En liten fundering ang boots?

Niiiicke

Medlem
Jag har hållt på att prova och skickat olika bootstorlekar fram och tillbaks nu hos affären jag köpte dem av utan att jag hittar den ultimata passformen för min fot när det gäller boots. Jag tycker att ju mindre storleken blir ju närmare kommer mina tår framkanten på skon men hälen glappar fortfarande, inte dramatiskt mycket men såpass mycket att man kan röra på hälen lite upp och ner. Ska hälen sitta tokstabilt i skon utan att kunna röra den? Förstår att det är svårt att rakt av svara på men skulle behöva lite vägledning. Jag är nu nere på storle 43 us 10 och jag har strl 45 på vanliga skor. Det är burton boots jag provar kan jag tillägga.

Nej, hälen behöver inte vara tokstabilt... eller det beror på. Åker du mest pist och har hårda boots så ska helst ha det stabilt runt hälarna. Tårna ska bara nudda vid ändan av bootsen för att om dina skor är för småså kan du få nageltrång bland andra tå besvär.

det är ju en smaksak, beroende på din åkstil som sagt. men varför låsa sig till burtonkängor? det finns ju gott om andra tillverkare som kanske passar dina fötter bättre...

Om hälen inte sitter fast ordentligt i skon kommer du att kompensera detta genom att spänna bindingarna hårt vilket kommer att resultera i att du får blodstopp och antingen fryser eller får ont eller både och.

Vilken Burton sko är det du tittar på? vanligtvis brukar man få med två stycken vinklar (röda eller gula i skumgummi) till burton´s skor som man kan fäst på innerskon för att öka hälgreppet. testa detta.

kan även rekommendera att gjuta sulor!!

peace!

Prova ett annat fabrikat!
Alla tillverkare har olika läst och således kanske Burtons läst och dina fötter inte är en bra kombination. Känns det som hälen glappar redan i affären kommer du ha ett helvete på berget. Dåligt hälgrepp anser jag vara det som orsakar mest problem och är svårast att åka med. Jag har smala hälar och fotleder men fann min lycka i ett par Deeluxe. Dyra som fan var de men har inte ångrat mig en sekund och det är riktigt bra kvalitet. Fick mina fixade på Footworks i Cham för ännu bättre hälgrepp och sköna sulor.

Skulle följa CustomXs rekommendation att gjuta sulor oxå, även om du hitar sköna boots, inget gör så mycket nytta för fötter, knän och rygg som ett par riktigt goa sulor.

CustomX sa:
Om hälen inte sitter fast ordentligt i skon kommer du att kompensera detta genom att spänna bindingarna hårt vilket kommer att resultera i att du får blodstopp och antingen fryser eller får ont eller både och.

Vilken Burton sko är det du tittar på? vanligtvis brukar man få med två stycken vinklar (röda eller gula i skumgummi) till burton´s skor som man kan fäst på innerskon för att öka hälgreppet. testa detta.

kan även rekommendera att gjuta sulor!!

peace!
Jag provar burton driver X och tycker den är sjukt skön och vill bara ha så styva boots vilket inte är lätt. Och jag kör bara pist/offpist men jag får nog gå ner ännu en storlek då så kanske det löser sig.

Senast ändrad:
Jag åker själv på Driver X och har ganska tunn fot. Burton har egentligen inte så bra läster för tunna smala fötter, med resten av skon talar iaf för.
Jag bygger med extra material under sulan för att minska volymen samt lägger på pads och extra hälgrepp som skärs ut i EVA-plattor eller liknande. Finns olika densitet beroende på vilken prestanda man önskar.

Detta är något som alla duktiga pjäxverkstäder borde klara av. Fixa samtidigt som du formar dina nya sulor;-)

Carbonflex sa:
Jag åker själv på Driver X och har ganska tunn fot. Burton har egentligen inte så bra läster för tunna smala fötter, med resten av skon talar iaf för.
Jag bygger med extra material under sulan för att minska volymen samt lägger på pads och extra hälgrepp som skärs ut i EVA-plattor eller liknande. Finns olika densitet beroende på vilken prestanda man önskar.

Detta är något som alla duktiga pjäxverkstäder borde klara av. Fixa samtidigt som du formar dina nya sulor;-)
Amen

Tillbaka
Topp