Fälgar

Fälgar
Jag har ett par Atomlab G.I street 24" med 20mm nav fram och solidaxel bak. lämmna ett Gb om du är intresserad!

Fälgar
är det fälgar du söker eller hela hjul?

för med fälgar får du inga nav...

och för 3-400kr får du inga kompletta hjul värda att ens rulla med.

Fälgar
Jag är sämst på cyklar men är inte fälgar det som ekrarna sitter fast i närmst däcket?
Isånnafall så kan de väl ändå inte ingå nav?

Fälgar
www.cyclecomponents.se fördelen där är att du själv väljer fälgar, ekrar och nav. Sen kan dom bygga hjulen åt dig. Frågan är om det blir 3-4000kr som prislappen hamnar på... Man kan juh köpa begagnat, men då vet man inte hur lager och så ser ut. De kan vara dåligt skötta, och skära...

//Axel

Fälgar
oj, trodde du skrev 3-4 000... finns inget i den pris klassen du tänkt dig, om de är hela hjul du är ute efter.. möjligtvis hittar du fälgar för det priset, but don't get ur hopes up.
piz

Fälgar
Tjenare, om du ska hitta ett par billiga fälgar för den prislappen så rekomenderar jag biltema ; ) kostar typ 275kr inkl skivbromsnav. tror inte det finns så många mera återförsäljare som kan sälja billigare tyvärr.

du kanske kan lägga ut lite mera på fälgar? det är endå en vädligt viktig sak att ha på en cykel. eller?

jag köpte mina fälgar på www.chainreactioncycles.com:

det blev ett par Atomlag G.I nav med mavic 729 fälgar med dt competition ekrar och dt nipplar. 1 hjulpar gick på ca: 2500 kr, och det är riktigt schyssta hjul!!

Rekomenderar starkt att du lägger ut lite mera pengar på just ett par hjul. för det är typ nyckeln till en bra cykeltur tycker jag i alla fall..

Adda min msn om du har frågor. : viktorboklund@hotmail.com

Hare gött och lycka till. hojj

Fälgar
nämen danne;D, fälgar har inga nav. antar därför att du menar hela hjul. 3-400 är ganska svårt att få tag på. jag skulle ha satsat på typ halo tornado eller liknande. finns från 2500-3000.

Senast ändrad:
Fälgar
du kan köpa ett gammalt hjul till min cross.. den har skivbroms osv.. du får de för 500 :D

Fälgar
troNi, om man endå beställer ett custom byggt hjul från crc rekomenderar jag att man lägger ut några extra slantar och köper DT Prolock nipplar istället för vanliga DT nipplar.

Men som sagt, om du ska ha ett nytt komplett hjul för 400kr får du nöja dig med biltema.

Tillbaka
Topp