En björk om dagen

Jibberisch

Aktiv medlem
En björk om dagen
En reflektion från min verklighet. En önskan från en verklighet som är allt annat än vacker. Just nu. Det finns människor som lider. Det är inte bara uteserveringar som dödar motivation och en ambition att inte göra speciellt mycket alls om våren. Näst efter uteserveringar är björkar och hög-handikappare på golfbanan det värsta jag vet med våren.

Tänk om alla människor på planeten jorden – alla människor utan undantag – hugger ner en björk var. Eller tänk om alla människor hugger ner två björkar var. Eller tre! Eller kanske rent av fyra björkar. Tänk om alla människor högg ner tio stycken björkar var.

Tio Björkar. Sedan kunde man kanske mötas på mitten och lägga alla björkarna i en hög. Därefter kunde var och en få hälla på en liter bensin var. Björkarna skriker. Människorna skriker. Och den jävel som kissar i närheten av brasan förvisas från planeten för all framtid.

Logistik och logik, säger du? Ha! Allt går om man bara är lite solidarisk, säger jag. Man kan faktiskt se till att kissa innan man kommer till festen.

Ps. Alla som tycker om björkar är våldtäktsmän.

Det var allt, tack för mig. Det hela är över. Nu kan ni gå ut och bygga rails, hoppa studsmatta, köra vattenhopp, dricka öl och tända engångsgrillar igen.

-----

* Tillför inlägget något till Freeride's forum? -Nej. Förlåt Ola!
Har du åsikter? - Ja. Bygg upp din åsikt med argument. -Det är inte så jävla lätt som det ser ut!
Har du frågor? Tänk på att inkludera så mycket fakta så att andra besökare kan ge dig ett korrekt svar. -Jag gör mitt bästa!

*Har ämnet tagits upp tidigare? -Det borde det tammefan ha gjorts!
Chansen att din fråga redan är besvarad är stor. Om ämnet har varit uppe tidigare är det alltid bättre att fortsätta diskussionen där. Använd därför alltid sökfunktionen. -Jag såg inget när jag sökte. Okej, okej, jag sökte inte!

* Är du i rätt forum? -Jag vet inte, förlåt! Det var inte bara jag. Det såg ut så här när jag kom!
Kolla så att inlägget passar in i det forum där du tänkt posta ditt inlägg. -Fuck it! Rebel-troll-posting-freeride-crew!

Senast ändrad:
En björk om dagen
Äntligen en rakryggad man som vågar stå upp för oss som redan har nått ett steg högre upp på evolutionens stege och är förberedda för en värld utan växtlighet!

En björk om dagen
Det hela är för jävligt. För jävligt säger jag!

Carled;
För fan!

Tompan14;
Ja, allt vi behöver göra är att hjälpa utvecklingen lite på traven bara. Solidaritet, alla ska med.

En björk om dagen
Sen när du har slut på all din parallell-importerade desloratadin eller märkt att levern pajjar av överdosering kan jag rekommendera att emigrera: no more björks. Förträffligt!

En björk om dagen
Berätta delta, vi tar med oss bärs!
Längtar så otroligt efter sommarens inplanerade ensamsegling på två veckor. Hav, vind och inte ett jävla pollen så långt ögat når! Konstigt att man utvecklade ett bergsintresse på vintern och ett dykintresse på sommaren istället för fjollboll och orientering...

En björk om dagen
Tompan:

Waterworld, en vacker film. (Jag är naturligtvis en av dom smutsiga jävlarna som röker cigg och åker vattenskoter.)

Delta:
Bärs å snacks! Och en gammal Rambo First blood VHS!

Senast ändrad:
En björk om dagen
First Blood på VHS, najs! Nu måste ju delta bjuda in oss till sitt paradis, om inte så slänger jag in en orginalutgåva av Top Gun så kan vi sitta och bröla "Highway to the dangerzone" tillsammans! Medtag egen luftgitarr :D

En björk om dagen
Tompan:
Är det med orginalomslag?

Delta:
För fan! Du kan inte droppa en sån där och sen bara skita i't!

Awwaawwwwiaaawiiiaaaah.

Nu vet jag hur John Connor känner sej.

En björk om dagen
Nu blir jag nervös...
Tänk om jag inte kan leverera upp till förväntningarna?
Tänk om platsen blir sa känd att det kommer sa mkt folk som tar med sig pollenkontaminering i efterturbulensen?

