Rättelse: Norra Sytertoppen, 1767 m på Norra Storfjället är högst i Västerbottens län, men Marsfjället kan fortfarande vara högst i Södra lapplandsfjällen.Hjulbult sa:Marsfjället är den högsta toppen av dessa med 1590möh, för övrigt västerbottens läns högsta berg och således den högsta toppen i södra lapplandsfjällen.
/JN
Det var hårda ord! Ett direkt personangrepp, utan en vettig motivering ... jag väntar med intresse på att för höra vad dessa guider har gjort (eller inte gjort) för att för att förtjäna en idiotförklaring.Glisseur sa:En stor skillnad är att "guiderna" på Arctic Elements i Abisko är nötter och nollor som aldrig borde fått hålla på med att guida heliskiing. Åker hellre med guider som kan ge bra åkning än tomtar som inte vet varken eller, även om de inte har fullskalig UIAGM-utbildning.
Jag har åkt med artic elements och tycker att de var bra. Enda nackdelen skulle vara att åken ibland kan vara lite korta men det beror på vilket sällskap och åkskickligheten också.Mountain_Man sa:Det var hårda ord! Ett direkt personangrepp, utan en vettig motivering ... jag väntar med intresse på att för höra vad dessa guider har gjort (eller inte gjort) för att för att förtjäna en idiotförklaring.Glisseur sa:En stor skillnad är att "guiderna" på Arctic Elements i Abisko är nötter och nollor som aldrig borde fått hålla på med att guida heliskiing. Åker hellre med guider som kan ge bra åkning än tomtar som inte vet varken eller, även om de inte har fullskalig UIAGM-utbildning.
/MM