egen bygge, värt det?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
men gör du det som ett företag då antar jag?GOS sa:Jag är själv i farten med skidbygge. Det kräver en massa planering, mailskickande och efterforskning. Jag har läst på och funderat och designat i 7-8 månader och om allt går som det ska är första paret färdigt någon gång till jul. Jag tycker att det är skitkul och känner att det är det jag vill ägna mitt liv åt. Så tycker du det är kul, kör hårt!
Har inget företag än, men det är tanken, ja.daavid sa:men gör du det som ett företag då antar jag?GOS sa:Jag är själv i farten med skidbygge. Det kräver en massa planering, mailskickande och efterforskning. Jag har läst på och funderat och designat i 7-8 månader och om allt går som det ska är första paret färdigt någon gång till jul. Jag tycker att det är skitkul och känner att det är det jag vill ägna mitt liv åt. Så tycker du det är kul, kör hårt!
Det mesta finns i USA, ja. Det finns även i Tyskland, Kina och Japan. Mailat runt till lite olika, och det har som sagt tagit sin lilla tid. Kina funkade inte, de tog bara emot stora orders från större företag. Det var också billigast. Men gå in på skibuilders.com och kolla forumen, där finns mycket bra info om vilka material man ska använda och var man kan få tag på dem.daavid sa:hur gör du med material? det verkar på de sidor jag kollat som om de flesta försäljarna finns främst i USA...
Marknaden finns. Det poppar ju upp indiemärken som svampar lite här och där. Gäller bara att ha lite spännande idéer så du inte langar fram en skida med 100mm midja och lika mycket spann som gundes längdskidor.daavid sa:efter mycket funderande åt det bra hållet finns bara en fråga kvar.. hur stor är marknaden? är det lätt att hitta kunder?
Marknaden finns, absolut. Särskilt om laggen är innovativa och nyskapande. Själv har jag ett par turskidor på gång som är väldigt annorlunda om man jämför med dagens turskidor. Men jag gör det inte riktigt av den anledningen, gör det mest egentligen för att jag vill ha grymma skidor, och för att jag älskar känslan av egentillverkade produkter. Att sälja dem blir mest för att finansiera vidare skapelser.daavid sa:efter mycket funderande åt det bra hållet finns bara en fråga kvar.. hur stor är marknaden? är det lätt att hitta kunder?