En björk om dagen
Väl talat. Jag brukar i regel undkomma björkarnas parningstid -då de, utan en tanke på andra, släpper sin kärlek på allt och alla- genom att befinna mig i de norra delarna av landet och åka skidor fram tills dess att de är tömda. I år uteblev tyvärr skidåkning nästan helt och det går knappt att vistas ute.

Jag vill också kolla på sly och hinka pilsner, i en avlägsen bunker, gärna med en eldkastare eller motorsåg som försvar.

Senast ändrad:
En björk om dagen
Jarle:
I Alabama där, av en outgrundlig anledning, några släktingar bor - tillverkas det eget "Napalm" runt nyår. Ska se om jag kan få fram receptet. Välkommen i kampen!

Vattendroppe:
Det skulle kännas som att ge sej! Det är inte tal att ge sej. Björkar är ondskan och sådana som dem måste förgöras.

En björk om dagen
Jibberisch sa:
Vattendroppe:
Det skulle kännas som att ge sej! Det är inte tal att ge sej. Björkar är ondskan och sådana som dem måste förgöras.
Har du sett filmen Iron Sky? Det handlar inte om att ge sig, bara ta sig tid att samordna en välstrukturerad offensiv!

En björk om dagen
Jibberisch sa:
Vattendroppe:
Hm...en Facebook-grupp alltså? (Att åka till månen och tagga känns så jävla ambitiöst.)
Lite så, fast IRL så att säga. Och åka till månen är fett seriöst, men nazisterna var rätt seriösa också. Jag tror vi pollenallergiker får nöja oss med att dra oss tillbaka till arktis.

En björk om dagen
Vattendroppe sa:
Jibberisch sa:
Vattendroppe:
Hm...en Facebook-grupp alltså? (Att åka till månen och tagga känns så jävla ambitiöst.)
Lite så, fast IRL så att säga. Och åka till månen är fett seriöst, men nazisterna var rätt seriösa också. Jag tror vi pollenallergiker får nöja oss med att dra oss tillbaka till arktis.
Arktis känns lite väl långsökt för folk som gillar utförsåkning. Antarktis skulle väl kunna vara ok men det årliga snöfallet är fruktansvärt dåligt, vilket iofs skulle kunna vägas upp av den långa säsongen... Jag kan också tänka mig att trycka på gilla på någon fb-sida, det gör definitivt en stor skillnad och är lagom bekvämt.

En björk om dagen
Jarle sa:
Vattendroppe sa:
Jibberisch sa:
Vattendroppe:
Arktis känns lite väl långsökt för folk som gillar utförsåkning. Antarktis skulle väl kunna vara ok men det årliga snöfallet är fruktansvärt dåligt, vilket iofs skulle kunna vägas upp av den långa säsongen... Jag kan också tänka mig att trycka på gilla på någon fb-sida, det gör definitivt en stor skillnad och är lagom bekvämt.
Jag tar till mig detta och återkommer.

Finns det några uppgifter kring afterski och parningsmöjligheter vid dessa "orter"? När man inte behöver kämpa mot björkar, finns ju risken att man drar upp energi-nivån igen.

En björk om dagen
Jibberisch sa:
Jarle sa:
Vattendroppe sa:

Finns det några uppgifter kring afterski och parningsmöjligheter vid dessa "orter"? När man inte behöver kämpa mot björkar, finns ju risken att man drar upp energi-nivån igen.
Pingviner är festliga och jag har svårt att tänka mig att de blir mindre festliga efter ett par sippar från dunken. Dessutom finns det lite löst folk som forskar om någonting, de är säkert på lite kalas. Avsaknaden på liftar äter säkert upp eventuellt överbliven energi dock.

En björk om dagen
Jarle sa:
Jibberisch sa:
Jarle sa:

Pingviner är festliga och jag har svårt att tänka mig att de blir mindre festliga efter ett par sippar från dunken. Dessutom finns det lite löst folk som forskar om någonting, de är säkert på lite kalas. Avsaknaden på liftar äter säkert upp eventuellt överbliven energi dock.
Då är ju bara frågan vad du ska göra "dunk" på om du inte har några träd? Bästa "dunken" kommer ju från tallar och det är ju ganska dåligt med på Arktis har jag hört ;)

Men det här är ju bara min egen uppfatting! (för att gardera mig;) )

En björk om dagen
Jibberisch sa:
Det beror helt på hur många som är på projektet, med tillräckligt många kan vi nog lätt matcha st anton!

