[Film] None Production - Guldpjäxan

grymt proffsigt intro.. men filmen blev lite seg pga alla flashar så jag tappade intresset.. tills denne dubbel backflip å den enorma roadgap flippen kom

Riktigt bra, lite seg i början dock. Underbart filmat och grymt bra åkare :)

jeppenator sa:
grymt proffsigt intro.. men filmen blev lite seg pga alla flashar så jag tappade intresset.. tills denne dubbel backflip å den enorma roadgap flippen kom
nej vi vet. det blev lite för mycket flashar, har vi kommit fram till nu efter. men det är ju skitsamma egentligen :)

fyfan vad bra keep upp the good work guys !

hur länge har du jibbat ?? va ere för flip när tiden står på 2:50 ??

Samma vinklar samma effekter genom hela filmen, lite tråkigt. snyggt intro dock.
Verkar som du kan mycket men du får finslipa lite på känslan i klippning och filmning

jibban sa:
Samma vinklar samma effekter genom hela filmen, lite tråkigt. snyggt intro dock.
Verkar som du kan mycket men du får finslipa lite på känslan i klippning och filmning
hehe vad äre han skall finslipa på i klippningen av klipp? alla är typ tajmade exakt med musiken:P men tack för hjelpen vi fixar det til nesta gång:P

Snyggt intro, snygga vinklar, snyggt klippt till musiken men effekterna blir lite tröttsamma i längden.
Ett par flashar och manuella fokuseringar mindre så är den klockren!

Angående om den gått vidare eller inte så har du svaret redan. i och med att den visas på TV Åre så
har den kvalat in bland de 15 bästa. Prisutdelningen kommer att äga rum lördagen den 28:e April på
Åre Torg kl. 15.30!

Lycka till..

Senast ändrad:
Kuske sa:
Snyggt intro, snygga vinklar, snyggt klippt till musiken men effekterna blir lite tröttsamma i längden.
Ett par flashar och manuella fokuseringar mindre så är den klockren!

Angående om den gått vidare eller inte så har du svaret redan. i och med att den visas på TV Åre så
har den kvalat in bland de 15 bästa. Prisutdelningen kommer att äga rum lördagen den 28:e April på
Åre Torg kl. 15.30!

Lycka till..
låter ju bra. får väl se om de kontaktar mig snart då! :)

den va ju okej men du borde dra ner lite på användningen av effekter, blir nästan jobbigt att kolla på efter ett tag. Filma mer åkning nästa gång också!!! bra annars

vem vill se en blindside switchup på en downbox fyra gånger i rad, från olika vinklar där man ibland inte ens ser hela railet? så svårt är inte det tricket...... sorry man men så är det....

Det är snyggt me alla effekter till viss grad, men det är att gå över gränsen när de kommer massa effekter i själva hoppet och förstör så man inte ser. Effekterna var alltså mkt bra å snygga bara att dom kom in vid fel tillfälle ibland. Tänk på de, annars tycker ja de va en mkt bra film. Bra musik och snygga vinklar. Bra jobbat!

Senast ändrad:
Baudtler sa:
Det är snyggt me alla effekter till viss grad, men det är att gå över gränsen när de kommer massa effekter i själva hoppet och förstör så man inte ser. Effekterna var alltså mkt bra å snygga bara att dom kom in vid fel tillfälle ibland. Tänk på de, annars tycker ja de va en mkt bra film. Bra musik och snygga vinklar. Bra jobbat!
jupp. vi har snackat lite om det och kom själva fram till att det blev för mycket effekter i den. fattar inte riktigt vad jag höll på med där ett tag :D

Får man fråga hur du har gjort på introt när "sträcket" rörde sig jämnt med bilden i kurvorna? Sjukt bra film förövrig, blev dock lite för mycket flashar

Robint sa:
Får man fråga hur du har gjort på introt när "sträcket" rörde sig jämnt med bilden i kurvorna? Sjukt bra film förövrig, blev dock lite för mycket flashar
aah. ifall du använder vegas är det bara att sätta in ganska tätt med keyframes i svängarna i pan/crop och vrida på hela bilden. sen får man ju anpassa det så det ser bra ut. men svårare än så är det inte.

gryyym film, vilket program redigerar ni i? och hur gjorde ni så att liften spolades fram och tillbaka!?

hallki sa:
gryyym film, vilket program redigerar ni i? och hur gjorde ni så att liften spolades fram och tillbaka!?
tackar. sony vegas, och slowmotion/rewind/fastforward för man genom att högerklicka på klippet du vill göra det på, sedan gå ner till insert/remove envelope och sedan välja velocity. sen sätter du bara in keyframes som du kan höja och sänka beroende på ifall du vill ha slowmotion eller så.

Tycker den var väldigt seg, mycket slöfilmande på träd,pistmaskiner osv, och lite åkning. Men den var ändå riktigt nice.

jibban skrev:

hehe vad äre han skall finslipa på i klippningen av klipp? alla är typ tajmade exakt med musiken:P men tack för hjelpen vi fixar det til nesta gång:P

I princip alla lite mer seriösa filmer är vältajmade, men om man klipper på samma beat hela tiden så blir det inte bra för det. Det gäller att klippa på olika beats och på sången med olika långa klipp för att få en skön rytm i det. detta tycker jag var det som var minst lyckat i filmen, och med det inte sagt att det var dåligt men eftersom den var så snyggt gjord i övrigt så tycker jag att ni kunde finslipa lite på detta.

Bra intro , + för redigeringen , men den va seg på nått vis , så jag orkade inte kolla hela , Men det jag såg ger jag 4/5 för

Tillbaka
Topp