erfarenheter av flyg till frankrike

martz

Ny medlem
Är det någon som flugit till valdisere (eller annan fransk ort) och vet hur hårda dom är med att man håller viktgränsen på sin packning ?

//Martin

Det är väl ingen skillnad mot någon annan flygning. Jag har flugit eller vafan det heter till franska alperna typ 5 gånger och då har jag haft en jävla stor trunk, pjäxor, två par skidor och handbagage. Med andra ord är de nog inte så noga.

Flugit dit ca 10-15 ggr nu till vintern och har alltid haft med mig allt skit du kan tänka dig :P Pjäxor, skidor, skidkläder, vanliga kläder o alltihop. Dem har aldrig någonsin brytt sig om att ens fundera över hur mycket övervikt jag har haft så vitt jag vet :) Så det är nog bara att köra på.

Flyger du till geneve med SAS får du betala 120kr extra om du har skid/snowboard bag ovasett totalvikt. Flög hem med snowboardväska o två andra väskor på totalvikt 45kg för 120kr!
Räkna inte med att "slinka igenom" om du har mycket övervikt.. speciellt inte om du ser ut som en redig brädåkare!

Jag åkte med Malmö Aviation från Sturup till Geneve i våras.. och fick betala 50kr per kilo utöver de 20kg man fick ha med sig..

tänk på att det lär vara skillnad på en 17årings packning som ska ner en vecka och svina över sportlovet och nån som ska iväg hela vintern!

kolla med flygbolaget för att gardera dig mot ev utgifter

Tillbaka
Topp