En irriterande fråga till kaffedrickare!

Sammmyboy

Ny medlem
När jag ätit något och har druckit socker dvs. juice, cola, pepsi aa ni förstår så är jag allt som oftast sugen på mer av det men när jag hällt upp glaset blir jag för nån outgrundlig anledning sugen på kaffe istället för glaset med ny sodapop innuti! Varför blir det så? Jag vill ha en högutbildads svar, gärna nån av mina kollegor på Nasa?!

Pavlovs hundar? Dvs du har gjort det till en vana och när kroppen fått lite socker så vet den att snart kommer det kaffe/koffein. Därav suget.

Du är på väg att bli vuxen och har börjat resan från äcklig sötsliskig läskeblask till det svarta heroinet.

snorkel sa:
Pavlovs hundar? Dvs du har gjort det till en vana och när kroppen fått lite socker så vet den att snart kommer det kaffe/koffein. Därav suget.
Det lät vettigt, Men Pavlovs hundar uttrycket lät intressant, vart härstammar det ifrån?

Googlade, snyggt!

Senast ändrad:
Med tanke på hur lite kaffe många dricker tror jag det handlar om att det är kroppen som säger till att den vill att du dricker mer kaffe! :)

Kroppen visar helt enkelt att den hellre vill ha en kopp kaffe än det du håller på att förtära.

Det kommer endast bli bättre genom ett enormt intag av kaffe under en längre period.

Tillbaka
Topp