Fakie 540.

• Trådstartare Trådstartare skier13
  • Start datum Start datum
S

skier13

Guest
Fakie 540.
Hej när jag ska dra upp en fet fakie 540 så kommer jag in med bra fart mot hoppet börjar rotationen 180, 360 och sen tar det liksom stopp! jag har satt det några gånger men det känns inte snyggt för man får liksom typ kränga sig runt i den sista. någon som har tips?

Fakie 540.
det är därför det blir "hackigt"
han sätter blicken på landningen efter sw3 och då fastnar huvvet och han måste vrida runt det snabbt sen.

kolla runt axeln hela vägen

EDIT: ett till tips är att

tänka sw 180 + 360 istället för
sw 360 + 180.

Senast ändrad:
Fakie 540.
Titta över axeln.. de är där de ligger.. man måste titta efter landningen hela tiden!

slunga på lite hårdare än sw 3 å kolla så ska de funka

Fakie 540.
okej jo dom här tipsen lät fett bra jag tror faktiskt det är det där med att titta ner i landningen=) ska testa sen tack !

Fakie 540.
nån som kan säga hur an ska göra för o sätta en sw 5, hur man skatänka/göra när man ska prova första gången:P?

Fakie 540.
U1 sa:
Blicken kan väll stanna på landningen efter 360, det viktiga är att axlerna fortsätter snurra mot 540.¨
ett annat tipps är att inte tänka utan bara göra det.
ja, det har du rätt i.
men det är svårare att göra så och stompa sw 5.
För vrider man huvvet så snabbt att landningen blir cp typ.

Fakie 540.
TILL PIZZAAUGUST : Du bör ta ett lite mindre bigjump , jag tänker iaf att jag ska snurra som jag gör framlänges om du fattar ;d , titta inte efter landningen efter 360 utan titta runt axeln istället , ta i lite extra första gången och nöt på / sebbe

Fakie 540.
sen är ju en till skillnad att man åker sw och förmodligen kollar åt vänster med kroppen då får du ta fart med hela högerarmen istället för bara lite halvt med båda om du fattar vad jag menar ..

Fakie 540.
jibberboys sa:
TILL PIZZAAUGUST : Du bör ta ett lite mindre bigjump , jag tänker iaf att jag ska snurra som jag gör framlänges om du fattar ;d , titta inte efter landningen efter 360 utan titta runt axeln istället , ta i lite extra första gången och nöt på / sebbe
Tack får prova i helgen om inte modet sviker, jag e riktigt feg:P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp