att du slutar tänka på att bespara hyllengren jobb och sluta klaga på e´doggo
Tyvärr men det framgick verkligen inte killen.

Men du är ju ändå bara en av alla wb G's...

https://www.freeride.se/video/bajskorven-rippin-it/

e`doggo clothing
haha triumfen är kille som gör comeback. Hälsa han nu välkommen till skidåkningen igen. Lär han även lite om evolutionen inom åkningen.

You got my blessig

e`doggo clothing
Bajskorven sa:
haha triumfen är kille som gör comeback. Hälsa han nu välkommen till skidåkningen igen. Lär han även lite om evolutionen inom åkningen.

You got my blessig
Haha alltså vart vill du komma med dina kommentarer egentligen..
"evolutionen inom åkningen." När det gäller själva skidåkningen går den ju framåt och det är kul med alla nya snygga trick och de ser i stort sett likadana ut när 2 olika åkare gör dom. Men klädstilar i backen finns det massa olika av.

Nu tillbaka till det denna tråd handlar om (med andra ord inte om min "comeback"), det jag ville få fram genom min fråga var hur stor del av freerides medlemmar tycker det är snyggt, coolt, häftigt, gangstah osv med att ha tröjjor som endast får 25 cm hals och huvud och 25 cm ben att synas samt hur stor del som inte tycker så.

Förstår du? Eller ska ja beskriva det mer ingående?

e`doggo clothing
Kinkan sa:
kan vi inte sätta punkt för den här diskussionen nu?

.
Lite word, har fått svar på det jag undrade. Synd att sätta punkt när det varit så roligt i den bara. Men allt det roliga har väl ett slut antar ja:p

Svaret lyder... Majoriteten av de medlemmarna som svarat i tråden gillar klänningar i backen :)

Senast ändrad:
e`doggo clothing
''Gangster är en term för en individ som utövar kriminalitet, ofta som yrke. En gangster är ofta inblandad i någon typ av maffia eller organiserad brottslighet. Som ett adjektiv kan det användas som ett framställande av det våldsamma sätt som ofta används av kriminella.''

Taget direkt från Wikipedia, och alla vet ju att allt som står där är sant !
Hur associerar du det till långa tröjor, och hur många medlemmar på denna sida tror du på allvar vill vara sådan ?

Eller är det den här typen av ''gangster'' du syftar på: ''Inom bland annat gangsta rap används termen för en person med makt och pengar, och som ett resultat av detta kan det ofta användas som en komplimang.'' ?

Jag tycker dock inte dom personerna som uppfyller kraven för det nedre citatet är riktiga gangsters !

e`doggo clothing
vad ville du egentligen uppnå med den här tråden? förstår faktiskt inte riktigt :P

hade du velat veta vad folk tycker hade du kunna skrivit "vad tycker ni om edoggo tröjorna?"

men istället väljer du att såga edoggo rejält, vilket visar att du egentligen ville starta någon slags diskussion om hur fula kläderna är. Det är för mig väldigt väldigt onödigt.

och, jag tycker faktiskt man inte ska prata om själva tröjornas längd, man borde prata om färgerna, designen och sådant. Längden beror ju helt på vem som använder tröjorna. Jag vet att efterfrågan efter stora tröjor är stor hos alla långa jibbers.

Men om du har ett behov av att gnälla på folk som har för stora kläder så kan du ju alltid gnälla på korta personer som köper de stora tröjorna? De funker alldeles utmärkt för mig, blir lite sur faktiskt när du ska gnälla på märket som faktiskt har varit nästan en succé och sålt väldigt bra.

känns nästan som du är lite avundsjuk på hyllengren som kommit på en utmärkt affärsidé och tjänar pengar.

iaf, denna åsikt som du har om tröjorna hade du väl inte behövt starta en tråd om här på freeride, de skapar bara en massa hat och bråk som egentligen inte har någonting alls att göra med sporten som vi alla är här för.

klart slut från mig!

creds till hyllengren!!!

e`doggo clothing
Bajskorven sa:

Vad som är skam är inte att uttrycka sig. Dock tycker jag ni som försvarar er är bara svaga. Ni tar ju åt er från oss "töntar med vanlig dresscode". Vi håller oss till topic ni gör det inte, måste ni försvara alla som har långa tröjor? Det är fult det vet ni sjävla. Gå till era morsor och fråga tycker du mina kläder är snygga? Jag kan svara åt era morsor: NEJ.

Ni tycker inte heller att det är snyggt. Säkert nån polare till er som köpte en och för att passa in så köper ni en sådan tröja, tror förövrigt inte att er kompis tycker den är så snygg heller.

Jag har själv baggy kläder och lyssnar på hiphop. Men det är skam att ha en tröja som går ner till knäna. Nough said.

e`doggo clothing
jag tycker att man ska få ha på sig det man vill, utan att någon ska komma och h8a !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Tillbaka
Topp