Efterföljare Atomic Beta Race 9.20 ?

tanndalenexperience

Aktiv medlem
Hej !

Jag måste köpa nya lagg, men skall försöka "härda ut" till nästa säsong. Jag åker Atomic nu och gillar skarpt Atomic 9.20 Beta Race och den passar min typ av åkning och behov som "handen i handsken" (svängradie, stabilitet, kvickhet, isgrepp etc)....

Men det känns lite trist att köpa en skida som ändå är så pass gammal, den har ju inte förändrats nämnvärt på många år.

Är det någon som vet om Atomic kommer med någon ersättare till 9.20 till nästa år ? Vilka mått och svängradie har den i så fall ?
Dvs vilken Atomic skida skall jag köpa nästa år om jag vill ha ersättaren till 9.20 ?

Jag såg i OS (tror det var Lasse Kjus) Atomic skidor som jag inte har sett tidigare med ny design. Var det någon ny modell som kommer nästa år kanske ?

Mvh Inka

Det kommer nya modeller nästa år. Jag såg en ny (är inte säker på om det var 10.22 eller 9.20) på Intersport i Sunne. Dom hade några par till salu. Det enda jag egentligen vet om skidan, förutom att den hade ny design, är att den fått bredare midja, runt 70 mm tror jag.

Du kan ju alltid testa att ringa till Amer Sport i Malmö som har agenturen på Atomic. 040-6802600. Annars kan du nog knalla in till vilken skidhandlare som helst som säljer Atomic. De har garanterat kataloger med nästa års skidor.
/jh

Kör på ett par RIKTIGA skidor...Gillar du atomic ska du prova Beta Ride 10.ex.......

NICE!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hejsan!

Köpte ett par Atomic BETA RACE SL 9:12 2002/2003 i Österrike. De går kanon, tycker att du iaf borde testa ett par med lite mindre radie än 9:20 skidorna. jävligt nice att carva med ett par 160 skidor med 11m radie. Svänger som satan har varit nöjd sen första svängen.

/philip

Lasse Kjus kjørte i OS angivelig på sine gamle ski; men de var omlakkert av fabrikken til neste års utseende/modell for å skape PR ...
Dette er forøvrig et velkjent fenomen - spesielt innen utforsgrenen.

Re.: Vince !

Hva med Beta Ride 11.20 - kjørte de igår og synes de er fantastiske; nesten like bra som K2 MOD X Pro ...

Espen.

det kommer en efterföljare till både 9.20 och till 9-16 tills nästa år med lite modifierade prylar på laggen
har en kompis som provat demo exemplar uppe i branäs
han sa att de är ungefär som hans och mina 9.16 bara att de är stabilare

det är allt jag vet

Tillbaka
Topp