Fernie - Boende

Daffid

Ny medlem
Fernie - Boende
Tjo alla glada åkare!

Jag och brorsan har besämt oss för att åka till Fernie mellan början av Januari och slutet av Mars. Ett stort problem har dock varit boendet. Efter att sökt igenom så stora mängder med info att mina ögon är fyrkantiga tänkte jag att jag kanske istället kunde få hjälp av lite folk med erfarenhet.

Allt jag än så länge har hittat har varit ofantligt dyrt. Vad betalade ni per månad? Var bodde ni? Hur är det med att hyra lägenheter av privatpersoner (är det billigt/ hur kommer jag i kontakt med dom?)

För övrigt, hör gärna av er om ni skall till Fernie kommande säsong, verkar vara mkt svenskar och kul om man kan bli ett gött gäng där borta =)

MVH
Daffid

Fernie - Boende
Hej, tyvärr kan jag inte hjälpa dig för tillfället. Men funderar själv på att åka till Fernie. Jag letar själv boende osv. Kan återkomma om jag skulle hitta något som låter intressant. Hur ligger det till med visum. Har ni kollat det?

/Niclas

Fernie - Boende
Tjo där. Vi kollade upp visum när vi skulle åka dit och eftersom Sverige har såpass bra diplomatiska relationer med Kanada gäller följande.

---"For Swedish citizens :

If you are a Swedish citizen holding a valid Swedish passport, you do not need a visa to visit Canada, but should hold a valid passport and a return ticket. If you want to immigrate to Canada, or work in Canada temporarily you will need a visa or permit. If you wish to study in Canada, you may need a Study Permit."---

Skall du alltså bara åka dit på ren nöjesresa utan att arbeta/studera liknande behöver du bara pass och en returbiljett. Hade du tänkt jobba där dock så måste du söka visa och för hela Nordeuropa går det genom London, vilket kan ta lite tid, alltså hade du tänkt jobba bör du börja fixa det nu!

Mvh
David

Fernie - Boende
Samma här. Jag letar boende i fernie för fullt just nu :P

borde bli lättare ju fler man är eller har jag fel?

Fernie - Boende
tja.. sk till fernie i vinter och har boende.. fixade via alpservice.. bliv lite dyrt men skönt att ha allt klart.. 20800 för 5 månader.. kan va värt att kolla upp.. tror dom har platser kvar

Fernie - Boende
jag och bror min är sugna på att åka till fernie från ca jan - mars men har inte hittat boende. skulle kunna tänka oss att dela så om det är någon som hittar något lockande så kan vi lätt ställa upp.
/ jeff and robin

Fernie - Boende
tjena! ska kanske till kanada i vinter. bara åka inte jobba =)
bodde i banff för ett par år sen och åkte bergen runt om där.
då gjorde vi så att vi satt ut en annons i en lokal tidning om att vi sökte boende och betalade bra dollars =) det gick nåra dar sen hade vi lägenhet. kosta oss typ 3000 var i månaden och var hur grymt som helst. billigare än att bo på hostel iaf.
alltid värt att pröva i fernie också.
när åker ni?
tjao

Fernie - Boende
Hehe verkar som att alla är ute efter boende här. Det där med en annons i en lokaltidning lät jävligt bra, hur gjorde ni det? fick iväg den till en lokaltidning i Kanada? :P

Snödjup

Tillbaka
Topp