En björk om dagen
Vattendroppe sa:
Jibberisch sa:
Det beror helt på hur många som är på projektet, med tillräckligt många kan vi nog lätt matcha st anton!
Jaa, då ration man/kvinna i St. Anton är katastrofal är det inga problem att slå!
Är ni sju män och lyckas hitta EN kvinna som också hatar björkar så mycket att hon kan tänka sig att flytta till Arktis är ni hemma ; )

En björk om dagen
Jag är fortfarande skeptisk till Antarktis! Vad är det som säger att det inte blir någon sorts ny version av "Flugornas Herre"?!

Pingviner och hembränt har iofs potential, det ska inte stickas under stolen med. Inga liftar? Forskare?! Jag får "The island of dr moreau"-vibbar av det här! Fyfan va bra.

Tyvärr känns det fortfarande som att vi låter naturen vinna. Vi människor är väl här för att sabba så mycket som möjligt av den? Är inte det den stående ordern? Hm...

Arbetsnamnet är numera "Män som hatar björkar", dock inte att förväxla med "Män som hatar Björk".

Herregud vad jag är kaffesugen.

En björk om dagen
jibberisch är helt klart min favorit på freeride. bombhota dig till en anställning som krönikör av helt orelaterade saker på freeride, win win situation

En björk om dagen
Nonnereif:
Fan va trevligt. Jag tror inte jag varit någons favorit förut. Inte ens morsans och definitivt inte farsans. Vad gäller krönikor och speciellt av orelaterad art är det Herr Ola Melin som sållar bland all skit jag uttrycker åsikter kring. Vilkte han gör bra. Plus att han, enligt rykten, är en jävel på att sätta ihop IKEA-möbler.

Övrigt:
Jag och Bud66 kommer i början av nästa vecka att upprätta en ledningscentral för kriget mot björkarna på Pizza Hut vid Hötorget i Schtåkkholm. (Runt lunchtid) Där kommer det finnas en lista att skriva upp sitt namn på. Genom att ta värvning i kriget mot björkarna gör man en god gärning mot planeten.

Tänk FN.

Uniformen kommer att bestå av förra årets "Everest"-kollektion. Alla får en hjälm med påklistrad tuppkam, en midjeväska med kopparspik och hammare. Därefter väntar 3 veckors "björk-camp" på Antarktis. Jarle tar hand om pingvinerna, Tompan den psykologiska krigsföringen och Vattendroppe sköter resten. Hälften av rekryterna kommer att bekämpa björkar och andra häflten kommer att försöka leta rätt på delta och dennes påstådda paradis.

Tillsammans! Mot en björkfri framtid.

En björk om dagen
Tyvärr måste jag göra dig besviken och säga att kopparspik är en myt. Däremot finns det ju ecoplugg som är väldigt effektivt och ninjastyle.
Även till Antarktis säger jag nej, vem vill gå omkring bland en massa pingviner och känna sig underklädd hela tiden?!
Jag ser flera björkar från mitt köksfönster, inleder psykologisk krigföring genom att stirra argt på dem.

En björk om dagen
OVesterlund sa:
Bränn upp all timotej också när man väl ändå håller på?
Måste stödja detta svar. Får värsta hulken reaktionen och sväller upp.
Piggfisk.jpg

påminner om en sån då.

En björk om dagen
Jibberish: Regn på ingång! Nu är det bara att dra ut på fältet och starta kriget medans dom små kvalsterna ligger på marken och kippar luft.

En björk om dagen
Tompan:
Eco-plugg it is! Men sjukt att man trott på kopparspiken hela sitt liv. Har du någon fakta kring detta? Varför funkar det inte? Koppar låter farligt.

nonnereif:
Ja, jävlar. Där får ni fan klara er själva. Episkt. Jag hade alltid trott vattenskoter var något man åkte på Kos på fyllan.

Snow_flake:
Problemet är ju att det finns så jävla många fält! Klockan är snart två, regnrock på!

En björk om dagen
Jaha. Då var det snart dags igen.

Och det gick ju inte så jävla bra förra året! Ingen! Ingen drog sitt strå till stacken. Sin yxa till björken. Men jag är inte den som dömer. Alla har rätt till en andra chans.

Gör det rätta.

Tillbaka
Topp