Filmtips

Psandersjoo

Aktiv medlem
Filmtips
Heluu freeride,
som rubriken, har ni några film tips? Man ser ju och hör många som säger att dom har sett en bra film, hur gör man en BRA film? Är det de man gör på filmen som gör det så sjukt , eller är det hur man filmar och redigerar det? kanske en blandning? Vad skulle du tänka på när du gör en film så seriös du bara kan? lite saker som gör filmen bättre är ju om de inte är så skakigt, om det är bra musik som passar till filmen, bra åkning om det nu är en sån film man ser, kanske ljus och miljö? något mer?

talk about it! ge mej & andra massor av tips och ideér.

Filmtips
försök få med glädjen! får du med de spelar de ingen roll hur dåligt filmat eller redigerat det är!

men tänk på att få snygga bildutsnitt, inte allt för mycket effekter och en stilren redigering!

bra musik behövs självklart.. men alla tycker om olika, så där brukar de vara väldigt delade åsikter om vad som är bra!

sen är självklart bra åkning ett plus! så det skulle jag säga är det du bör tänka på.. men det finns självklart massor förutom dessa saker som spelar in och är viktiga när man filmar :P

Filmtips
angående musik, så kan det ju vara bra att ta med lite av varje, typ lite rock, lite hip-hop osv :)

sen åkningen, enligt mig behöver inte tricken vara särskilt svåra, bara det ser snyggt ut på film så :) sen om man slänger nå helt sjukt som kanske inte är så sjukt snyggt så ska ju det vara med ändå :)

och som nator säger, glädje!

Filmtips
Alltid stabil filmning
stor variation av filmning, kran, dolly, head-cam, lead-cam, follow-cam, stativ, skylift.
skönt väder, sköna miljöer, feutures som sticker ut, egenbyggda bra shapade features som bara syns i just din film och ingen annan stans.
sköna färger, färgkorrigering som passar stämningen i delen.
bra musik, bra variation och som passar alla åkare egna åkstil.
mestadels filmning i realtime, delvis slowmotion och några speciella klipp med höghastighetskamera.

jag skulle försöka undvika kända åkare och köra med upcoming stars istället. roligare att kolla på och det är oftast de som köttar mest för att få bli kända.

allt det med en skön och rolig redigering som sticker ut ifrån de andra företagen.

några som lyckats bra med de flesta punkterna tycker jag är rage films med filmen enjoy.
sjukt jävla bra

Filmtips
jeppenator sa:
men tänk på att få snygga bildutsnitt, inte allt för mycket effekter och en stilren redigering
det är just det som gör att ja nästan tycker varenda skidfilm är tråkiga att se på. ett bra exempel är msp som gör de tråkigaste filmerna någonsin tycker jag

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp